75 σκάφη και χιλιάδες επισκέπτες άνοιξαν πανιά για Σπέτσες

75 σκάφη και χιλιάδες επισκέπτες άνοιξαν πανιά για Σπέτσες

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανταπόκριση από τον ιστιοπλοϊκό αγώνα «Spetses Classic Yacht Regatta», που πραγματοποιήθηκε 18-21 Ιουνίου στα νερά του Αργοσαρωνικού.

Για να ταξιδέψουμε στο παρελθόν, είθισται να κλείνουμε τα μάτια. Οποιος, όμως, βρέθηκε στο Μπογάζι των Σπετσών από τις 18 έως τις 21 Ιουνίου προσπαθούσε να κρατήσει τα μάτια του ορθάνοιχτα για να μη χάσει ούτε μία εικόνα από το παρελθόν της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας ιστιοπλοΐας. Χάρη στον αγώνα «Spetses Classic Yacht Regatta», ο ιστορικός δίαυλος ο οποίος χωρίζει το πανέμορφο νησί του Αργοσαρωνικού από την Πελοπόννησο γέμισε από εντυπωσιακά σκάφη.

Κάθε σκαρί έφερε μαζί του, εκτός από τα αμέτρητα ναυτικά μίλια, και τη δική του ιστορία. Η από αρχαιοτάτων χρόνων ναυτική παράδοση και ναυτοσύνη των κατοίκων της χώρας μας ξεχώριζε στα περισσότερα από τα ιστιοπλοϊκά που πήραν μέρος στη διοργάνωση. Δεκάδες σκάφη ταξίδεψαν από πολλές περιοχές της Ελλάδας, όπως Κέρκυρα, Σύρο, Κρήτη, Πάρο, αλλά και από το εξωτερικό, από Γαλλία, Ιταλία και Κύπρο, και έδωσαν ραντεβού στις Σπέτσες για έναν αγώνα, στο σύνολό του μοναδικό στον πλανήτη. Τα 75 σκάφη χωρίστηκαν στα κλασικά, τα καΐκια και τα λατίνια. Ανάμεσα στα πληρώματά τους υπήρχαν Ολυμπιονίκες, πρωταθλητές κόσμου και Ευρώπης που γύρισαν το ρολόι του χρόνου πίσω και, ιστιοπλοώντας στο Μπογάζι, «άκουσαν» τα ιστία των σκαριών να τους αφηγούνται την ιστορία τους.

Η σχεδόν 100 ετών δικάταρτη «Αελλώ» σίγουρα θα «είπε» τα περισσότερα. Με πρώτο ιδιοκτήτη τον συνιδρυτή του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος, Αντώνη Μπενάκη, πέρασε στα χέρια ενός βαρώνου, εγκαταλείφθηκε στην Αγγλία, αγοράστηκε από έναν Νεοζηλανδό, πέρασε στα χέρια ενός Ιταλού, ενός μέλους της οικογένειας Ροκφέλερ και πριν από τέσσερα χρόνια απέκτησε και πάλι Ελληνα ιδιοκτήτη. Η αμερικανική ψαράδικη σκούνα «Ηλιοπότισσα» σχεδιάστηκε το 1926 και, αφού βρέθηκε για δύο χρόνια στο μουσείο του Βανκούβερ, έφτασε στην Ελλάδα μέσω της Διώρυγας του Παναμά. Το «Tai Mo Shan» χτίστηκε το 1932 στο Χονγκ Κονγκ, πουλήθηκε στο Βρετανικό Ναυτικό και μετά πέρασε στα χέρια ιδιωτών που ταξίδεψαν σε όλο τον κόσμο. Εχει και τη… σφραγίδα του Χόλιγουντ, καθώς χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες της ταινίας «Mama Mia».

Πανέμορφα ήταν και τα ξυλόγλυπτα σπετσιώτικα καΐκια. Ναυπηγημένα στα θρυλικά καρνάγια του νησιού, με ανοιγμένα τα πολύχρωμα πανιά τους, θύμιζαν πίνακες του Ευγένιου Ντελακρουά και το παρελθόν έσμιγε με το παρόν μέσα από μοναδικές εικόνες.

Η διοργάνωση «Spetses Classic Yacht Regatta», η οποία έκλεισε φέτος τα πέντε χρόνια, προσείλκυσε στο νησί χιλιάδες επισκέπτες και αποτέλεσε οικονομική ένεση για τους επιχειρηματίες της περιοχής, σε μια εποχή με χαμηλή τουριστική κίνηση. «Στην πορεία αυτών των πέντε ετών, με επιμονή, σκληρή δουλειά και συνεχή εξέλιξη, έχουμε καταφέρει να εντάξουμε το Spetses Classic Yacht Regatta στο διεθνές καλεντάρι των αγώνων της Μεσογείου, προσελκύοντας φέτος ρεκόρ συμμετοχών, με υπερδιπλάσιες συμμετοχές σκαφών από το εξωτερικό», δήλωσε ο πρόεδρος του ΝΟΕ, Αλέξανδρος Παπαδόγγονας.

Σε όλες τις κατηγορίες ο συναγωνισμός ήταν έντονος. Ομως όλοι ήταν νικητές, καθώς είχαν κερδίσει το βασικό έπαθλο, που ήταν η διατήρηση αυτών των πανέμορφων σκαφών. Νικητές ήταν και οι θεατές, γιατί ταξίδεψαν στη ρομαντική εποχή της ιστιοπλοΐας από την προκυμαία και όχι μέσα από κάποιον πίνακα του Ντελακρουά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή