Το σκάνδαλο των ρύπων «μολύνει» τη VW

Το σκάνδαλο των ρύπων «μολύνει» τη VW

2' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διαστάσεις χιονοστιβάδας λαμβάνει ώρα με την ώρα το σκάνδαλο παραποίησης στις μετρήσεις ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων της Volkswagen στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία χθες και προχθές απώλεσε 38% της χρηματιστηριακής της αξίας, ανακοίνωσε πως 11 εκατομμύρια οχήματά της σε όλον τον κόσμο πιθανώς να δίνουν την εντύπωση πως είναι περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον όταν δοκιμάζονται στους ελέγχους ρύπων. Ηδη η αρμόδια Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ (ΕΡΑ) την έχει κατηγορήσει ότι σχεδόν 500.000 αυτοκίνητα, που πουλήθηκαν στην αμερικανική αγορά, φέρουν το λογισμικό παραποίησης των εκπομπών ρύπων. Επιπλέον, σύμφωνα με τα αμερικανικά ΜΜΕ, έχει ξεκινήσει και ποινική έρευνα για τη VW. Η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με πρόστιμο τουλάχιστον 18 δισ. δολαρίων από τις αμερικανικές αρχές και μόνο, ενώ απομένει να αποφανθούν και άλλες Αρχές διεθνώς. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μάρτιν Βίντερκορν, του οποίου η θέση είναι αβέβαιη, ζήτησε δημοσίως συγγνώμη με βίντεο που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της VW. Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον γερμανικό Τύπο, έχει ήδη απολέσει τη στήριξη των μεγαλομετόχων της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίοι συναντήθηκαν εσπευσμένα αργά χθες για να αποφασίσουν για την τύχη του. Η Γερμανίδα καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ απαιτεί πλήρη διαφάνεια, ενώ ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μισέλ Σαπέν ζητεί πανευρωπαϊκή έρευνα. Η Volkswagen, η οποία αποτελούσε έμβλημα της γερμανικής βαριάς βιομηχανίας, παραδέχθηκε την απάτη έναντι των Αρχών των ΗΠΑ.

Σε εγρήγορση τελεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία, ωστόσο, θεωρεί πρόωρη τη λήψη ενδεχομένων μέτρων επιτήρησης για τα μοντέλα της Volkswagen που πουλήθηκαν στην Ευρώπη. Η εκπρόσωπος της Κομισιόν, Λουσιά Κοντέ, δήλωσε στο γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων ότι οι έρευνες βρίσκονται προς το παρόν σε εξέλιξη στη Γερμανία και στις ΗΠΑ, και ακόμη δεν έχει διερευνηθεί η υπόθεση σε βάθος. Τα μοντέλα, τα οποία φέρεται να εκπέμπουν λιγότερους ρύπους από ό,τι εκπέμπουν στην πραγματικότητα και κυκλοφορούν στις ΗΠΑ, είναι οι πετρελαιοκίνητες εκδοχές των Jetta, Beetle και Golf των ετών 2009-2015, τα μοντέλα Passat του 2014 και του 2015, καθώς και το Audi A3 των 2009-2015. Το ερώτημα, που ευλόγως ανακύπτει, έχει να κάνει με το γιατί ο γερμανικός όμιλος επιδίωκε να εξαπατήσει τις Αρχές αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και μονοξειδίου του αζώτου. Οι ΗΠΑ εφαρμόζουν αυστηρότερες προδιαγραφές στην εκπομπή ρύπων από πετρελαιοκίνητα οχήματα εν συγκρίσει με την Ευρώπη. Η συμμόρφωση με τις αυστηρότερες προδιαγραφές σημαίνει ότι η εξοικονόμηση καυσίμου περιορίζει και την απόδοση του κινητήρα.

Το… κόλπο της Volkswagen

Οι έρευνες που διεξάγονται αυτήν τη στιγμή στις ΗΠΑ, στη Γερμανία, στην Ιταλία, καθώς και στη Ν. Κορέα, σχετίζονται με τη μέθοδο της Volkswagen για την εξαπάτηση στα όρια εκπομπής ρύπων και το πόσα αυτοκίνητα αφορούν. Το ιταλικό υπουργείο Μεταφορών θέλει να διαπιστώσει εάν αυτοκίνητα με το ένοχο λογισμικό πουλήθηκαν στη χώρα. Οι αρμόδιες αρχές, πάντως, στις ΗΠΑ κατηγορούν τη VW πως εγκαθιστά στο όχημα λογισμικό το οποίο αντιλαμβάνεται πότε κυκλοφορεί κανονικά στον δρόμο και πότε υπόκειται σε εξέταση για τα επίπεδα εκπομπής ρύπων. Κατά τη διάρκεια της εξέτασης, ενεργοποιείται πλήρως ο μηχανισμός ελέγχου των εκπομπών, αλλά μετά, σε συνθήκες κανονικής οδήγησης, απενεργοποιείται. Ως αποτέλεσμα, όπως αναφέρει η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής προστασίας των ΗΠΑ, τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της Volkswagen θα μπορούσαν να εκπέμπουν μονοξείδιο του αζώτου έως και 40 φορές τα επιτρεπτά όρια.

Ειδικοί επισημαίνουν πως με τη χρήση του λογισμικού τα αυτοκίνητα εξασφαλίζουν καλύτερες επιδόσεις, αλλά με εκπομπές ρύπων άνω των ορίων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή