Οι εταιρείες της Δύσης μειώνουν τις επενδύσεις τους στην Κίνα

Οι εταιρείες της Δύσης μειώνουν τις επενδύσεις τους στην Κίνα

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας αναγκάζει πολλές δυτικές εταιρείες να εξετάσουν και πάλι τις επιχειρήσεις τους στη χώρα, οδηγώντας αρκετές να περιορίσουν τις επενδύσεις, τα κόστη και τις γραμμές παραγωγής τους.

Η ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας με διψήφια ποσοστά στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας προσέλκυσε πολλές δυτικές εταιρείες που επένδυσαν μεγάλα ποσά στη χώρα. Ωστόσο, η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε έντονα τα τελευταία χρόνια, περιορίζοντας τη ζήτηση και προκαλώντας αμφιβολίες για την οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται πολλές κινεζικές εταιρείες. Η πρόσφατη μεγάλη υποχώρηση των κινεζικών χρηματιστηρίων διέψευσε τις ελπίδες ότι η Κίνα θα καταφέρει στα αμέσως επόμενα χρόνια να επιστρέψει στους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης του παρελθόντος. «Είχαμε, φυσικά, πέντε λαμπρά χρόνια στην Κίνα, οπότε και αναπτυχθήκαμε με διψήφιο ποσοστό και (έκτοτε) υπάρχει σταδιακή επιβράδυνση. Προς το παρόν, έχουμε μείωση των παραγγελιών», εξήγησε χθες στο Reuters ο Φρανς βαν Χούτεν, διευθύνων σύμβουλος της Philips. «Οσον αφορά το μέλλον, πρέπει να μετριάσουμε πολύ τις προσδοκίες μας σχετικά με την ανάπτυξη της Κίνας», προσέθεσε.

Δεδομένου του μεγέθους της κινεζικής αγοράς, οι διευθυντές των δυτικών εταιρειών δεν εννοούν ότι θα αποσυρθούν από τη χώρα, αλλά ότι οι δουλειές δεν θα συνεχιστούν σαν να μην συμβαίνει τίποτα. «Είμαι αισιόδοξος ότι η Κίνα θα ανακάμψει μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Βραχυπρόθεσμα θα πρέπει να διαχειριστούμε την περίοδο ξηρασίας που έχουμε μπροστά μας», λέει ο Ουλριχ Σπισχόφερ, διευθύνων σύμβουλος του ελβετικού κολοσσού ΑΒΒ. Ο όμιλος προσπαθεί να διαχειριστεί προσεκτικά τα κόστη και να πείσει τους πελάτες του ότι τα προϊόντα του προσφέρουν αξία παρά την υψηλότερη τιμή τους. Ο Στιούαρτ Ρόουλεϊ, αντιπρόεδρος της Ford, εξηγεί ότι η εταιρεία ανταποκρίθηκε στην πτώση της αγοράς περιορίζοντας την παραγωγή. Παρόμοιες ενέργειες έχουν επιπτώσεις και στους προμηθευτές τους, που είναι επίσης άλλες δυτικές εταιρείες. Ο γαλλικός όμιλος κατασκευής ανταλλακτικών αυτοκινήτων Valeo ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ο περιορισμός της ζήτησης από την Κίνα αναγκάζει την εταιρεία να αναθεωρήσει τα αναπτυξιακά της σχέδια. «Βλέπουμε να επιβραδύνεται ο ρυθμός ανάπτυξης… Φυσικά, προσαρμόζουμε τις προσλήψεις και τις επενδύσεις στις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς», παραδέχεται ο διευθύνων σύμβουλος της Valeo, Ζακ Ασενμπροϊχ.

Ο Γουίλ Χιλ, εταίρος στη Strategy Consultants, εξηγεί ότι η επιδείνωση των συνθηκών στην κινεζική αγορά αναγκάζει τις εταιρείες να μην επικεντρώνονται πλέον στην κατάκτηση μεριδίου αγοράς, αλλά στα περιθώρια κέρδους ή τουλάχιστον να διασφαλίσουν ότι δεν υφίστανται ζημίες. Φυσικά, κάθε εταιρεία υιοθετεί τη δική της στρατηγική. Ορισμένες, όπως η General Motors, επικεντρώνονται στη μείωση κόστους.

Αλλες, όπως η BMW και η εταιρεία κατασκευής οπτικών Luxottica, προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες μειώνοντας τις τιμές τους.

Το τελευταίο σημάδι επιβράδυνσης είναι ο δείκτης υπευθύνων παραγγελιών (PMI) στη μεταποίηση, ο οποίος μειώθηκε τον Ιούλιο εξαιτίας της μείωσης της ζήτησης, σηματοδοτώντας στασιμότητα στον τομέα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή