Αγγελος Γεωργακόπουλος: Ο μαθηματικός με την ευρωπαϊκή επιχορήγηση του 1,2 εκατ. ευρώ

Αγγελος Γεωργακόπουλος: Ο μαθηματικός με την ευρωπαϊκή επιχορήγηση του 1,2 εκατ. ευρώ

3' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Αγγελος Γεωργακόπουλος είναι από το 2012 λέκτορας στο τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου του Warwick στην Αγγλία.

Πότε νιώσατε τελευταία φορά υπερήφανος ως Ελληνας;

Θεωρώ ότι η υπερηφάνεια γενικότερα δεν ωφελεί σε τίποτα και, προσωπικά, δεν νιώθω υπερήφανος. Στην Ελλάδα συνηθίζουμε να έχουμε υπερβολική υπερηφάνεια, η οποία κάνει μεγάλη ζημιά.

Σε τι σας έκανε καλύτερο η διεθνής εμπειρία σας;

Μου έμαθε πολλά καινούργια πράγματα και άλλους τρόπους ζωής και δουλειάς. Αυτή η ποικιλία βιωμάτων με έκανε πιο δημιουργικό.

Τι πιο πολύτιμο σας έδωσε η ελληνική παιδεία;

Μου επέτρεψε να σκέφτομαι με τον δικό μου τρόπο. Δεν ξέρω εάν αυτό ήταν το αποτέλεσμα της παιδείας ή των ελαττωμάτων της. Ομως οι διαγωνισμοί και κάποια μαθήματα της ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας αποτέλεσαν πολύ σημαντική εμπειρία. Δυστυχώς, δεν διαφημίζονται αρκετά – εγώ πρωτοάκουσα για τους διαγωνισμούς στην Γ΄ Λυκείου.

Πού υπερέχουμε και σε τι υστερούμε ως Ελληνες;

Εξαρτάται με ποιους λαούς συγκρινόμαστε. Σε σχέση με τους βόρειους που έχω γνωρίσει, υπερέχουμε στο μεράκι και στην ατομική πρωτοβουλία. Υστερούμε στη μεθοδικότητα και την καλή διαχείριση του χρόνου και του χρήματος.

Πώς θα γίνει πιο ανταγωνιστικό το ελληνικό πανεπιστήμιο;

Δεν είναι εύκολο. Θα πρέπει να γίνουν θαρραλέες κινήσεις. Με περικοπές δεν μπορεί να υπάρξει βελτίωση, οπότε μάλλον πρέπει να συζητάμε για το πώς θα φρενάρουμε την πτώση. Το πιο επείγον αυτήν τη στιγμή είναι να μειωθεί η ροή άξιων ανθρώπων προς το εξωτερικό Επίσης, το πανεπιστήμιο δεν μπορεί να γίνει πιο ανταγωνιστικό εάν παραμένει απομονωμένο από τη διεθνή κοινότητα. Πρέπει να γίνει πιο εξωστρεφές – και σε αυτό μπορούν να βοηθήσουν λίγο οι Ελληνες του εξωτερικού – αλλά δεν αρκεί.

Τι θα κάνατε για να δώσετε ώθηση στην ελληνική καινοτομία;

Θα έδινα περισσότερα ερεθίσματα σε μαθητές και φοιτητές, ώστε να έχουμε ακόμη περισσότερες ιδέες, και θα απομάκρυνα τα εμπόδια της γραφειοκρατίας, ώστε αυτές να αξιοποιούνται.

Η έννοια της αριστείας πού εκφράζεται στην Ελλάδα;

Δίνουμε πολλή σημασία στους καλούς βαθμούς. Θα έπρεπε να προσφέρουμε περισσότερα ερεθίσματα και κίνητρα στους άριστους μαθητές και φοιτητές ώστε να κάνουν το κάτι παραπάνω.

Τι ουσιαστικό μπορούν να δώσουν στη χώρα οι διακεκριμένοι του εξωτερικού;

Πολλά, ειδικά στην έρευνα και την εκπαίδευση, αρκεί να τους προσφερθεί η δυνατότητα. Εάν γίνουν κάποιες οργανωμένες κινήσεις, αυτό μπορεί να επιτευχθεί χωρίς να χρειαστούν χρήματα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν συνάδελφό σας που παραμένει και βιώνει την ελληνική πραγματικότητα;

Να μην επικεντρώνεται στα αρνητικά στοιχεία της κατάστασης που επικρατεί, αλλά να βλέπει και τα προτερήματα του να ζεις στην πατρίδα σου. Επίσης, να διατηρεί συνεργασίες με το εξωτερικό όσο του το επιτρέπουν οι συνθήκες.

Βγήκε κάτι θετικό από την κρίση – και ποιο είναι;

Μάλλον ναι, όπως ο περιορισμός της σπατάλης και του «δήθεν» Τα θετικά είναι περισσότερα για εκείνους που άλλαξαν συνήθειες. Επίσης, η οικονομική κρίση βοήθησε να αποκαλυφθούν κάποια κακώς κείμενα της κοινωνίας μας.

Με τι προϋποθέσεις θα γυρίζατε στην πατρίδα;

Θα γύριζα ευχαρίστως εάν οι συνθήκες επέτρεπαν σε όσους έχουν όρεξη για να δουλέψουν να κάνουν τη δουλειά τους.

Ποια ελληνική συνήθειά σας κρατήσατε;

Πολλές, κυρίως το μπάσκετ και τον καφέ.

Ο Ελληνας ήρωάς σας.

Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος.

Παιχνίδι με τις λέξεις

Τι πιο μικρό ελληνικό αγάπησα.

Τα τραπεζάκια έξω.

Το πρόσωπο που νοσταλγώ.

Οι γονείς μου.

Η γεύση που συχνά ανακαλώ.

Παγωτό μαστίχα.

Η πιο ελληνική μου λέξη.

Βεγγερίζουμε.

Τι παίρνω μαζί μου φεύγοντας απ’ την Ελλάδα.

Αναμνήσεις και τρόφιμα.

Σταθμοί στη ζωή του

1979: Γεννιέται στην Αθήνα. Σε νηπιακή ηλίκία κάνει τους πρώτους πειραματισμούς με αριθμούς.

1997: Σπουδές στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ και μετά από μια πενταετία διδακτορικές σπουδές στα Μαθημετικά στο Αμβούργο.

2009: Μεταδιδακτορικό στο Γκρατς, στην Αυστρία

2014: Επιχορηγείται ως ερευνητής από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ερευνας με το ποσό του 1,2 εκατ. ευρώ για την έρευνά του στα Μαθηματικά, στην οποία χρησιμοποιεί θεωρητικά έννοιες που προέρχονται από τη Φυσική (όπως είναι τα ηλεκτρικά δίκτυα ή η θεωρία της κίνησης Brown, που ανέλυσε το 1905 ο Αλμπερτ Αϊνστάιν).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή