Υποβρύχιο ψάρεμα στον… αφρό

Υποβρύχιο ψάρεμα στον… αφρό

3' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το «Chevalier» της Αθηνάς Τσαγγάρη είναι πανέτοιμο για τον απόπλου του, ενώ ο καιρός προβλέπεται καλός: ο «Αστακός» του Γιώργου Λάνθιμου έχει αναθερμάνει το ενδιαφέρον του κοινού για το «weird wave of greek cinema». Πέντε χρόνια μετά το δραματικό «Attenberg» η Τσαγγάρη επιστρέφει με μια κωμωδία, με πρωταγωνιστές αποκλειστικά άντρες. Μια παρέα ψαροντουφεκάδων θα ζήσει μια περιπέτεια… δωματίου, σ’ ένα πολυτελές γιοτ αγκυροβολημένο σε ρηχά νερά. Συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι ερωταποκρίσεων, από το οποίο θα κριθεί ποιος από όλους είναι ο καλύτερος. «Είναι τόσο υποκειμενικό το τι σημαίνει να είσαι ο καλύτερος. Υπάρχει όμως μια διαδικασία γύρω από αυτό. Και αυτή η διαδικασία είναι η ζωή μας» λέει η σκηνοθέτις.

Στεριά στον ορίζοντα

Το προηγούμενο φιλμ της Τσαγγάρη, το «Attenberg», ήταν μια ιστορία ενηλικίωσης: μια κοπέλα στο τέλος της εφηβείας της, αφυπνίζεται σεξουαλικά. Παράλληλα, ο χωρισμένος πατέρας της, χτυπημένος από την επάρατο νόσο, αργοπεθαίνει. Η ρευστή και ασταθής ψυχολογία της αποτυπώνεται στις εικόνες του έγχρωμου «Attenberg» με το λευκό και το γκρίζο, τα οποία δεσπόζουν χρωματικά.

Εκείνη η ιστορία κυλούσε στη στεριά, στα Ασπρα Σπίτια, και είχε θέα τη θάλασσα. Η σημερινή εκτυλίσσεται σε θάλασσα, κοντά σε παραλία. Ο καιρός είναι ασταθής, ενώ την τρικυμία (που λογικά θα λειτουργούσε ως καταλύτης στη δράση) μάταια την περιμένουμε. Η στεριά, η οποία απλώνεται μπροστά από τους ήρωές μας σε απόσταση ανάσας, φαντάζει σαν σουρεαλιστικός ορίζοντας. Λες και ένα αόρατο χέρι έκοψε την αλυσίδα και φούνταρε την άγκυρα του σκάφους στα αβαθή.

Το σενάριο (από την Τσαγγάρη και τον Ευθύμη Φιλίππου) παρέχει πρόσχημα για μια αλληλουχία κωμικών καταστάσεων, σε ένα εσωτερικό σκηνικό που ταίριαζε σε αστυνομικό αίνιγμα α λα Αγκάθα Κρίστι. Το γιοτ, με επιβάτες έξι λάτρεις του υποβρυχίου ψαρέματος (οι πέντε έχουν ξαναβουτήξει στα βαθιά, ο έκτος αγωνιά να δοκιμάσει για τη βουτιά με στολή κατάδυσης) αγκυροβολεί σ’ έναν κολπίσκο απέναντι από ένα άδειο (;) ξενοδοχείο. Μια ανακοίνωση από τα μεγάφωνα του πλοίου (κάτι για βλάβη και συντήρηση των μηχανών) αφήνεται να περάσει ασχολίαστη, κάνοντας τόπο στο ανεξήγητο. Αυτομάτως σφραγίζονται όλες οι ρωγμές που θα μπορούσαν να δώσουν λειτουργικό ρόλο στο σασπένς. Μια αύρα παραλόγου σμίγει με την αρμύρα της θάλασσας.

Οι πέντε ψαροντουφεκάδες μαζί με τον «μαθητευόμενο» φίλο τους αρχίζουν ένα παιχνίδι, το Chevalier, να περάσει η ώρα. Αξιολογούνται για τα πάντα (από το πώς βουρτσίζουν τα δόντια τους μέχρι την τιμή του… σακχάρου στο αίμα τους) και βαθμολογούν ο ένας τον άλλον. Στο τέλος, ο «καλύτερος» θα πάρει το δαχτυλίδι του νικητή από τον άντρα που τους προσκάλεσε στο γιοτ για ψαροντούφεκο.

Η παρέα του δαχτυλιδιού

Προσφάτως, η σκηνοθέτις και οι ηθοποιοί της ταινίας προσκάλεσαν σε γεύμα τους κινηματογραφικούς συντάκτες για να μιλήσουν για την περιπέτειά τους σ’ αυτή την, ομολογουμένως, ιδιαίτερη ελληνική κωμωδία.

Η Τσαγγάρη μας είπε ότι την ενδιέφερε το πώς κινηματογραφείς «πρόσωπα που μιλούν» και ότι η ταινία είναι σαν «επιστημονική φαντασία», προσαρμοσμένη στην «καθημερινή ζωή». Επέλεξε να δώσει μουντή αίσθηση στους εξωτερικούς χώρους, γιατί της αρέσει το φως που ανατρέπει τα κλισέ για την Ελλάδα.

Ρωτήσαμε τους ηθοποιούς πώς θα φαντάζονταν το «Chevalier», και το παιχνίδι για το δαχτυλίδι του καλύτερου, πάνω στη θεατρική σκηνή. «Ως τρόφιμους ψυχιατρείου που έχουν κατασκευάσει όλη αυτή την ιστορία, πως βρίσκονται σ’ ένα πλοίο κ.π.» μας είπε ο Γιώργος Κέντρος, εκφράζοντας και τον ενθουσιασμό του για την κινηματογραφική του εμπειρία στο κωμικό «Chevalier».

Ο Βαγγέλης Μουρίκης, ο οποίος πρωταγωνιστούσε και στο «Attenberg», τοποθέτησε νοερά τον εαυτό του στη θέση του θεατή, λέγοντας πως θα αναζητούσε και σασπένς σ’ αυτή την ιστορία. «Οχι στις καταστάσεις και στους διαλόγους ανάμεσα στη συντροφιά του δαχτυλιδιού, αλλά σε κάτι που θα κρεμόταν έξω από τη σκηνή, πάνω από τα κεφάλια των ηθοποιών, και το οποίο θα έβλεπαν μόνον οι θεατές».

Δείτε

Chevalier (2015)

Κωμωδία της Αθηνάς Τσαγγάρη με διεθνή φεστιβαλική πορεία και με το βραβείο καλύτερης ταινίας του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Λονδίνου. Μια παρέα αντρών, η οποία έχει ξεκινήσει για ψαροντούφεκο, εγκλωβίζεται μέσα σ’ ένα πολυτελές γιοτ κάπου στον Σαρωνικό. Για να περάσει η ώρα αρχίζουν ένα παιχνίδι, από το οποίο θα κριθεί ποιος απ’ όλους είναι ο καλύτερος. «Ηθελα να κάνω μια ταινία με την προσοχή μου στραμμένη συνεχώς στο θέμα της εξουσίας και πώς αυτή εκδηλώνεται. Οταν αρχίζω να σκέφτομαι μια ταινία, θέλω να αποδράσω από τα κλισέ που θέλουν τις γυναίκες να κάνουν ταινίες για γυναίκες. Οπότε ένα μέρος της διαδικασίας, είναι αυτή η αντίσταση στο να κάνω κάτι στερεότυπο και αναμενόμενο. Ολες μου οι ταινίες έχουν να κάνουν με τη διαμόρφωση του εαυτού. Τι σημαίνει να γίνεσαι ο εαυτός σου ή κάποιος που οι άλλοι περιμένουν να γίνεις» λέει η Τσαγγάρη (φωτ.)

Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Κέντρος, Βαγγέλης Μουρίκης, Πάνος Κοτρώνης, Μάκης Παπαδημητρίου, Σάκης Ρουβάς, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Κώστας Φιλίπογλου, Νίκος Ορφανός. (Πρεμιέρα στις 26/11)

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή