Βατά τα χθεσινά θέματα για τα ΑΕΙ

Βατά τα χθεσινά θέματα για τα ΑΕΙ

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια σχετικά εύκολη ημέρα πέρασαν χθες οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι που διεκδικούν μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Από τα μαθήματα που εξετάστηκαν χθες, μόνο τα θέματα των Λατινικών κρίθηκαν δυσκολότερα από πέρυσι, αλλά αυτό δεν θα επηρεάσει τις επιδόσεις των καλά προετοιμασμένων μαθητών. Αντίθετα, χαμηλά εμπόδια αποδείχθηκαν η Χημεία και η Πληροφορική.

Ειδικότερα, οι υποψήφιοι της θεωρητικής εκπαίδευσης εξετάστηκαν στα Λατινικά, όπου τα θέματα κρίθηκαν πιο απαιτητικά σε σχέση με πέρυσι. Ενδεικτικά, η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων ανέφερε ότι «οι παρατηρήσεις στη Γραμματική και στο Συντακτικό είναι απαιτητικές και διαβαθμισμένης δυσκολίας. Αναμφισβήτητα, οι πανελλαδικές εξετάσεις οφείλουν να ελέγχουν τις γνώσεις των υποψηφίων στα γνωστικά αντικείμενα, ο έλεγχος όμως αυτός δεν θα πρέπει να αντιβαίνει στην παιδαγωγική διάσταση των εξετάσεων. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι προκαλεί απορία η επιλογή να ελεγχθεί η γνώση των υποψηφίων στη Γραμματική με την επανάληψη της ίδιας, ιδιαίτερα απαιτητικής ερώτησης, στο ερώτημα Β2, που αφορά τη μετατροπή του γερουνδιακού στην ενεργητική φωνή».

«Η επίλυση των γραμματικών και συντακτικών ασκήσεων απαιτούσε ιδιαίτερη προσοχή. Υπήρχε αυξημένος βαθμός δυσκολίας στις ασκήσεις του Συντακτικού σε σχέση με τα περσινά θέματα, γεγονός που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα οι φετινές βαθμολογίες να κινηθούν σε χαμηλότερα επίπεδα», τόνισε στην «Κ» η καθηγήτρια του φροντιστηρίου ΟΡΙΟΝ Ελένη Σφυρίδου.

Στο μάθημα της Χημείας εξετάστηκαν οι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης. Η Ενωση Ελλήνων Χημικών ανέφερε ότι «τα θέματα ελέγχουν ουσιαστικά τις γνώσεις και την κριτική ικανότητα των μαθητών, χωρίς να απαιτούν απομνημόνευση, είναι σαφή ως προς τη διατύπωσή τους και καλύπτουν μεγάλο μέρος της διδακτέας ύλης». Ο καθηγητής του ΟΡΙΟΝ Γιάννης Κεφαλλωνίτης μιλώντας στην «Κ» έκρινε τα θέματα «περισσότερο “έξυπνα” και λιγότερο “κουραστικά” από τα αντίστοιχα προηγούμενων ετών. Στο θέμα Γ2 δεν είχαμε μείγμα αρχικά, αλλά προέκυψε μείγμα από κατάλληλη αρχική ένωση. Είχε καιρό να ζητηθεί αμοιβαία επίδραση κοινού ιόντος (Δ3). Φαίνεται να καθιερώνεται το τελευταίο ερώτημα του Δ (Δ4) να απαιτεί αυξημένη κριτική ικανότητα και να είναι “κοντά” σε πειραματική λογική».

Για το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον του δεύτερου κύκλου, και πολυπληθέστερου, της τεχνολογικής κατεύθυνσης, ο καθηγητής του φροντιστηρίου ΟΡΙΟΝ Τάσος Γιαννουλάκης χαρακτήρισε τα θέματα ευκολότερα από τα περυσινά.

Τέλος, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι εντός των προσεχών ημερών θα ανακοινωθεί για το νέο εξεταστικό σύστημα η κατανομή των σχολών σε κάθε επιστημονικό πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας κάθε μαθήματος.

Η Καθημερινή σε συνεργασία με τα φροντιστήρια ΟΡΙΟΝ σας παρουσιάζει τα θέματα και τις λύσεις  στα Λατινικά (Θεωρητική Κατεύθυνση), Χημεία (Θετική Κατεύθυνση), Ηλεκτρολογία (Τεχνολογική Κατεύθυνση) και Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Τεχνολογική Κατεύθυνση), στα οποία εξετάστηκαν την Τετάρτη οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή