Συλλογή ήχων «πλημμυρίζει» τα Αισχύλεια

Συλλογή ήχων «πλημμυρίζει» τα Αισχύλεια

2' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν είναι μόνο ένα από τα πιο πλήρη φεστιβάλ που φιλοξενεί η Αττική. Τα Αισχύλεια έχουν καταφέρει να εντάξουν στον πολιτιστικό χάρτη και ένα ξεχωριστό προφίλ στον χώρο των εικαστικών και παραστατικών τεχνών. Φέτος, φιλοξενούν από τις 3 Σεπτεμβρίου ώς τις 11 Οκτωβρίου τον Λιβανέζο καλλιτέχνη Ταρέκ Ατουί, ο οποίος δουλεύει αποκλειστικά με ήχο και έχει διακριθεί για το έργο του και τις συνθέσεις του. Στην Ελευσίνα θα παρουσιάσει το έργο Ι/Ε Elefsis, ένα έργο που προκύπτει από μια in situ έρευνα στο ηχητικό τοπίο της Ελευσίνας, χρησιμοποιώντας το όργανο Ι/Ε, το οποίο είναι δικής του επινόησης. Μαζί με τον Chris Watson, τον οποίο προσκάλεσε ο Ατουί στην Ελευσίνα, θα συλλέξουν ήχους από τον αρχαιολογικό χώρο, τη θάλασσα, το λιμάνι και το εγκαταλειμμένο μετα-βιομηχανικό Ελαιουργείο, τον εξαιρετικής αισθητικής τόπο που φιλοξενεί τις παραστάσεις και τις εκθέσεις των Αισχυλείων. Αυτή η συλλογή ήχων ήταν οι βάσεις για να δημιουργηθεί μια ηχητική σύνθεση, η οποία βασίζεται στην παράδοση της musique concrete, δημιουργώντας έτσι οι δύο καλλιτέχνες μια νέα αφήγηση για την πόλη. Αυτοί οι ήχοι, οι καθαροί ήχοι του τοπίου της Ελευσίνας, θα είναι η βάση για τις τρεις κύριες περφόρμανς της έκθεσης, στη διάρκεια των οποίων Ελληνες και ξένοι μουσικοί θα αυτοσχεδιάσουν τις συνθέσεις του Ατουί και παραλλήλως θα διαμορφώσουν το χρονολόγιο της έκθεσης και θα ενεργοποιήσουν διαφορετικούς χώρους στο Ελαιουργείο.

Εκτός από τον Chris Watson, ο Ταρέκ Ατουί έχει προσκαλέσει και τον φωτογράφο Alexandre Guirkinger, ο οποίος καταγράφει τη διαδικασία της ηχογράφησης. Ολα αυτά –η καταγραφή, οι ηχογραφήσεις και οι συνθέσεις– θα είναι προσβάσιμα εντός του Ι/Ε σε όλη τη διάρκεια της έκθεσης.

Τι είναι τώρα το Ι/Ε; Είναι ένα ηχομονωμένο κοντέινερ ναυτιλιακού τύπου και ένα σύνθετο συλλογικό μουσικό όργανο, το οποίο έχει επινοήσει ο Ταρέκ Ατουί και είναι παραγωγή της γκαλερί Chantal Crousel.

Στο επίκεντρο της δουλειάς του Ταρέκ Ατουί βρίσκεται μια διαρκής περισυλλογή που αφορά την έννοια του μουσικού οργάνου και την πράξη της περφόρμανς, ως μια σύνθετη και μαζί ανοιχτή διαδικασία. Ο συνεργάτης του, ο Chris Watson, βρετανικής καταγωγής, είναι μια αναγνωρισμένη φυσιογνωμία στον χώρο του field recording και ιδρυτής της πειραματικής μπάντας Cabaret Voltaire. Ο Alexandre Guirkinger είναι Γάλλος φωτογράφος και δουλεύει αποκλειστικά με αναλογικά μέσα.

Την επιμέλεια της έκθεσης έχει η locus Athens, ένα ανεξάρτητο νομαδικό σχήμα σύγχρονης τέχνης με επίκεντρο τη διερεύνηση του δημόσιου χώρου της πόλης και την παραγωγή νέων έργων, που αποτελείται από τη Μαρία-Θάλεια Καρρά και τη Ολγα Χατζηδάκη.

Προχθές, στις 3 Σεπτεμβρίου, έγινε η πρώτη περφόρμανς με τον Ταρέκ Ατουί. Η επόμενη θα γίνει στις 12 Σεπτεμβρίου, στις 9 το βράδυ, με τη συμμετοχή και Ελλήνων καλλιτεχνών: τους Δανάη Στεφάνου και Γιάννη Κοτσώνη (που αποτελούν την ομάδα Acte Vide), τους Θοδωρή Βαζάκα, Μάριο Δαπέργολα και Σπύρο Τζέκο (που αποτελούν την ομάδα ARTefacts ensemble) και τον Πάνο Αλεξιάδη. Επτά μουσικοί θα τοποθετηθούν σε διαφορετικά σημεία του Παλαιού Ελαιουργείου και τρεις μουσικοί θα περιπλανιούνται στους χώρους. Η τελευταία περφόρμανς θα γίνει την ημέρα της λήξης της έκθεσης, στις 11 Οκτωβρίου, στις 6 μ.μ., με τον Ταρέκ Ατουί, τον Chris Watson και τον Ιάπωνα μουσικό KK Null. Στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας όλα αυτά!

Ταυτόχρονα με την έκθεση Ι/Ε Elefsis θα διοργανωθούν δύο εκπαιδευτικά προγράμματα. Το ένα διοργανώνεται από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών υπό τη διεύθυνση του Chris Watson και το άλλο θα πλαισιωθεί από μια ομάδα νέων ανθρώπων που θα πάρουν μέρος εθελοντικά στην έκθεση, ενώ πρόκειται για μια πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από το πρόγραμμα EUNIC (European Union National Institutes for Culture) και διοργανώνεται στο πλαίσιο του προγράμματος Arts for Social Development.

Μια πολύ ξεχωριστή εικαστική πρόταση, η οποία πλουτίζει την ιστορία των Αισχυλείων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή