Kλειστά σύνορα για εξαγωγείς και μεταφορείς

Kλειστά σύνορα για εξαγωγείς και μεταφορείς

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Φρένο στις εξαγωγές βάζουν τα capital controls, καθώς οι επιχειρήσεις του κλάδου αδυνατούν να προωθήσουν τα φορτία τους στο εξωτερικό, λόγω των ανυπέρβλητων εμποδίων που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες των μεταφορών. Οι ιδιοκτήτες φορτηγών επισημαίνουν ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν καύσιμα, αδυνατούν να πληρώσουν πλέον διόδια ή ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ενώ και τα διακινούμενα φορτία μέρα με τη μέρα περιορίζονται.

Αποτέλεσμα είναι οι εξαγωγικές εταιρείες να μην έχουν τρόπο να εκτελέσουν τις παραγγελίες τους και να καλύψουν τη ζήτηση των πελατών τους. Οι μεταφορικές εταιρείες χρειάζονται τουλάχιστον 4.000 ευρώ σε μετρητά, προκειμένου ένα μόνο φορτηγό να πάει στην Ιταλία και να επιστρέψει στην Ελλάδα, εξηγεί στην «Κ» στέλεχος εξαγωγικής εταιρείας. Την πρώτη εβδομάδα των capital controls, οι εξαγωγικές και μεταφορικές εταιρείες διέθεταν ακόμη κάποια σχετική ρευστότητα, με την οποία κάλυψαν την πλειονότητα των αναγκών των πρώτων ημερών. Στη συνέχεια όμως η όποια ρευστότητα υπήρχε εξαντλήθηκε.

Παράλληλα, σε ορισμένες περιπτώσεις καλυπτόταν η μετακίνηση φορτίου από την Ελλάδα στο εξωτερικό με ξένα φορτηγά, τα οποία ναυλώνονταν από τους πελάτες των ελληνικών εξαγωγικών εταιρειών. Τις ημέρες εκείνες τα ξένα φορτηγά κατέφθαναν στην Ελλάδα φορτωμένα με εμπόρευμα για εισαγωγή και έφευγαν με ελληνικό εξαγώγιμο φορτίο. Ωστόσο πλέον δεν πραγματοποιούνται ούτε εισαγωγές προϊόντων, με αποτέλεσμα οι ξένες εταιρείες να μην έχουν λόγο να στείλουν άδεια από φορτίο οχήματα στην Ελλάδα. Αξίζει στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι το κόστος αποστολής φορτηγού με αλλοδαπές πινακίδες είναι μικρότερο απ’ ό,τι το κόστος του αντίστοιχου δρομολογίου με ελληνικό φορτηγό. Γεγονός το οποίο αποδεικνύει ότι ακόμη και πριν από τα capital controls οι στρεβλώσεις στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές δεν είχαν επιδιορθωθεί, με το «άνοιγμα» του επαγγέλματος να μην έχει οδηγήσει σε αύξηση του ανταγωνισμού και στην αναμενόμενη μείωση της τιμής.

Στέλεχος της αγοράς εξηγεί ότι, εκτός από τη δυσκολία στη μεταφορά του φορτίου τους, οι εξαγωγικές εταιρείες αντιμετωπίζουν σοβαρότατες δυσκολίες στην απόκτηση πρώτων υλών. Οι προμηθευτές τους στο εξωτερικό ζητούν για την εκτέλεση παραγγελιών την προπληρωμή του υλικού, και μάλιστα σε μετρητά, χωρίς πλέον να παρέχουν τη δυνατότητα πίστωσης στις ελληνικές επιχειρήσεις.

«Σήμερα, έχοντας εξαντλήσει όλες τις εναλλακτικές, αναζητάμε φορτηγά που εκτελούν δρομολόγια από το εξωτερικό, προς το εξωτερικό και απλώς διέρχονται από την Ελλάδα, σε μια τελευταία απόπειρα αποστολής του φορτίου μας στον τελικό του προορισμό», εξηγούν στελέχη της αγοράς.

Την ίδια στιγμή εκατοντάδες είναι οι ιδιοκτήτες φορτηγών που έχουν μείνει εγκλωβισμένοι στο εξωτερικό, καθώς τα capital controls τούς βρήκαν εν μέσω ταξιδιού. Αποτέλεσμα είναι χωρίς πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες να αδυνατούν να βρουν μετρητά για να καλύψουν το κόστος της επιστροφής τους. Αναμένουν να βρουν κάποια δουλειά από το εξωτερικό, εισαγωγής φορτίου, προκειμένου να καλύψουν τα έξοδα της επιστροφής τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή