Επικρίθηκε ο «Γουλιέλμος Τέλλος» της Βασιλικής Οπερας

Επικρίθηκε ο «Γουλιέλμος Τέλλος» της Βασιλικής Οπερας

1' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με γιουχαρίσματα και έντονες επικρίσεις ξεκίνησαν οι παραστάσεις το βράδυ της Δευτέρας, στο Κόβεντ Γκάρντεν, για το έργο «Γουλιέλμος Τέλλος» –μία παραγωγή της Βασιλικής Οπερας του Λονδίνου, η οποία προκάλεσε τις αντιδράσεις των θεατών λόγω μιας σκηνής γυμνού, η οποία παρουσιάζει τον βιασμό μιας νεαρής γυναίκας από αξιωματικούς του στρατού. Η όπερα του Ροσίνι, του 1829, διηγείται την ιστορία του Ελβετού πατριώτη, ο οποίος με ένα βέλος διαπερνά ένα μήλο επάνω στο κεφάλι του γιου του. Ο Ιταλός σκηνοθέτης, Νταμιάνο Μιτσιελέτο, ωστόσο, αποφάσισε να προσθέσει στο έργο έναν γυναικείο ρόλο, που δεν τραγουδά. Η γυναίκα είναι το θύμα των κακοποιών Αυστριακών στρατιωτών, οι οποίοι αφού την αναγκάζουν με τη βία να πιεί σαμπάνια κατά τη διάρκεια ενός δείπνου, την παρενοχλούν με τα όπλα τους και στην κορύφωση της σκηνής τη γδύνουν και τη σπρώχνουν ξαπλωτή πάνω στο τραπέζι.

Αν και οι τραγουδιστές και οι μουσικοί της όπερας χειροκροτήθηκαν με ενθουσιασμό, η γυμνή σκηνή προκάλεσε τόσο ισχυρές αντιδράσεις, με αποτέλεσμα ο υπεύθυνος της Βασιλικής Οπερας, Κάσπερ Χόλτεν, να εκδώσει ανακοίνωση, εκφράζοντας τη λύπη του για τη δυσαρέσκεια που προκλήθηκε. «Η παραγωγή περιλαμβάνει μία σκηνή, η οποία βάζει στο επίκεντρο τη βίαιη πραγματικότητα που αντιμετώπιζαν οι γυναίκες τον καιρό του πολέμου και παρουσιάζει τη σεξουαλική βία ως ένα τραγικό γεγονός», ανέφερε η σχετική ανακοίνωση. «Η παραγωγή είχε ως στόχο η σκηνή να είναι άβολη, όπως ακριβώς υπάρχουν αρκετές ακόμη βίαιες και δυσάρεστες σκηνές στο έργο του Ροσίνι», πρόσθετε.

Στην όπερα εμφανίζονται σημαντικοί καλλιτέχνες, όπως ο Αμερικανός τενόρος, Τζον Οζμπορν, ο Καναδός βαρύτονος Τζέραλντ Φίνλεϊ και η Σουηδή σοπράνο, Μάλιν Μπίστρομ. Ο Μιτσιελέτο, από την πλευρά του, σχολίασε ότι δεν σκοπεύει να αλλάξει κάτι στην παράσταση. «Εάν δεν αισθανθείς την κτηνωδία και το βάσανο, εάν θες να το κρύψεις, το έργο γίνεται παιδικό και ελαφρύ», δήλωσε στα παρασκήνια μετά τα γιουχαρίσματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή