Δ. Μπιράκος: «Η Ελλάδα πρέπει να διεκδικήσει αποζημίωση από τη Volkswagen»

Δ. Μπιράκος: «Η Ελλάδα πρέπει να διεκδικήσει αποζημίωση από τη Volkswagen»

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Η παραποίηση των επιπέδων των ρύπων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι νέα πρακτική. Στην Καλιφόρνια, πριν από αρκετά χρόνια, είχαμε επιβάλει υψηλά πρόστιμα σε αρκετές εταιρείες. Το ενδιαφέρον είναι ότι μας είχαν προτείνει να ληφθεί υπόψη ο μέσος όρος των εκπομπών: των πολύ χαμηλών στο εργοστάσιο, με τις πραγματικές, στον δρόμο. Μιλώντας στο Κογκρέσο, τους εξήγησα ότι η πρόταση αυτή είναι το ίδιο παράλογη με το να συλλαμβάνεις κάποιον για παράβαση ορίου ταχύτητας και αυτός να σου λέει… να συμψηφίσεις την ταχύτητά του με ένα άλλο Ι.Χ. που κινείται κάπου αλλού αργά!».

Ο κ. Δημήτρης Μπιράκος, αν μη τι άλλο, γνωρίζει καλά πώς μια πόλη πρέπει να αντιμετωπίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση. Επί 22 χρόνια ήταν επικεφαλής της υπηρεσίας ελέγχου (Air Pollution Control District) στο Λος Αντζελες, σε μια εποχή που η πόλη των 12 εκατομμυρίων κατοίκων ήταν κυριολεκτικά πνιγμένη στο νέφος – τόσο που το καλοκαίρι σε κάποιες περιοχές απαγορευόταν στα παιδιά να παίζουν στις παιδικές χαρές το απόγευμα.

Ο κ. Μπιράκος κατάφερε να συνδέσει το όνομά του με την αισθητή βελτίωση της ατμοσφαιρικής κατάστασης στην αμερικανική μεγαλούπολη και να μείνει γνωστός ως mr.Smog – «κύριος Νέφος» (μάλιστα το περιοδικό Los Angeles Magazine τον συμπεριέλαβε στους 25 ανθρώπους που άλλαξαν την τύχη της πόλης). «Ναι, αλλά δεν δέχθηκα ποτέ τηλεφώνημα από πολιτικό για το πώς να κάνω τη δουλειά μου», επισημαίνει. Με τη μακρά πείρα του, λοιπόν, κ. Μπιράκος εκτιμά ότι η Ελλάδα δεν πρέπει να μείνει αμέτοχη στην υπόθεση του σκανδάλου της Volkswagen. «Υπολογίζεται ότι από το 2007 έως το 2014 στην Ελλάδα κυκλοφόρησαν περισσότερα από 200.000 αυτοκίνητα VW, Audi, Scoda και Seat (σσ. Volkswagen Group). Οι ΗΠΑ θα ζητήσουν αποζημίωση 37.500 δολαρίων για κάθε αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε στη χώρα, συνολικά 18 δισ. δολάρια. Με την ίδια αποζημίωση, η Ελλάδα θα μπορούσε να διεκδικήσει περί τα 8 δισ. δολάρια». Oπως εκτιμά, οι τρόποι για τη διεκδίκηση της αποζημίωσης είναι δύο: είτε πιέζοντας για μια συλλογική αγωγή μέσω της Ευρωπαϊκής Ενωσης, μαζί με άλλες χώρες, ή επιδιώκοντας να «συμπεριληφθεί» νομικά στη μήνυση που ασκούν οι ΗΠΑ στη VW.

«Σε κάθε περίπτωση η Ελλάδα έκανε μεγάλο λάθος που επέτρεψε την πετρελαιοκίνηση, χωρίς να έχει καταφέρει να ελέγξει τη νοθεία των καυσίμων», εκτιμά. «Το κακό καύσιμο καταστρέφει την άμυνα του κινητήρα. Επιπλέον, αν συνυπολογίσεις τη ρύπανση από τα τζάκια, οι συνέπειες για την Αθήνα θα είναι σωρευτικά καταστροφικές. Πρέπει να δρομολογηθεί άμεσα η άρση της πετρελαιοκίνησης, δεν μπορούμε να παίζουμε με την υγεία του κόσμου για μερικά πρόσκαιρα οικονομικά οφέλη».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή