Φεστιβάλ Αθηνών, οι ακυρώσεις του 2015 στο πρόγραμμα του ’16

Φεστιβάλ Αθηνών, οι ακυρώσεις του 2015 στο πρόγραμμα του ’16

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ξεκίνησε δυναμικά. Και το πιστό κοινό του Φεστιβάλ Αθηνών και της Πειραιώς 260 είχε αρχίσει από τον Μάιο να κάνει τους σχεδιασμούς του, να καταρτίζει το προσωπικό του πρόγραμμα θέασης. Κι όλα πήγαιναν θαυμάσια έως τις 27 Ιουνίου. Και τότε ήρθε η αναγγελία του δημοψηφίσματος και η επιβολή των capital controls. Το γενικό πάγωμα δεν άφησε ανεπηρέαστο ούτε το Φεστιβάλ Αθηνών. Τις πρώτες μέρες των capital controls υπήρξαν ακυρώσεις παραστάσεων. Θα λέγαμε ότι «την πλήρωσαν» κυρίως οι μουσικές εκδηλώσεις: η ροκ όπερα «Jesus Christ Superstar», η συναυλία του Γιάννη Σπανού, η παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής «Κάρμεν», η Ορχήστρα Νέων της Μεσογείου, η όπερα «Λεόντιος και Λένα» του Κορνήλιου Σελαμσή, η μουσική παράσταση του Λευτέρη Βενιάδη «Γιώργος Σουρής ΤΩΡΑ» δεν συναντήθηκαν με το κοινό τους τούτη τη χρόνια. Ομως, από το Φεστιβάλ Αθηνών διαβεβαιώνουν ότι υπάρχει η βούληση και η πρόθεση, και εφόσον το επιτρέπουν οι υποχρεώσεις των καλλιτεχνών, να παρουσιαστούν στο Φεστιβάλ του 2016.

Το Φεστιβάλ Αθηνών ολοκληρώθηκε την περασμένη Παρασκευή 31 Ιουλίου. Και παρά το ισχυρό σοκ στη μέση του προγράμματος, μετά το αρχικό μούδιασμα, το κλίμα άρχισε να μεταστρέφεται σιγά σιγά. Οι Αθηναίοι συνέχισαν να παρακολουθούν και να χειροκροτούν παραστάσεις στην Πειραιώς 260 κυρίως. Κι ήταν αυτή η αντίδραση του κοινού που έδωσε, στην ουσία, ζωή στο Φεστιβάλ, αφού μέχρι στιγμής δεν έχει πάρει ούτε ένα ευρώ από την ετήσια επιχορήγηση. Ετσι, το καλοκαίρι των capital controls το Φεστιβάλ Αθηνών είχε πάλι sold out, είχε όπως πάντα χορό, θέατρο, εικαστικά και λιγότερη μουσική.

Απολογιστικά θα λέγαμε ότι τις εντυπώσεις στο Φ.Α. του 2015 κέρδισαν οι ξένες παραγωγές. Που ήταν περισσότερες αυτήν τη χρονιά, έπειτα από δύο χρόνια… «δίαιτας». Και σχεδόν όλες ήταν sold out. Στο θέατρο οι παραστάσεις του «σταρ» Τόμας Οστερμάγιερ και του Ρομέο Καστελούτσι είχαν ξεπουλήσει πολύ νωρίς. Αλλά και οι νέες αφίξεις, όπως το Baxter Theatre Centre από τη Νότιο Αφρική ή το Νέο Θέατρο της Ρίγας με τη «Σόνια» του που κέρδισε το κοινό ή η βερολινέζικη γυναικεία κολεκτίβα She She Pop, δεν άφησαν αδιάφορο το ελληνικό κοινό. Οσο για τις ελληνικές, καμία δεν κατάφερε να κάνει τη διαφορά. Η μόνη που ξεχώρισε, και όχι τόσο για τη σκηνική της πρόταση, αλλά κυρίως για τον χώρο που τη φιλοξένησε, είναι η παράσταση της Κατερίνας Ευαγγελάτου, «Ρήσος». Πέρα από τις καλλιτεχνικές αποτιμήσεις, θεσμικά το Φεστιβάλ Αθηνών έπαιξε τον πολιτιστικό του ρόλο σ’ ένα πολύ δύσκολο καλοκαίρι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή