Επιστήμες και διασκέδαση, χέρι χέρι

Επιστήμες και διασκέδαση, χέρι χέρι

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πότε ήταν η τελευταία φορά που φτιάξατε ένα κολιέ από το δικό σας DNA, ενώ παίζατε με τις συμμαθήτριές σας; Αν πιστεύετε ότι θετικές επιστήμες και διασκέδαση δεν πάνε χέρι χέρι, ειδικά όταν πρόκειται για κορίτσια, σκεφτείτε ότι πρόσφατα δύο ομάδες 11χρονων κοριτσιών έκαναν το παραπάνω διασκεδαστικό πείραμα με αφορμή την προώθηση μιας εκπαιδευτικής συνεργασίας μεταξύ της διεθνούς πρωτοβουλίας Greenlight for Girls (g4g) και του Μουσείου Ηρακλειδών (herakleidon-art.gr) στην Αθήνα.

«Ο,τι και να επιθυμείτε, μπορείτε να το πετύχετε», είπε η Μελίσα Ρανκούρ, ιδρύτρια του g4g (greenlightforgirls.org), μιλώντας στο νεανικό κοινό της στο αθηναϊκό μουσείο την ημέρα της παρουσίασης. «Οταν διαλέγετε το μέλλον σας, δεν διαλέγετε μόνο μια κατεύθυνση».

Η Ρανκούρ μιλούσε από προσωπική εμπειρία: γεννημένη στην Ιταλία από οικογένεια με ελληνικές και γαλλικές ρίζες, μεγάλωσε στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ τα τελευταία χρόνια ζει στο Βέλγιο. Ως μηχανικός έχει τη δική της εταιρεία συμβούλων στις Βρυξέλλες, ενώ είναι και ιδιοκτήτρια σπα στην ίδια πόλη.

Χάρις στη Ρανκούρ και στην οργάνωση Greenlight for Girls, χιλιάδες κορίτσια από τη Νέα Υόρκη, την Κινσάσα και την Μπαγκαλόρ, μεταξύ άλλων, βλέπουν με διαφορετικό μάτι τις θετικές επιστήμες, γνωστές σήμερα ως STEM (science, technology, engineering, mathematics). Η διεθνής μη κερδοσκοπική οργάνωση ιδρύθηκε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια και μέχρι σήμερα έχει οργανώσει 70 δράσεις σε 5 ηπείρους, δραστηριοποιώντας 10.000 κορίτσια με τη βοήθεια 1.300 εθελοντών. Η κεντρική ιδέα του g4g είναι η ενθάρρυνση κοριτσιών 11-15 ετών να κατευθυνθούν προς τις θετικές επιστήμες μέσα από διαδραστικές εμπειρίες. Τα αγόρια δεν αποκλείονται από την επιστημονική διασκέδαση με ειδικές ημέρες που οργανώνονται σε σχολικές τάξεις.

Στο Μουσείο Ηρακλειδών –το οποίο από την ίδρυσή του το 2004 συνεχίζει να ανακαλύπτει τρόπους για την προώθηση των θετικών επιστημών, των τεχνών και των μαθηματικών στο ευρύ κοινό– η g4g ιδέα παίρνει μια νέα διάσταση. «Συνήθως όταν ξεκινάμε σ’ ένα νέο μέρος οργανώνουμε μια καταπληκτική μέρα. Αλλά πρέπει επίσης να δημιουργήσουμε κι έναν ενδιάμεσο χώρο μάθησης για να διατηρήσουμε το ενδιαφέρον και εκεί έρχεται το μουσείο», λέει η Ρανκούρ στην «Κ». «Εδώ στην Ελλάδα ξεκινάμε κάτι πρωτοποριακό, το οποίο μπορεί μετά να μεταφέρουμε σε όλο τον κόσμο και να ενθαρρύνουμε και άλλα μουσεία και οργανισμούς να γίνουν αυτή η γέφυρα».

Η συνεργασία g4g – Μουσείου Ηρακλειδών υλοποιήθηκε μετά την πρώτη δράση της διεθνούς οργάνωσης στην Ελλάδα στη σχολή Campion to 2013. Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η γεωγραφία όταν νέα κορίτσια καλούνται να πάρουν αποφάσεις που θα μπορούσαν να αλλάξουν όλη τους τη ζωή;

«Η ανάγκη για περισσότερα κορίτσια στις θετικές επιστήμες είναι παγκόσμια, δεν έχει σημασία πού ζει κανείς. Βέβαια, όπως είναι φυσικό, σε λιγότερο εύπορες κοινωνίες οι ευκαιρίες είναι λιγότερες, υπάρχει μικρότερη ενθάρρυνση και λιγότερα πρότυπα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το ίδιο δεν ισχύει και σε πιο πλούσιες περιοχές – εξαρτάται από τις επιρροές που έχει κανείς από το περιβάλλον του», λέει η Ρανκούρ. «Αυτό που θέλουμε είναι να επικοινωνήσουμε με εκείνους στους οποίους δεν δίνεται πάντα η δυνατότητα επικοινωνίας. Γι’ αυτό και σκοπός μας σε κάθε δράση είναι να έχουμε ένα 20% παιδιών που προέρχονται από ένα λιγότερο προνομιούχο περιβάλλον».

Στο μεταξύ, τα εκπαιδευτικά εργαστήρια συνεχίζονται στο μουσείο, το Σάββατο 30 Μαΐου, σε συνεργασία με την g4g, με μαθηματικά εργαστήρια για κορίτσια 11-15 χρόνων που φιλοδοξούν να γίνουν επιστήμονες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή