Γράμματα Αναγνωστών

Τα «διόδια» στη Δικαιοσύνη

Κύριε διευθυντά

Η ελληνική Δικαιοσύνη δεν είναι μόνο βραδυκίνητη, που καταντά στην αρνησιδικία, είναι και πολυδάπανη. Ο Ελληνας πολίτης ο οποίος θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη και θα ζητήσει την παροχή εννόμου προστασίας θα καταβάλει (διόδια)».

Η ratio Legis αυτών των «διοδίων» ήταν ότι θα έκαμπτε το φιλόδικο του Ελληνα και θα αποσυμφόριζε τα πινάκια των δικαστηρίων. Σε εποχή δεινής οικονομικής κρίσης όπου η «ανθρωπιστική κρίση» πλήττει τη χώρα, κάθε Ελληνας που θα ασκήσει το ένδικο μέσο της έφεσης, της αναίρεσης και της αναψηλάφησης υποχρεούται να καταθέσει παράβολο 200, 300, 400 ευρώ αντίστοιχα (αρ. 495, 4 Κ. Πολ. Δ.).

Η υποβολή εγκλήσεως συνοδεύεται από παράβολο 100 ευρώ (αρ. 46 Κ. Ποιν. Δ.).

Ολα αυτά τα «διόδια» αποτρέπουν τον «Μη έχοντα και κατέχοντα» Ελληνα να προσφύγει στην ελληνική Δικαιοσύνη και να ζητήσει την  παροχή εννόμου προστασίας (αρ. 20 του Συντάγματος). Θα καταντήσει η παροχή και η απονομή της δικαιοσύνης προνόμιο των πλουσίων. Πρέπει ο υπουργός Δικαιοσύνης, προ της τροποποιήσεως των κωδίκων που θα αργήσουν, να καταργήσει αμέσως με προσθήκη σε άλλο νόμο –οι προσθήκες θα είναι αθάνατες και ας λέει τα αντίθετα ο πρόεδρος– τα «διόδια» στη Δικαιοσύνη, ώστε η προσφυγή στη Δικαιοσύνη των φτωχών Ελλήνων σε εποχή «ανθρωπιστικής κρίσης» να γίνει λιγότερο δαπανηρή. Το πρόβλημα του «συνωστισμού» των δικαστικών υποθέσεων δεν λύνεται με «διόδια». Λύνεται με διορισμό περισσοτέρων δικαστών, περισσότερων δικαστικών υπαλλήλων, με περισσότερες κτιριακές εγκαταστάσεις. Προ δύο ετών κατέθεσα αγωγή πελατών μου στο Ειρηνοδικείο Μαραθώνα και ορίσθηκε δικάσιμός της το 2023! Το δικόγραφο, κύριε υπουργέ της Δικαιοσύνης, στη διάθεσή σας. Εγώ «εν εκείνη τη ημέρα» θα είμαι «εν τόπω χλοερώ, εν τόπω αναψύξεως ένθα απέδρα λύπη και στεναγμός»!

Γιωργος Κ. Σταραντζης – Δικηγόρος

Εφαρμογή του ΚΟΚ

Kύριε διευθυντά

Την ώρα που η κυβέρνηση αναζητεί εναγωνίως έσοδα και απειλεί με την επιβολή νέων φόρων, αφήνει παραδόξως ανεκμετάλλευτη μια πηγή που θα μπορούσε να της αποφέρει εκατοντάδες εκατομμύρια ετησίως, ενώ ταυτόχρονα θα αποκαθιστούσε τον σεβασμό προς τον νόμο, που καθημερινώς παραβιάζεται και μάλιστα κατά τρόπο εξοργιστικό.

Αναφέρομαι στην εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που έχει πλέον καταντήσει νεκρό γράμμα!

Χιλιάδες παραβάσεις πραγματοποιούνται καθημερινά σε όλη τη χώρα και ιδιαίτερα στην περιοχή της πρωτεύουσας, αλλά κανείς δεν φαίνεται να ενοχλείται.

Να αναφέρω μερικές από αυτές: παράνομη στάθμευση, κατάληψη πεζοδρομίων, παραβίαση πινακίδων της Τροχαίας (ιδιαίτερα σε δρόμους μονής κατευθύνσεως), περιφρόνηση προς την αρχή της προτεραιότητας πεζών και οχημάτων, χρήση τηλεφώνου από οδηγούς, οδηγοί καπνίζοντες αρειμανίως παρrά τη σχετική απαγόρευση του ΚΟΚ, παραβίαση ορίων ταχύτητας, κυκλοφορία ανασφάλιστων αυτοκινήτων, ηχορρύπανση, ιδιαίτερα από μοτοσικλετιστές και πολλές άλλες.

Σπεύδω  να  προλάβω το επιχείρημα των αρμοδίων για την ατιμωρητεί συστηματική παράβαση  του  ΚΟΚ.  «Δεν  διαθέτουμε αρκετούς τροχονόμους».  Απαντώ: Το θέμα λύνεται απλούστατα  με  την  πρόσληψη  μερικών  εκατοντάδων «ειδικής υποστήριξης» οργάνων της τάξης, οι οποίοι, μάλιστα, δεν θα επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, αφού μπορεί να υπάρξει πρόβλεψη ώστε η μισθοδοσία τους να καλύπτεται απευθείας από τα πρόστιμα που θα επιβάλλουν.

Βέβαια, η εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου προϋποθέτει την ύπαρξη «πολιτικής βούλησης» και φοβούμαι πως τέτοια βούληση δεν υπάρχει!

Κωστας Χρ. Χατζιωτης

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή