Νέες ταινίες: Η ιστορία ενός ερωτευμένου ποιητή, τρελού μέχρι θανάτου!

Νέες ταινίες: Η ιστορία ενός ερωτευμένου ποιητή, τρελού μέχρι θανάτου!

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δέκα πρεμιέρες προκαλούν τεχνητή ευφορία στους κινηματογράφους, στους οποίους προστίθενται σιγά σιγά και οι θερινοί. Η φαντασία και η κωμωδία έρχονται στον αφρό, όμως χωρίς την πρωτοτυπία που θα κέντριζε το ενδιαφέρον. Με αμιγώς καλλιτεχνικά κριτήρια, το απόσταγμα της κινηματογραφικής εβδομάδας συνοψίζεται σε δύο γαλλικές λέξεις: amour fou! Είναι ο γαλλικός τίτλος μιας αυστριακής ταινίας εποχής, γερμανόφωνης κι απρόβλεπτης όσο λίγες σινεφίλ ταινίες.

Η «Τρελή αγάπη» (***) της Τζέσικα Χάουσνερ είναι εμπνευσμένη από ένα αληθινό, τραγικό περιστατικό, τη διπλή αυτοκτονία του ρομαντικού ποιητή Χάινριχ φον Κλάιστ και της φίλης του Εριέτας Φόγκελ, το 1811. Ο θεατής, που δίνει ιδιαίτερη προσοχή στην κινηματογραφική φόρμα, θα βρει συναρπαστική την αυστηρή γεωμετρία και τη διαύγεια του κάδρου. Η χρήση του φωτός, η ισορροπία των χρωμάτων αλλά και η λιτότητα της σύνθεσης φέρνουν ένα σπουδαίο αποτέλεσμα.

Ο Χάινριχ, νεαρός Βερολινέζος ποιητής που πάσχει από κατάθλιψη, πολιορκεί ερωτικά την παντρεμένη Εριέτα (της οποίας είναι φιλοξενούμενος), ζητώντας της να τον ακολουθήσει στον θάνατο! Οταν μιλάει για έρωτα ο ρομαντικός ποιητής, σκέφτεται τον τάφο. Η ευαίσθητη και εύθραυστη Εριέτα (που θεωρεί τον εαυτό της κτήμα του ανδρός της και τραγουδάει για μαραμένους μενεξέδες) αγαπάει τη ζωή. Σκέφτεται, όμως, κι αυτή τον θάνατο λόγω… επιστημονικού λάθους: πείστηκε από τους γιατρούς και τον αδιάφορο σύζυγό της πως πάσχει από άγνωστη κι ανίατη αρρώστια. Η «Τρελή αγάπη» είναι μοντέρνα ταινία εποχής, η πιο παράξενη κομεντί των τελευταίων χρόνων.

Στη χολιγουντιανή «Χώρα του αύριο» (**) της Ντίσνεϊ δεσπόζει η νοσταλγία για τη δεκαετία του ’60, εποχή που ο άνθρωπος κοιτούσε με αισιοδοξία το Διάστημα και το μέλλον. Ενα ρομπότ έχει σταλεί στη Γη για να ανακαλύψει οραματιστές και ονειροπόλους επιστήμονες. Γυρίστηκε από τον Μπραντ Μπερντ. Με τον Τζορτζ Κλούνεϊ.

Στην «Καυτή καταδίωξη» (* 1/2), αστυνομική κωμωδία της Αν Φλέτσερ, η Ρις Γουίδερσπουν υποδύεται μια άχαρη και αφελή αστυνομικίνα του Τέξας, η οποία αναλαμβάνει να συνοδεύσει τη σέξι χήρα ενός γκάνγκστερ στο δικαστήριο για να καταθέσει. Συμπρωταγωνιστεί η Σοφία Βεργκάρα. Το σενάριο, που βρίθει από χοντροκομμένα αστεία, αδικεί και τις δύο.

Η Σοφί Μαρσό, διαχρονική αξία του γαλλικού σινεμά, ποζάρει αυτάρεσκη στο γαλλικό Αρλεκιν της Τονί Μαρσάλ «Θέλεις ή δεν θέλεις;» (**). Μια ελκυστική Παριαζιάνα, που πλησιάζει τα πενήντα και είναι εθισμένη στο σεξ, ανακαλύπτει τον αληθινό έρωτα στο πρόσωπο ενός συνομήλικού της, που μόλις γιατρεύτηκε από την ίδια εξάρτηση.

Τα «Μανταρίνια» (**) του Εσθονού Ζάζα Ουρουσάντζε ήταν υποψήφια για Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας. Το 1992, εποχή που μαίνεται ο πόλεμος στην Αμπχαζία, ένας ηλικιωμένος Εσθονός περιθάλπει δύο τραυματίες από αντίπαλα στρατόπεδα. Αντιπολεμικό, ανθρωποκεντρικό σινεμά, έντιμο στις προθέσεις, αλλά και κάπως τετριμμένο.

Ο καλογυρισμένος «Νόμος της σιωπής» (** 1/2) είναι μια άσκηση ύφους του νεαρού Αυστραλού σκηνοθέτη Τζούλιους Εβερτ. Ενας 19χρονος, χωρίς οικογένεια, βγαίνει από τη φυλακή και μπαίνει στη δούλεψη ενός μαφιόζου. Ο έρωτάς του για μια νεαρή Ρωσίδα, θύμα της μαφίας, θα αλλάξει τη ζωή του.

Ο «Αποχαιρετισμός στη γλώσσα» (**), τρισδιάστατος γρίφος του Ζαν-Λικ Γκοντάρ, απευθύνεται μόνον στους θαυμαστές του. Σεβάσμιος, ανήσυχος, αλλά και αβάσταχτα επαναλαμβανόμενος Γκοντάρ.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή