Η British Airways αντιμέτωπη με την ηχορρύπανση

Η British Airways αντιμέτωπη με την ηχορρύπανση

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέους τρόπους προσέγγισης και προσγείωσης στο αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου θα επιχειρήσει η British Airways, σε μια προσπάθεια να ελαχιστοποιηθεί η ηχορρύπανση για τους κατοίκους της περιοχής.

Η εγγύτητα του διεθνούς αεροδρομίου στη βρετανική πρωτεύουσα -απέχει μόλις 20 χλμ. από τη δυτική πλευρά του αστικού κέντρου- και οι δυτικοί άνεμοι που συνήθως πνέουν στην περιοχή καθιστούν αναγκαία την πραγματοποίηση των περισσότερων προσγειώσεων πάνω από τα περίχωρα της πόλης.

«Το Χίθροου είναι ένα από τα αεροδρόμια που παρουσιάζουν μεγάλη συσσώρευση θορύβου», ανέφερε ο επικεφαλής του τμήματος περιβάλλοντος της εταιρείας, Τζόναθαν Κούνσελ. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί τόσο στην αεροπορική εταιρεία όσο και στους κατοίκους της περιοχής ο μικρός αριθμός των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων που φτάνουν στον αεροδιάδρομο πριν από τις 6 π.μ., λίγο αφού ξεκινήσει η λειτουργία του αεροδρομίου.

Μιλώντας σε ενημερωτική συνάντηση της Airbus για το περιβάλλον, ο αξιωματούχος της British Airways δήλωσε ότι η εταιρεία πρόκειται να πραγματοποιήσει τέσσερις δοκιμαστικές πτήσεις με Airbus A380 τον ερχόμενο μήνα. Η προσέγγιση στο αεροδρόμιο θα γίνει υπό μεγαλύτερη γωνία (3,2 μοίρες έναντι των συνηθισμένων τριών μοιρών). Αυτό σημαίνει ότι το αεροσκάφος θα βρεθεί 300 – 500 πόδια υψηλότερα από το σύνηθες. Σε συνδυασμό με τις άλλες μεταβολές της διαδικασίας, όπως είναι η καθυστέρηση της κατάβασης της ατράκτου, θα περιοριστεί ο ήχος της προσγείωσης κατά τουλάχιστον πέντε ντεσιμπέλ, επίπεδο στο οποίο οι άνθρωποι αισθάνονται τη διαφορά στον θόρυβο. Σε μικρότερες ταχύτητες, με τους κινητήρες να προετοιμάζονται για την προσγείωση, ο θόρυβος που κάνει η όλη κατασκευή του αεροσκάφους αποτελεί ένα σημαντικό συστατικό στοιχείο του θορύβου που γίνεται αισθητός στο έδαφος. Σύμφωνα με ειδικούς, οι κατασκευαστές αεροσκαφών προσπαθούν να δημιουργήσουν κάποια αεροδυναμική θωράκιση, ιδιαίτερα στο κάτω μέρος της ατράκτου, που να διευκολύνει τη ροή του αέρα, περιορίζοντας τον θόρυβο κατά την προσγείωση.

Ηδη, η Βritish Αirways ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει πειράματα με τις προσεγγίσεις στο Χίθροου σε δύο στάδια. Η πρώτη φάση της καθοδικής πορείας θα έχει κλίση τεσσάρων μοιρών, γεγονός που σημαίνει ότι το αεροσκάφος, όταν θα βρίσκεται σε απόσταση 10 χλμ. από το αεροδρόμιο, θα πετά κατά 1.000 πόδια ψηλότερα. «Είναι εξαιρετικά δύσκολο να προσγειωθεί ένα μεγάλο και πλατύ αεροσκάφος με αυτό τον ρυθμό κατάβασης και έτσι θα συνεχίσει στις 3,2 μοίρες στα 1.500 πόδια και θα ακολουθήσει αυτό τον ρυθμό κατάβασης προκειμένου να προσγειωθεί. Οσο μεγαλύτερο και βαρύτερο είναι το αεροπλάνο τόσο πιο δύσκολο είναι το εγχείρημα. Αλλά η αλήθεια είναι ότι κάθε αεροσκάφος μπορεί να προγραμματιστεί κατάλληλα έτσι ώστε να ακολουθήσει την πορεία που επιθυμούμε».

Η British Airways είχε στόχο τον περιορισμό της ηχορρύπανσης κατά 15% ώς το 2018. Ωστόσο, ο αερολιμένας με τη μεγαλύτερη κίνηση επιβατών στον κόσμο πρόκειται να αποκτήσει ακόμα έναν διάδρομο προσγείωσης, ισοπεδώνοντας κάποια από τα μικρά και γραφικά χωριουδάκια της περιοχής. Πρόκειται για μια πρόταση που εξοργίζει τους κατοίκους. «Δεν υπάρχει αποζημίωση που να είναι αρκετή», εξηγεί ο Νιλ Κεβέρε, ο πρόεδρος της τοπικής ομάδας, που αντιτίθενται στην επέκταση. «Εχουμε ένα ιστορικό χωριό με οικοδομήματα που χρονολογούνται πριν από 600 έτη. Κι αυτό δεν είναι δυνατόν να το αντικαταστήσεις. Οπως δεν μπορείς να αγοράσεις τις αναμνήσεις μας». Η επέκταση του Χίθροου και το γειτονικό Γκάτγουικ κοστίζουν συνολικά 18,6 δισ. στερλίνες. Οποια πρόταση και αν γίνει δεκτή, πολλά σπίτια θα ισοπεδωθούν, ενώ οι γειτονιές που θα επιβιώσουν θα πρέπει να αντέξουν την ηχορρύπανση, τη ρύπανση και την κυκλοφορία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή