Αντιδράσεις για τη λειτουργία των διοδίων

Αντιδράσεις για τη λειτουργία των διοδίων

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

 Σε πολιτικό θέμα μετετράπη η λειτουργία των διοδίων κατά την εκλογική «έξοδο». Το υπουργείο Εσωτερικών αρχικά κατηγόρησε το υπουργείο Υποδομών ότι δεν έπραξε τα δέοντα, κατόπιν όμως τα δύο υπουργεία εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση, αποδίδοντας την ευθύνη στους παραχωρησιούχους. Απ’ ό,τι φαίνεται όμως, το κράτος δεν «διέταξε» τις εταιρείες να ανοίξουν τα διόδια, αλλά τις παρακάλεσε να εξετάσουν κατά πόσον αυτό θα μπορούσε να γίνει δωρεάν, υπολογίζοντας ότι το συνολικό κόστος που θα μεταβιβαζόταν στο κράτος ήταν περί τα 3 εκατ. ευρώ, όπως στο δημοψήφισμα.

Χθες λοιπόν και προχθές τα διόδια σε όλη τη χώρα λειτούργησαν κανονικά. Το γεγονός προκάλεσε τις αντιδράσεις πολιτικών αρχηγών, αρχικά του γενικού γραμματέα του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα και εν συνεχεία του προέδρου της Λαϊκής Ενότητας Παναγιώτη Λαφαζάνη. Ακολούθησε ανακοίνωση του υπουργείου Εσωτερικών, η οποία «χρέωνε» το θέμα στο υπουργείο Υποδομών: Υποστήριξε ότι ζήτησε από το υπουργείο να πράξει τα δέοντα, «ωστόσο το υπουργείο Εσωτερικών δεν έλαβε καμία απάντηση στο αίτημά του για την ελεύθερη διέλευση των εκλογέων από τους σταθμούς διοδίων της χώρας». Μερικές ώρες αργότερα τα δύο υπουργεία εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση, υποστηρίζοντας ότι είχαν προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προς τις εταιρείες που εκμεταλλεύονται τα διόδια στους οδικούς άξονες (Νέα Οδός, Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Κεντρική Οδός, Μορέας, Γέφυρα Α.Ε.), αλλά εκείνες «διατύπωσαν την άρνησή τους, με το αιτιολογικό της διασάλευσης των συμβάσεων παραχώρησης», καταλήγουν.

Τι συνέβη τελικά; Φαίνεται ότι το κόστος της ελεύθερης διέλευσης των οδηγών, το οποίο στις περιπτώσεις αυτές μεταβιβάζεται στο κράτος, έπαιξε ρόλο. Γι’ αυτό και το υπουργείο Υποδομών δεν «διέταξε» τους παραχωρησιούχους (αλλά ούτε και την υπό δημόσιο έλεγχο Εγνατία Οδό) να μην εισπράξουν διόδια, αλλά έστειλε μία παραινετικής φύσης επιστολή, ζητώντας οι διελεύσεις να μη χρεωθούν.

Οι εταιρείες απάντησαν αρνητικά, ζητώντας από το Δημόσιο να «διατάξει» το άνοιγμα των διοδίων, βάσει των συμβάσεων παραχώρησης, άρα και να αναλάβει το κόστος. Κατόπιν ο ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε ανακοίνωση χαρακτηρίζοντας «απαράδεκτη» τη στάση των εταιρειών, υποστηρίζοντας ότι «αυτό που ίσχυσε στο δημοψήφισμα επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θα πρέπει να ισχύει σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις».

Το παράδοξο βέβαια είναι ότι οι εταιρείες… ουδέποτε δέχθηκαν να «χαρίσουν» στο κράτος τα διόδια, ούτε βέβαια στην εκλογική έξοδο για το δημοψήφισμα. Το συνολικό κόστος των ανοιχτών διοδίων του δημοψηφίσματος υπολογίζεται στα 3 εκατ. ευρώ και οι εταιρείες έχουν 6 μήνες περιθώριο να το διεκδικήσουν από το Δημόσιο (καμία δεν το έχει πράξει ακόμα, ωστόσο τρεις επισήμαναν την πρόθεσή τους στην απάντησή τους προς το υπουργείο). Η μόνη που δεν θα διεκδικήσει το μερίδιό της από την άρση χρέωσης των διοδίων στο δημοψήφισμα είναι η (υπό κρατικό έλεγχο) Εγνατία Οδός, στην οποία το άνοιγμα των διοδίων για το δημοψήφισμα κόστισε 200.000 ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή