Ωθηση από τις Κάννες στο σινεμά του Γ. Λάνθιμου

Ωθηση από τις Κάννες στο σινεμά του Γ. Λάνθιμου

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διαβάστε ακόμη:

 Από τον Αγγελόπουλο στον Λάνθιμο και αντίστροφα

«Μια αποθέωση της αγάπης» στις Κάννες

Ο «Αστακός» του Λάνθιμου ήγειρε συζητήσεις στις Κάννες

Ενας φανερά νευρικός αλλά εξίσου ευχαριστημένος Γιώργος Λάνθιμος ανέβηκε το βράδυ της Κυριακής στη σκηνή του Φεστιβάλ Καννών για να παραλάβει το βραβείο της Επιτροπής για τον «Αστακό», εν μέσω θερμών χειροκροτημάτων. Δεν είναι και μικρό το επίτευγμα: Το προεδρικό δίδυμο των αδελφών Κοέν, οι οποίοι μάλιστα τον υποδέχτηκαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό, απέδωσε το «τρίτο» τη τάξει βραβείο του φεστιβάλ στην ταινία του Λάνθιμου, παρά τις αντιφατικές και κατά περιπτώσεις μέτριες κριτικές που εκείνη απέσπασε μετά την επίσημη προβολή της στην Κρουαζέτ.

Δείτε τι είπε ο Γιώργος Λάνθιμος μετά τη βράβευση:

Παρόλο που ο Λάνθιμος είχε διακριθεί προ ετών και πάλι στην Κάννες με τον «Κυνόδοντα» (τότε είχε πάρει το βραβείο στην ειδική κατηγορία «Ενα Κάποιο Βλέμμα»), υπενθυμίζεται πως είναι ο πρώτος Ελληνας δημιουργός που λαμβάνει μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα μετά τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, το 1998, ο οποίος και είχε βραβευτεί με τον Χρυσό Φοίνικα για την ταινία του «Μια αιωνιότητα και μια μέρα».

Ο ίδιος ο Ελληνας σκηνοθέτης, στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε, σχετικά με τις αντικρουόμενες κριτικές, επισήμανε: «Κάθε φιλμ που έχει συγκεκριμένους σκοπούς είναι φυσιολογικό να διχάζει το κοινό και τους κριτικούς. Νομίζω πως είναι θετικό· να σας πω την αλήθεια, δεν θα είχε αξία και αλλιώς», συμπλήρωσε γελώντας.

Ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης, από την πλευρά του, τονίζοντας τη σημασία της βράβευσης, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Σήμερα χειροκροτούμε ακόμη ένα διεθνή Ελληνα σκηνοθέτη, της νέας γενιάς, που απέσπασε ένα από τα σημαντικότερα βραβεία του φετινού φεστιβάλ. Εύγε στον Γιώργο Λάνθιμο! (…) Το υπουργείο Πολιτισμού, με τη νέα διοίκηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και με κάθε άλλο θεσμικό μέσο, θα κάνει ό,τι μπορεί για να στηρίξει τον κινηματογράφο και τους δημιουργούς του».

Και αν πολλοί, σε Ελλάδα και εξωτερικό, περίμεναν κάποιου είδους βράβευση για τον «Αστακό», δεν ισχύει το ίδιο και για αρκετές από τις υπόλοιπες προβλέψεις σχετικά με τους νικητές του φεστιβάλ, το οποίο πάντως θεωρούνταν εξαρχής το πιο αμφίρροπο των τελευταίων ετών. Πρώτος και καλύτερος ο Χρυσός Φοίνικας, ο οποίος απονεμήθηκε στον Γάλλο Ζακ Οντιάρντ για την ταινία «Dheepan». Αυτή παρακολουθεί τη διαδρομή στη Γαλλία προσφύγων από τη Σρι Λάνκα, οι οποίοι ξεφεύγουν από τον πόλεμο για να βρεθούν τελικά αντιμέτωποι με τη βία σε ένα προάστιο του Παρισιού. Η ταινία, αν και κρίθηκε γενικώς αξιόλογη, δεν θεωρήθηκε –μέχρι προχθές τουλάχιστον– ισάξια με προηγούμενα αριστουργήματα του σκηνοθέτη (π.χ. «Ενας Προφήτης»).

Στα υπόλοιπα, το Μεγάλο Βραβείο (δεύτερο σε σημασία) πήγε στον «Γιο του Σαούλ» του πρωτοεμφανιζόμενου Λάζλο Νέμες, ενώ το βραβείο Σκηνοθεσίας κατέληξε στον Κινέζο στυλίστα Hou Hsiao-hsen για το «The Assasin» κι εκείνο του καλύτερου σεναρίου στο «Chronic» του Μεξικανού Μικέλ Φράνκο.

Εκπληξη αποτέλεσε επίσης η απουσία του «Carol» του Τοντ Χέινς από τα βασικά βραβεία (πήρε μόνο εκείνο της γυναικείας ερμηνείας με τη Ρούνι Μάρα), ενώ με άδεια χέρια έφυγαν οι Ματέο Γκαρόνε («Tale of Tales») και Πάολο Σορεντίνο («Youth»), αμφότεροι από τα πιο «βαριά» χαρτιά του φετινού φεστιβάλ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή