À la Grecque

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Aν πριν από ένα χρόνο έλεγε κανείς στον Κρίτωνα Πουλή, τον Σταύρο Σερέτη και τον Ivan Aublin ότι ο γαλλικός Τύπος θα έγραφε διθυράμβους για ένα ελληνικό ντελικατέσεν στο Παρίσι, θα πίστευαν ότι πρόκειται για ευσεβείς πόθους. Όλα ξεκίνησαν από τον Κρίτωνα. Χρόνια φίλος με τον Σταύρο, ηθοποιό, και τον Ιvan, project manager του οίκου Hermès, τους πρότεινε να ασχοληθούν με κάτι που ήξερε καλά. Από τους πιο ταλαντούχους της γενιάς του, ήταν chef pâtissier στο διάσημο ζαχαροπλάστη Pierre Hermé, ενώ έχει περάσει από την ομάδα του Alain Passard και του Pierre Gagnaire. «Αυτό που θέλαμε δεν ήταν να παρουσιάσουμε κάτι διαφορετικό, όσο να είμαστε ειλικρινείς», εξηγεί ο Σταύρος. «Όταν η ειλικρίνεια συνοδεύεται από ποιότητα, δεν μπορεί να είναι κλισέ».

À la Grecque-1

Έκαναν τα πρώτα πλάνα, κάλεσαν τον Βέλγο αρχιτέκτονα-σχεδιαστή Charles Kaisin για το design και άνοιξαν τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ακόμα και σήμερα κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά πώς είναι κατανεμημένες οι εργασίες. Ο καθένας κάνει αυτό που του δίνει χαρά και το κάνει καλά, αν κρίνουμε από τις κριτικές, που ήταν αρχικά διερευνητικές και, τελευταία, ενθουσιώδεις. Οι πελάτες είναι κυρίως Γάλλοι και Έλληνες που το μαθαίνουν από τους Γάλλους – και αυτό είναι από μόνο του επιτυχία. Σε πρώτη φάση, ο κόσμος αναζητά ό,τι έχει ως ανάμνηση από ταξίδια στην Ελλάδα –τα παιδιά του Kilikio έχουν κάνει πραγματικό κυνήγι θησαυρού για να ανακαλύψουν το γιαούρτι που λάτρεψε μια Γαλλίδα σε ένα χωριό της Λέσβου– αλλά όλοι είναι ανοιχτοί να δοκιμάσουν ελαιόλαδο –που είναι βέβαια best seller– τυριά, αλλαντικά, γαλακτοκομικά και, πρόσφατα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, αφού είναι αδύνατον να βρεις ελληνικό καρπούζι αλλού στο Παρίσι. Ο Κρίτωνας μαγειρεύει επιλεγμένα πιάτα ημέρας, προτείνει, διαλέγει ελληνικά διαμαντάκια και τονίζει πόσο σημαντική είναι η δυνατότητα να δοκιμάζουν οι πελάτες τα προϊόντα ώστε να είναι εκ των προτέρων ευχαριστημένοι με αυτό που αγοράζουν.

À la Grecque-2

Σταύρος Σερέτης

Και οι τρεις συνεργάτες δηλώνουν ευτυχείς που μπορούν να κάνουν τη διαφορά, μακριά από το φολκλόρ, με ουσία, δύναμη και κυρίως μέλλον. «Η μεγαλύτερη επιτυχία», συνεχίζει ο Σταύρος, «είναι ένα αγοράκι που περνάει κάθε μέρα μετά το σχολείο, γιατί θέλει να γίνει μάγειρας όταν μεγαλώσει». Όσο για το όνομα, παραπέμπει στο αρχαιοελληνικό κυλικείο, όπου όλοι συγκεντρώνονται γύρω από ένα τραπέζι. Αυτό άλλωστε είναι το όραμά τους.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή