Το plan B των ελληνικών ναυτιλιακών σε πιθανή αύξηση της φορολογίας

Το plan B των ελληνικών ναυτιλιακών σε πιθανή αύξηση της φορολογίας

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κινήσεις «θωράκισης» απέναντι σε πιθανή αύξηση της φορολογίας τους στην Ελλάδα πραγματοποιούν το τελευταίο διάστημα οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Στο πλαίσιο αυτό σπεύδουν να συστήσουν εταιρείες στην Κύπρο, η οποία αποτελεί και τη φυσικότερη «διέξοδο» των Ελλήνων πλοιοκτητών. Ωστόσο, όπως τονίζουν σχετικές ναυτιλιακές πηγές που επικαλείται η εβδομαδιαία επιθεώρηση της TradeWinds, οι σχετικές ενέργειες γίνονται για προληπτικούς λόγους και θα αποκτήσουν μεγαλύτερη ουσία μόνο εφόσον η φορολογία στην Ελλάδα αυξηθεί τόσο πολύ, που να καταστήσει την άσκηση της σχετικής δραστηριότητας μη ανταγωνιστική.

Αλλοι μάλιστα θεωρούν τις σχετικές κινήσεις απαραίτητες προκειμένου να ανοίξουν τραπεζικοί λογαριασμοί στην Κύπρο, στο πλαίσιο των ενεργειών που πραγματοποίησαν αρκετές επιχειρήσεις μετά την τραπεζική αργία και την επιβολή κεφαλαιακών ελέγχων στην Ελλάδα. Μεταξύ των εταιρειών που φέρονται να έχουν εγγραφεί στο Κυπριακό Επιμελητήριο περιλαμβάνονται τόσο εισηγμένες όσο και ιδιωτικές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Στις εισηγμένες περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η Star Bulk Shipmanagement, η Safe Bulkers Management, η Navios Shipmanagement και Navios Tanker Management. Στις υπόλοιπες, η TradeWinds καταγράφει, μεταξύ άλλων, τις Samos Steamships, Laskaridis Shipping, Mantinia Shipping, Neda Maritime Agency, Alma Maritime, Target Marine, Efshipping, Chandris Shipmanagement, Enesel και Allseas International Shipmanagement.

Πάντως, οι πλοιοκτήτες σπεύδουν να προειδοποιήσουν ότι η εγγραφή εταιρειών συμφερόντων τους στην Κύπρο είναι η έσχατη δικλείδα ασφαλείας που επιθυμούν να έχουν ως επιλογή. Σε καμία περίπτωση δεν συνδέεται με κάποιο γενικευμένο σχέδιο εξόδου από την Ελλάδα, καθώς διαμηνύουν προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν πρόκειται να αποχωρήσουν τώρα που οι συνθήκες έχουν δυσκολέψει, το αντίθετο μάλιστα. Πρόκειται όμως για την κατάρτιση των δικών τους plan B σε περίπτωση που κριθεί επιβεβλημένη η μετακίνηση δραστηριοτήτων και προσωπικού στην Κύπρο. Η μεγαλύτερη ανησυχία σήμερα είναι το ενδεχόμενο επιβολής φορολογίας στις αγοραπωλησίες πλοίων ή στα έσοδα από ναυτιλιακές δραστηριότητες, καθώς, όπως τονίζεται, η περαιτέρω αύξηση του φόρου χωρητικότητας που εφαρμόζεται σήμερα δεν συνιστά λόγο για αποχώρηση από την Ελλάδα, καθώς το κόστος είναι σχετικά χαμηλό.

Υπενθυμίζεται ότι και πριν από λίγες εβδομάδες, όπως είχε αναφέρει και η «Κ», είχαν καταγραφεί οι πρώτες κινήσεις από μικρή μερίδα πλοιοκτητών που είχαν απευθυνθεί στις αρμόδιες κυπριακές Αρχές για να ενημερωθούν για τις διαδικασίες που απαιτούνται και το φορολογικό καθεστώς που επικρατεί στο νησί. Οι σχετικές ενέργειες είχαν επιβεβαιωθεί από τον γενικό διευθυντή του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, κ. Θωμά Καζάκο, που ανέφερε ότι οι Ελληνες πλοιοκτήτες ζητούσαν πληροφορίες για τις προϋποθέσεις λειτουργίας μιας ναυτιλιακής εταιρείας στην Κύπρο. Οπως μάλιστα είχε τονίσει ο κ. Καζάκος στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, η σχετική κινητικότητα «είναι φυσιολογική συνέπεια, καθώς ορισμένοι πλοιοκτήτες εκ των πραγμάτων θα εξετάσουν την πιθανότητα να αποκτήσουν μια δεύτερη βάση των επιχειρήσεών τους στην Κύπρο, καθώς, πέραν των κοινών εθνικών, κοινωνικών και θρησκευτικών δεσμών μας, έχουμε και πολυετή συνεργασία στον κλάδο της ναυτιλίας».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή