ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Big deal στον κλάδο των σούπερ μάρκετ μεταξύ Royal Ahold και Delhaize

Η ολλανδική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Royal Ahold και η βελγική Delhaize συμφώνησαν να συγχωνευθούν. Η Ahold θα κατέχει το 61% στη νέα εταιρεία, η οποία θα έχει ετήσιες πωλήσεις ύψους 54,1 δισ. ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η ολλανδική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Royal Ahold και η βελγική Delhaize (που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με την ΑΒ Βασιλόπουλος) συμφώνησαν χθες να συγχωνευθούν, δημιουργώντας μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες του τομέα στην αμερικανική αγορά και ένα σημαντικό παίκτη στην ευρωπαϊκή αγορά. Η κεφαλαιοποίηση της νέας εταιρείας ανέρχεται στα 26,07 δισ. ευρώ με βάση την τιμή κλεισίματος των μετοχών τους την Τρίτη το βράδυ.

Η Ahold θα κατέχει το 61% στη νέα εταιρεία, η οποία θα έχει ετήσιες πωλήσεις ύψους 54,1 δισ. ευρώ. Η εταιρεία θα διαθέτει 6.500 καταστήματα παγκοσμίως, περιλαμβανομένων περισσοτέρων από 2.000 στις ΗΠΑ και τα υπόλοιπα σε Ολλανδία, Βέλγιο, Ελλάδα, Τσεχία, Ρουμανία και Σερβία. Ο ολλανδικός όμιλος θα καταβάλει 4,75 μετοχές για κάθε μετοχή της Delhaize. Από τις 11 Μαΐου, οπότε και ανακοινώθηκε η έναρξη διαπραγματεύσεων με σκοπό τη συγχώνευση, η μετοχή της Ahold έχει ανέβει κατά περισσότερο από 10% και της Delhaize περισσότερο από 20%. Η συμφωνία συγχώνευσης θα δώσει στις δύο εταιρείες νέα ισχύ, που θα τους χρειαστεί στην έντονα ανταγωνιστική αμερικανική αγορά σούπερ μάρκετ, όπου πρόσφατα σημειώθηκαν πολλές εξαγορές. Παράλληλα θα τις βοηθήσει να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικότερα την απειλή των εκπτωτικών σούπερ μάρκετ, όπως το Lidl. Μάλιστα, η νέα εταιρεία θα είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ευρώπη με βάση την κεφαλαιοποίησή της, μεγαλύτερη από τις Tesco και Carrefour, οι οποίες όμως έχουν πολύ μεγαλύτερες ετήσιες πωλήσεις. Για το 2014 το καθαρό κέρδος της Ahold ανήλθε στα 594 εκατομμύρια ευρώ και της Delhaize στα 89 εκατομμύρια ευρώ. Η ολλανδική αλυσίδα απασχολεί 227 χιλιάδες εργαζομένους και η βελγική 149 χιλιάδες. Η Ahold, η οποία έχει τη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ολλανδία (Albert Heijn), πραγματοποιεί σχεδόν τα δύο τρίτα των πωλήσεών της στη βορειανατολική ακτή των ΗΠΑ μέσω των αλυσίδων Sto & Shop και Giant. Ομοίως η Delhaize είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στο Βέλγιο και πραγματοποιεί τα δύο τρίτα των πωλήσεών της στις ανατολικές ΗΠΑ μέσω των αλυσίδων Food Lion και Hannaford. Από κοινού Ahold και Delhaize κατέχουν σχεδόν το 5% της αμερικανικής αγοράς σούπερ μάρκετ, πίσω από τις Wal Mart, Kroger και την πρόσφατα συγχωνευθείσα Albertsons/Safeway, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Euromonitor. Τα τελευταία χρόνια, οι δύο ευρωπαϊκές εταιρείες πιέζονται έντονα από τη Wal Mart, η οποία αποφάσισε να ανοίξει περισσότερα μικρά καταστήματα, αλλά και από την Kroger, η οποία εξαγόρασε την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Harris Teeter. «Και οι δύο εταιρείες δεν βρίσκονται σε ισχυρή θέση ώστε να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της αμερικανικής αγοράς μακροπρόθεσμα. Δεδομένου αυτού του μειονεκτήματος, η συγχώνευση των Ahold και Delhaize θα ενισχύσει και τις δύο», αναφέρεται σε σημείωμα της εταιρείας αναλύσεων Jefferies.

Ο κ. Ντικ Μπερ, διευθύνων σύμβουλος της Ahold, δήλωσε ότι δεν αναμένει να υπάρξει κάποια δυσκολία σε σχέση με την έγκριση που απαιτείται από τις κανονιστικές αρχές και ότι η συγχώνευση θα πρέπει να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2016. «Πραγματικά λειτουργούμε συμπληρωματικά στις περισσότερες από τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε, αυτή είναι η μοναδικότητα αυτής της συγχώνευσης», σχολίασε ο κ. Μπερ. Οι δύο εταιρείες ελπίζουν να πετύχουν ετήσια μείωση εξόδων ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ εντός τριών ετών μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης. Η εξοικονόμηση ελπίζουν ότι θα επιτευχθεί μέσω του συνδυασμού των δικτύων προμηθευτών και διανομής και οικονομιών κλίμακας στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ