Αυτοκινητοβιομηχανίες μεταφέρονται από την Κίνα στην Κ. Ευρώπη

Αυτοκινητοβιομηχανίες μεταφέρονται από την Κίνα στην Κ. Ευρώπη

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιστρέφουν μονάδες παραγωγής από την Κίνα στην Ευρώπη λόγω της ανόδου του κόστους στην αγορά εργασίας. Οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης αναμένεται να επωφεληθούν από αυτήν την τάση, καθώς οι περισσότερες μονάδες παραγωγής των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών μεταφέρονται εκεί. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη αναπτύξει παρουσία σε αυτές τις χώρες που αναμένεται να επεκταθεί περαιτέρω.

Ενδεικτική περίπτωση είναι η Τσεχία. «Οι δαπάνες προσωπικού στην Κίνα αυξάνονται και σε συνδυασμό με τις μεγάλες αποστάσεις μεταφοράς και αποθήκευσης εξαρτημάτων δεν προκύπτουν τα ίδια πλεονεκτήματα από τα μέσα παραγωγής σε σχέση με προηγούμενα έτη», δήλωσε ο Μάρτιν Τζαν, επικεφαλής της Ενωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών της Τσεχίας. Επειτα από μια παρατεταμένη κρίση στην αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, οι συνθήκες έχουν αρχίσει να βελτιώνονται τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Στο διάστημα του 2014, οι νέες ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 5,7%, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ενωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ΕΑΜΑ).

Εκτός της Τσεχίας, μια ακόμη χώρα που αναμένεται να επωφεληθεί είναι η Σλοβακία. Μαζί με την Τσεχία, η Σλοβακία συγκαταλέγεται στις χώρες με τη μεγαλύτερη κατά κεφαλήν παραγωγή οχημάτων. Οι κυβερνήσεις των δύο χωρών, μάλιστα, προσφέρουν κίνητρα στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, ώστε να μεταφέρουν τις δραστηριότητές τους στις οικονομίες τους.

Οι επενδυτές, κατά συνέπεια, στρέφονται σε αυτές τις αγορές. Η θυγατρική της Volkswagen, Skoda Auto AS, η νοτιοκορεάτικη Nexen Tire Corp. και η Hyudai Motor Corp. σχεδιάζουν να επενδύσουν συνολικά 1,15 δισ. ευρώ στην Τσεχία μέσα στην επόμενη πενταετία. Η κατασκευάστρια ελαστικών Nexen, η οποία προμηθεύει την ισπανική SEAT και την ιταλική Fiat, σχεδιάζει την κατασκευή εργοστασίου που θα απασχολεί πάνω από 1.000 άτομα.

Σε εργοστάσιο, παράλληλα, της Skoda στην Τσεχία αναμένεται να αυξηθούν οι θέσεις εργασίας κατά 1.300 άτομα. Η Τσεχία και το σχετικά χαμηλό κόστος εργασίας έχουν καταστήσει τη χώρα τόσο ελκυστικό τόπο παραγωγής που σήμερα παρατηρείται έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, παρατηρούν οικονομικοί αναλυτές. Στη Σλοβακία, οι οικονομικές συνθήκες στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών άρχισαν να βελτιώνονται από πέρυσι. Ενα χρόνο πριν, η παραγωγή οχημάτων στη Σλοβακία είχε κορυφωθεί στο ιστορικό υψηλό των 571.072 οχημάτων. Το 2013, η παραγωγή των τριών εργοστασίων συναρμολόγης της Volkswagen, Kia και Peugeot-Citroen στη Σλοβακία κορυφώθηκε στα 980.000 οχήματα.

Τα κίνητρα που προσφέρονται στη Σλοβακία για την παραγωγή οχημάτων αφορούν κυρίως εκπτώσεις στη φορολογία για τον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης.

Εκτός των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης, οι Audi, BMW και Hyudai έχουν αναγγείλει την κατασκευή εργοστασίων στο Μεξικό. Στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών του Μεξικού, ειδικότερα στην κατασκευή εργοστασίων και την ανάπτυξη υπαρχουσών μονάδων, ανακοινώθηκε πέρυσι ότι θα επενδυθούν περίπου 8,2 δισ. ευρώ.

Ακολουθούν οι ΗΠΑ, όπου οι επενδύσεις που αναγγέλθηκαν πέρυσι φθάνουν τα 3,7 δισ. ευρώ. Πάντως, η Κίνα εξακολουθεί να αποσπά κάποιες από τις μεγαλύτερες επενδύσεις, με τις επενδύσεις που δρομολογήθηκαν από το 2014 να διαμορφώνονται στα 11,9 δισ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή