Αμφισβητείται το αίτημα της Ιονίας Οδού για παράταση

Αμφισβητείται το αίτημα της Ιονίας Οδού για παράταση

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Δημόσιο αμφισβητεί τα επιχειρήματα με βάση τα οποία ζητήθηκε παράταση ενός έτους στις εργασίες κατασκευής της Ιονίας Οδού από την κοινοπραξία Νέα Οδός. Το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να παραπέμψει το θέμα στην Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών, προκειμένου να αποφύγει να «χρεωθεί» το κόστος της παράτασης αυτής. Σε ανάλογη κίνηση έχει ήδη προχωρήσει για τις παρατάσεις που ζήτησαν οι κοινοπραξίες Ολυμπία Οδός και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.

Η απόφαση, η οποία φέρει την υπογραφή του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, υπεγράφη στις 29 Ιουνίου. Οπως προκύπτει, η κοινοπραξία Νέα Οδός (που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Αντιρρίου – Ιωαννίνων και διαχειρίζεται το τμήμα Μεταμόρφωσης – Σκάρφειας) ζήτησε τον Μάρτιο παράταση ενός έτους λόγω καθυστέρησης στη διάθεση χώρων για την εκτέλεση του έργου (δηλαδή στις απαλλοτριώσεις), καθυστερήσεις στις αρχαιολογικές εργασίες και καθυστέρηση στη μετατόπιση των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφελείας. Με άλλα λόγια, η Νέα Οδός ζήτησε την παράταση του χρονοδιαγράμματος μέχρι τον Νοέμβριο του 2016, αντί το τέλος του 2015.

Οπως και στην περίπτωση της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο ανεξάρτητος μηχανικός γνωμοδότησε υπέρ του αιτήματος του παραχωρησιούχου, δεχόμενος τα βασικά του επιχειρήματα. Το Δημόσιο από την πλευρά του χαρακτήρισε «εσφαλμένη» και «μη αποδεκτή» την τοποθέτηση του ανεξάρτητου μηχανικού και, όπως προβλέπεται σε αυτές τις περιπτώσεις, παρέπεμψε το θέμα στην Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών.

Πρόκειται για το τρίτο αίτημα παράτασης που οδηγείται στην Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών, μετά από εκείνα της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (στις 10 Ιουνίου) και της Ολυμπίας Οδού στις 17 Ιουνίου.

Στόχος του Δημοσίου είναι να μειώσει την παράταση στο μέρος που αυτή προκύπτει από υπαιτιότητα του Δημοσίου, καθώς αυτή είναι που θα «μεταφραστεί» σε αιτήματα αποζημίωσης από πλευράς των παραχωρησιούχων, όπως έχει πολλάκις συμβεί στο παρελθόν. Λογικά απομένει και ανάλογη απόφαση για τον Ε65 (κοινοπραξία Κεντρική Οδός), η οποία επίσης έχει υποβάλει αίτημα παράτασης ενός έτους.

Σε κάθε περίπτωση, η ιστορία δείχνει να επαναλαμβάνεται. Τα σοβαρά προβλήματα στη χρηματοδότηση των τεσσάρων παραχωρήσεων (που πλέον απειλούν την εξέλιξη των έργων) ανέκυψαν από τις αρχές της άνοιξης, ωστόσο, οι συνέπειες των κακών ή ακατανόητων επιλογών του υπουργείου Υποδομών κατά την επανεκκίνηση των έργων στα τέλη του 2013 είχαν ήδη διαφανεί στα τέλη του 2014.

Ειδικά, για την Ιονία Οδό, το Δημόσιο δέχθηκε να υπογράψει συμφωνία με τον παραχωρησιούχο για ολοκλήρωση του έργου στο τέλος του 2015, ενώ εκκρεμούσε περίπου το 20% των απαλλοτριώσεων (και φυσικά δεν υπήρχε καμία περίπτωση αυτές να ολοκληρωθούν ως διά μαγείας μέσα σε λίγους μήνες, όταν η πρακτική δείχνει ότι κρατούν χρόνια).

Αναιτιολόγητη καθυστέρηση υπήρξε και στην περιβαλλοντική αδειοδότηση της σήραγγας της Κλόκοβας, δίνοντας στον παραχωρησιούχο το δικαίωμα να ζητήσει παράταση και αποζημιώσεις, μόλις δύο έτη μετά την «επίλυση» του θέματος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή