Νέες ταινίες: Αγρια Δύση σε… αργή κίνηση: ένα εξαιρετικό γουέστερν!

Νέες ταινίες: Αγρια Δύση σε… αργή κίνηση: ένα εξαιρετικό γουέστερν!

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα μικρό κινηματογραφικό διαμάντι λάμπει ανάμεσα στις αποψινές πρεμιέρες, το «Slow West» (****)  του πρωτοεμφανιζόμενου Τζον Μακλίν. Νεο-γουέστερν, που μας θυμίζει λιγάκι τον «Νεκρό» του Τζιμ Τζάρμους. Ο τίτλος του θα μπορούσε να αποδοθεί ελεύθερα ως η Αγρια Δύση σε αργή κίνηση. Ο Μακλίν έφτιαξε μια λιτή, μονόχορδη ταινία για να συνθέσει μια εικόνα του κόσμου πέρα από τη μεθόριο του «πολιτισμού».

Ο Σίλας, δολοφόνος, κυνηγός κεφαλών επικηρυγμένων, αφηγείται την ιστορία ενός ερωτευμένου αριστοκράτη, του 16χρονου Τζέι, που άφησε πίσω του την παγωμένη Σκωτία και ήρθε στην καυτή καρδιά της Αμερικής, για να βρει την αγαπημένη του, τη Ρόουζ. Ο Τζέι θέλει να διασχίσει το άγριο Κολοράντο για να φτάσει σε μια περιοχή που λέγεται Χρυσή Ακτή, εκεί βρίσκεται η Ρόουζ. Η κοπέλα, ταπεινής κοινωνικής καταγωγής, έφυγε άρον-άρον από τη Σκωτία μαζί με τον πατέρα της μετά τη δολοφονία, κατά λάθος, του θείου του νεαρού. Η Ρόουζ και ο πατέρας της είναι επικηρυγμένοι, κάτι που δεν γνωρίζει ο Τζέι, ο οποίος άθελά του οδηγεί μια κουστωδία άπληστων ανθρωποκυνηγών στο μέρος που το φαντάζεται ως επίγειο παράδεισό του. Είναι αφελής και ιδεαλιστής, βλέπει στον ορίζοντα την ελπίδα και την καλή θέληση. Αντίθετα, ο Σίλας, ο ανθρωποκυνηγός-οδηγός του, βλέπει παντού άξεστους φονιάδες έτοιμους να μαχαιρώσουν στην καρδιά για ένα δολάριο.

Το «Slow West» αναπνέει στα διάκενα της δράσης του κλασικού γουέστερν, καθώς βυθίζεται αργά στο πνεύμα του ρομαντισμού. Μιλάει για τον έρωτα και τον θάνατο, για το όνειρο και την απληστία, αλλά και για τον πυρήνα του αμερικανικού ονείρου: την οικογένεια. Αρχίζει από το προφανές και χιλιοειπωμένο, τη βαρβαρότητα της κατάκτησης της Δύσης, για να φτάσει μέχρι την εύθραυστη καρδιά ενός δολοφόνου, ο οποίος ανέλαβε να οδηγήσει πέρα από τη μεθόριο ένα ερωτευμένο παιδί που ήταν ήδη «νεκρό» όταν έφτασε στην Αγρια Δύση. Στη μουσική υπόκρουση της ταινίας το μίνιμαλ διαδέχεται το βαλς.

Στο «Οσο είμαστε νέοι» (** 1/2) ο Νόα Μπάουμπαχ προσεγγίζει με γλυκόπικρο χιούμορ τις ανθρώπινες σχέσεις, την κρίση μέσης ηλικίας, την επιτυχία και την απογοήτευση. Σχηματικά, κινείται παραπλεύρως του Γούντι Αλεν. Ο Τζος και η Κορνήλια, παντρεμένο ζευγάρι χωρίς παιδιά, έχουν περάσει τα σαράντα. Ο Τζος, που νιώθει άβολα όταν βρίσκεται στη σκιά του πεθερού του, διάσημου ντοκιμαντερίστα, τα τελευταία οκτώ χρόνια προσπαθεί να τελειώσει ένα ντοκιμαντέρ. Μια μέρα, η «τυχαία» γνωριμία του με έναν 20άρη, τον χίπστερ Τζέιμι, θα του ανοίξει νέους ορίζοντες. Ο χίπστερ, ο οποίος θέλει να γίνει κινηματογραφιστής, θα αποδειχτεί κάτι περισσότερο από φιλόδοξος: χειραγωγεί με ευκολία τον διανοούμενο σαραντάρη! Το φιλμ είναι ένα έξυπνο, αλλά και αργόσυρτο, σχόλιο για τις ρυτίδες και το χάσμα των γενιών. Παίζουν: Μπεν Στίλερ, Ναόμι Γουότς, Ανταμ Ντράιβερ, Αμάντα Σίφριντ, Ανταμ Χόροβιτζ.

Ο «Εξολοθρευτής: Γένεsys» (*) είναι το blockbuster της εβδομάδας. Επανεκκίνηση ενός μύθου της επιστημονικής φαντασίας, που έγινε σταθμός για το είδος κατά τη δεκαετία του ’80 χάρη στον πρώτο «Εξολοθρευτή» του Τζέιμς Κάμερον. Ο βετεράνος Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ δίνει και πάλι το «παρών» (δυστυχώς!).

Ο «Κοκκινομύτης σε τρελές πτήσεις» (**) είναι ένα animation που απευθύνεται σε μικρά παιδιά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή