Το σχέδιο νόμου για τις τηλεοπτικές άδειες

Το σχέδιο νόμου για τις τηλεοπτικές άδειες

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια υπερυθμισμένη αγορά με λιγότερους ιδιώτες παίκτες επιδιώκει να δημιουργήσει η κυβέρνηση με το νέο σχέδιο νόμου για την αδειοδότηση των τηλεοπτικών καναλιών. Επίσης, με τις τροποποιήσεις που περιέχονται στο ίδιο σχέδιο νόμου πλήττεται καίρια η ανεξαρτησία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Ακόμη, με το νέο σχέδιο νόμου επανέρχεται η ΕΡΤnet, ο πάροχος δικτύου της ΕΡΤ, που συστήνεται για να μεταφέρει το σήμα των κρατικών καναλιών στην επικράτεια, αλλά και για να αποκτήσει εμπορικούς σκοπούς.

Σε ό,τι αφορά την αδειοδότηση των τηλεοπτικών καναλιών, το σχέδιο νόμου που δόθηκε χθες προς δημόσια διαβούλευση μέχρι 24 Αυγούστου (opengov.gr) βρίθει επαχθών όρων λειτουργίας των υφιστάμενων καναλιών. Συγκεκριμένα, προβλέπει ότι κάθε πάροχος τηλεοπτικού περιεχομένου που θα κατέχει άδεια εθνικής εμβέλειας θα πρέπει ν’ απασχολεί τουλάχιστον 400 εργαζόμενους. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι, πέρα από το παράλογο της αξίωσης, ουσιαστικά υποχρεώνει κάθε επιχείρηση να έχει μίνιμουμ ετήσιο έξοδο 25-30 εκατ. ευρώ. Τα μεγέθη αυτά στη σημερινή συγκυρία θεωρούνται απαγορευτικά, με δεδομένο ότι η διαφημιστική τηλεοπτική αγορά μόλις που πλησιάζει τα 200 εκατ. ευρώ ετησίως.

Ως συνέπεια, είτε κάποια ιδιωτικά κανάλια εθνικής εμβέλειας θα κλείσουν, είτε θα συγχωνευθούν. Βάσει του σχεδίου νόμου, οι τηλεοπτικές άδειες θα είναι 10ετούς διάρκειας και θα χορηγούνται μέσω δημοπρασίας από το Eθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣP). Ο αριθμός των αδειοδοτούμενων παρόχων θα καθορίζεται από τον εκάστοτε υπουργό Επικρατείας, και προβλέπονται πέντε κατηγορίες αδειών, εκ των οποίων τρεις εθνικής εμβέλειας και δύο κατηγορίες περιφερειακής εμβέλειας. Στην πρώτη περίπτωση θα έχουμε άδειες ενημερωτικού χαρακτήρα γενικού περιεχομένου, θεματικού περιεχομένου και άδειες μη ενημερωτικού χαρακτήρα. Στη δεύτερη περίπτωση, των αδειών περιφερειακής εμβέλειας, θα δίδονται άδειες ενημερωτικού και μη ενημερωτικού χαρακτήρα.

Αναφορικά με τις ρυθμίσεις της ΕΕΤΤ, εφόσον αυτές ψηφιστούν, ουσιαστικά θα την καταστήσουν υπηρεσία υπαγόμενη στον αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών.

Ειδικότερα ο διορισμός του προέδρου και των αντιπροέδρων της Επιτροπής φεύγει από την αρμοδιότητα της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής και καθίσταται αντικείμενο της σχετικής εισήγησης του αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών. Επιπλέον ορίζεται σαφώς ότι η Επιτροπή εποπτεύεται από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών, ενώ ο τελευταίος θα μπορεί να επιβάλει και πειθαρχικές κυρώσεις στα μέλη της ΕΕΤΤ.

Σχετικά με την ίδρυση της ΕΡΤnet, αυτή θα αποτελέσει ανώνυμη εταιρεία, η οποία θα μπορεί να έχει έσοδα από άλλες πηγές που δεν προσδιορίζονται. Παράγοντες της αγοράς χαρακτήριζαν εντελώς ανεδαφικές τις προτεινόμενες ρυθμίσεις τόσο για την ΕΕΤΤ, όσο και για τη δημιουργία της ΕΡΤnet. Επίσης αναμένουν τη σφοδρή αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία απαιτεί από τις ρυθμιστικές αρχές να είναι πλήρως ανεξάρτητες, ενώ στην περίπτωση της ΕΡΤnet θα θέσει σίγουρα θέμα κρατικής ενίσχυσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή