Πως θα σταματήσετε να είστε επικριτικοί;

Πως θα σταματήσετε να είστε επικριτικοί;

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι σχέσεις μας με τους άλλους ανθρώπους, με τους φίλους μας ή τον σύντροφό μας, βασίζονται στον τρόπο που επικοινωνούμε. Η αρνητική κριτική και η αποδοκιμασία μπορεί να μας απομακρύνει από τα αγαπημένα μας πρόσωπα και να δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Τι μπορούμε να κάνουμε, όμως, αν έχουμε καταλάβει ότι είμαστε κάπως περισσότερο επικριτικοί από όσο πρέπει;

Ένας επικριτικός άνθρωπος επικοινωνεί τις αμφιβολίες του, την αρνητική του άποψη και την αποδοκιμασία του με τέτοιο τρόπο ώστε οι άλλοι να αισθάνονται ότι δέχονται επίθεση ή τους κατηγορούν. Μερικές φορές, χωρίς καν να το καταλαβαίνουν, προσπαθούν με κάθε τρόπο να δείξουν ότι ο σύντροφός τους, ο φίλος τους ή ο συγγενής τους έχει κάνει λάθος ή δεν ήταν ικανός να κάνει κάτι και συνήθως δεν καταφέρνουν να βρίσκουν λύσεις στα προβλήματα που τους απασχολούν αφού δεν κάνουν μια εποικοδομητική συζήτηση αλλά εστιάζουν μόνο στην κριτική.

Η αποδοκιμασία δεν είναι κριτική: Μπορείτε να εκφράσετε τη γνώμη σας, όμως το μυστικό βρίσκεται στον τρόπο που θα επικοινωνήσετε κάτι. Αντί να κατηγορείτε τους άλλους για κάτι που σας ενοχλεί, είναι προτιμότερο να προτείνετε την λύση του προβλήματος. Αν ο σύντροφός σας, για παράδειγμα,  αφήνει συνέχεια τα ρούχα του στον καναπέ, μην πείτε «είσαι ακατάστατος», αλλά «δεν θα ήταν καλύτερο να αρχίσουμε να βάζουμε τα ρούχα μας στην ντουλάπα;». Έτσι θα μπορέσετε να πείτε αυτό που αισθάνεστε χωρίς να αισθανθεί ότι επιτίθεται. Δείτε 3 τρόπους για να είστε λιγότερο επικριτική χωρίς να καταπιέσετε τα συναισθήματά σας:

1.Παραπονεθείτε χωρίς να ρίχνετε ευθύνες: Εκφράστε την απογοήτευσή σας ή τον εκνευρισμό σας αλλά μην ρίξετε την ευθύνη στους άλλους. Έτσι θα μπορέσετε να βρείτε μαζί την λύση για αυτό που σας απασχολεί.

2.Εστιάστε στο αποτέλεσμα: Συνήθως σκεφτόμαστε μόνο αυτά που δεν μας αρέσουν και δεν ψάχνουμε να βρούμε τους τρόπους για να τα αλλάξουμε. Εάν ξέρετε πως θα μπορέσετε να συμβιώσετε πιο αρμονικά σε μια σχέση, τότε δώστε εσείς τη λύση και μην ασχολείστε με το ποιος φταίει για τα προβλήματά σας.

3.Να επικοινωνείτε ουσιαστικά: Είτε είστε εσείς επικριτικοί είτε δέχεστε εσείς την αρνητική κριτική των άλλων, μην παίρνετε τον ρόλο του θύτη ή του θύματος. Σκοπός μιας ουσιαστικής επικοινωνίας δεν είναι να αποδειχθεί ποιος έχει δίκιο και ποιος έχει άδικο, αλλά να λυθεί ένα πρόβλημα.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή