Ψάχνουν διαδικτυακά, αλλά αγοράζουν από τα καταστήματα οι Ελληνες

Ψάχνουν διαδικτυακά, αλλά αγοράζουν από τα καταστήματα οι Ελληνες

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Oι Ελληνες ψάχνουν ηλεκτρονικά για τα ψώνια τους, αλλά όταν είναι να αγοράσουν, προτιμούν να πηγαίνουν σε καταστήματα. Αυτό δείχνει έρευνα της Google (Consumer Barometer with Google, 2014/2015), η οποία αναφέρει ότι οι Ελληνες καταναλωτές, μόλις ενδιαφερθούν για ένα αγαθό, επιχειρούν να μάθουν περισσότερα μέσω του Διαδικτύου.

Σχεδόν 61% των Ελλήνων χρηστών Internet αξιοποιούν τον υπολογιστή ή/και smartphone ή/και το tablet, προκειμένου να ενημερωθούν για το αγαθό που τους ενδιαφέρει. Υπάρχει, ωστόσο, ένα σημαντικό ποσοστό 35% που θα απευθυνθεί σε κατάστημα για να μάθει περισσότερα. Αντίστροφα όμως, όταν έχει καταλήξει στο προϊόν και πρόκειται να το αγοράσει, ο Ελληνας προτιμά να το πράξει μέσα σε κατάστημα (58%). Το 26% των ερωτηθέντων χρηστών Internet προτιμά να αγοράζει ηλεκτρονικά, ενώ επιπλέον ένα 9% αγοράζει τηλεφωνικά. Αξιοσημείωτο, τέλος, είναι ότι 67% αυτών που αγοράζουν επιλέγουν να παραλάβουν το προϊόν μέσω του καταστήματος. Αυτό σημαίνει ότι ένα μέρος των online αγοραστών επιλέγει να παραλάβει το προϊόν από τον χώρο του πωλητή. Είναι εντυπωσιακό, πάντως, το γεγονός ότι ο Ελληνας online shopper προτιμά τον ηλεκτρονικό υπολογιστή για να πραγματοποιεί τις αγορές του. Απ’ όσους αγόρασαν ηλεκτρονικά, οι 9 στους 10 προτίμησαν να το πράξουν μέσω Η/Υ. Μόλις το 4% επέλεξε να ολoκληρώσει την αγορά του μέσω τηλεφώνου και ένα αντίστοιχο ποσοστό χρησιμοποίησε το tablet. Με άλλα λόγια, ο Ελληνας δεν εμπιστεύεται ιδιαίτερα τις ασύρματες/φορητές συσκευές για αγορές.

Επίσης, ο μέσος Ελληνας online shopper δεν είναι εξοικειωμένος με τις online αγορές στο εξωτερικό. Μόνο το 50% αυτών δηλώνει τουλάχιστον μία αγορά στη διάρκεια του τελευταίου έτους, ενώ το 11% δηλώνει μία αγορά, το 27% δηλώνει ότι ποτέ δεν αγοράζει από ξένες ιστοσελίδες και ένα επιπλέον 12% δηλώνει μία αγορά σε όλη τη διάρκεια ζωής.

Οι online αγοραστές στο εξωτερικό δηλώνουν ότι σε ποσοστό 41% αποκτούν ρουχισμό, το 23% εξοπλισμό/λογισμικό πληροφορικής, το 19% βιβλία, CD, DVD και το 18% προϊόντα ομορφιάς, υγιεινής κ.λπ. Σύμφωνα με τους online shoppers του εξωτερικού, ο βασικός λόγος (64%) που αγοράζουν από το εξωτερικό έχει να κάνει με τις ιδιαίτερα ελκυστικές προσφορές που βρίσκουν στο Διαδίκτυο.

Η γλώσσα αποτελεί ένα είδος εμποδίου για τους περίπου 40% online shoppers του εξωτερικού. Οι τελευταίοι, ωστόσο, ξεπερνούν τα προβλήματα γλώσσας με υπηρεσίες μετάφρασης.

Σύμφωνα με την Google, το 71% του ελληνικού πληθυσμού πραγματοποιεί χρήση του Internet και μάλιστα το 80% εξ αυτών (56% στο σύνολο του πληθυσμού) κάνει χρήση σε καθημερινή βάση. Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από την TNS για λογαριασμό της Google, διεξήχθη και σε πολλές άλλες χώρες από τον περασμένο Νοέμβριο έως τον Μάρτιο του 2015. Πέρα από τις αγοραστικές συνήθειες, η έρευνα καλύπτει και άλλες δραστηριότητες των χρηστών στο Διαδίκτυο, όπως ψυχαγωγία, κατάρτιση, ενημέρωση κ.λπ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή