Ανοικτά όλα τα σενάρια για τη συντριβή

Ανοικτά όλα τα σενάρια για τη συντριβή

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν έχει δεχθεί εξωτερικό πλήγμα το αεροσκάφος της Metrojet (Kogalymavia) που κατέπεσε και συνετρίβη το πρωί του Σαββάτου στo Σινά, με συνέπεια να βρουν φρικτό θάνατο οι 224 επιβαίνοντες. Eπίσης, ο κυβερνήτης του δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου πριν το αεροσκάφος εξαφανιστεί από τα ραντάρ. Αυτά τα δύο σημαντικά στοιχεία αποκάλυψε αργά χθες το απόγευμα πηγή που πρόσκειται στην επιτροπή ανάλυσης των στοιχειών που συγκεντρώθηκαν από τα δύο μαύρα κουτιά του μοιραίου Airbus A321.

Ενώ όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοικτά όσον αφορά τα αίτια της πτώσης του αεροσκάφους, χθες έφθασαν στην Αγία Πετρούπολη οι πρώτες 196 σοροί των επιβατών. Από το αεροδρόμιο Πούλκοβο, όπου και χθες προσερχόταν κόσμος για να αφήσει ένα λουλούδι στη μνήμη των θυμάτων του δυστυχήματος, οι σοροί μεταφέρθηκαν, συνοδεία περιπολικών της αστυνομίας, στο νεκροτομείο της πόλης όπου θα γίνει η διαδικασία αναγνώρισης. Τα υπόλοιπα πτώματα αναμενόταν να φτάσουν στη Ρωσία αργά χθες το βράδυ.

Ο εκπρόσωπος Τύπου του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν αρνήθηκε να αποκλείσει οποιοδήποτε ενδεχόμενο, ακόμα και αυτό της κατάρριψης του αεροσκάφους από ομάδες που πρόσκεινται στο «Ισλαμικό Κράτος» και δραστηριοποιούνται στο Σινά ή λόγω άλλης τρομοκρατικής ενέργειας.

Σε αυτή την κατεύθυνση, της τρομοκρατικής επίθεσης, πάντως, δείχνει και ο Αλεξάντερ Σμιρνόφ, στέλεχος της αεροπορικής εταιρείας. Ο Σμιρνόφ, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες, δήλωσε ότι το 18 ετών αεροσκάφος βρισκόταν σε εξαιρετική κατάσταση και απέκλεισε το ενδεχόμενο η συντριβή του να προκλήθηκε από τεχνικό πρόβλημα ή ανθρώπινο σφάλμα. Οι κινητήρες του Airbus είχαν ελεγχθεί στις 26 Οκτωβρίου. Ομως, το ίδιο αεροσκάφος, αξίζει να σημειωθεί, το 2001 είχε χτυπήσει το ουραίο μέρος στον διάδρομο προσγείωσης και είχε υποστεί σοβαρή ζημιά η οποία, ωστόσο, αποκαταστάθηκε. Η εταιρεία αποκλείει να διαδραμάτισε κάποιο ρόλο στην πτώση του αεροσκάφους η ζημιά που υπέστη το 2001. Ωστόσο, γνώστες των αεροπορικών ζητημάτων και της ασφάλειας πτήσεων υποδείκνυαν ότι το χτύπημα της ουράς του αεροπλάνου ενδεχομένως να διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη συντριβή του. Η Metrojet, αξίζει να σημειωθεί, έχει αρκετά «αεροπορικά συμβάντα» στην ιστορία της. Το 2011, ένα Τupolev της έπιασε φωτιά με αποτέλεσμα να καούν ζωντανοί τρεις επιβάτες, ενώ το 2010 ένα άλλο αεροπλάνο του ίδιου τύπου, υπενοικιασμένο σε ιρανική εταιρεία, έπιασε φωτιά κατά τη διάρκεια της προσγείωσης με αποτέλεσμα να τραυματιστούν 46 επιβάτες. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία δεν είχε πληρώσει τους εργαζομένους της το τελευταίο δίμηνο λόγω οικονομικής κρίσης.

«Αναλήψεις ευθύνης»

Η έρευνα για την εξεύρεση στοιχείων συνεχίζεται, ενώ πολλές ιστοσελίδες του «Ισλαμικού Κράτους» ανέλαβαν την ευθύνη για την αεροπορική τραγωδία. Κατά πόσον ευσταθούν αυτές οι αναλήψεις ευθύνης είναι άκρως αμφίβολο. Ο Τζέιμς Κλάπερ, επικεφαλής της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών των ΗΠΑ, ερωτηθείς σχετικά δήλωσε ότι «δεν έχουμε, επί του παρόντος, απτές αποδείξεις για οποιαδήποτε ανάμειξη τρομοκρατών», ενώ όταν ρωτήθηκε για τη δυνατότητα κατάρριψης ενός αεροσκάφους από τις δυνάμεις του «Ισλαμικού Κράτους» απάντησε: «Μάλλον απίθανο, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται».

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή