Όλοι για έναν

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ιερό τέρας καλλιτεχνική ιδιοφυΐα, τιτάνας της τέχνης. Κανένας χαρακτηρισμός δεν ακούγεται υπερβολικός στην περίπτωση του PabloPicasso, καθώς –πάνω από τέσσερις δεκαετίες μετά το θάνατό του– ο όγκος και η πολυμορφία του έργου του επιτρέπουν σχεδόν ανεξάντλητες αναγνώσεις.

Στη Νέα Υόρκη, το MoMA αφιερώνει έναν ολόκληρο όροφο στην έκθεση PicassoSculpture, συγκεντρώνοντας περίπου 140 γλυπτά του, από το πρώτο που δημιούργησε το 1902 μέχρι κάποια από τα τελευταία έργα της δεκαετίας του ’60. Πολλά από αυτά συνιστούν ενότητες που ξανασμίγουν για πρώτη φορά αφότου εγκατέλειψαν το στούντιο του δημιουργού, οι διαστάσεις κυμαίνονται από το μικροσκοπικό –ένα σκαλισμένο βότσαλο– στο μεγαλειώδες και τα υλικά περιλαμβάνουν οτιδήποτε μπορούσε να τραβήξει την προσοχή του. Οι κριτικές στο διεθνή Τύπο είναι διθυραμβικές, ενώ ακόμη και οι επιμελητές δηλώνουν συνεπαρμένοι από τη δυνατότητα να συγκεντρώσουν κάτω από την ίδια στέγη έργα που αναδεικνύουν μια όχι και τόσο προβεβλημένη πλευρά του.

Όλοι για έναν-1

Portrait de Picasso, Yan Pei-Ming ―2009, απότηνέκθεσηστο Grand Palais.

Όλοι για έναν-2

Chair, PabloPicasso ―Cannes, 1961, από το MoMA.

Όλοι για έναν-3

Marie-Thérèse au béret bleu, Pablo Picasso ―1937

Όλοι για έναν-4

Head(after Picasso)No XII, Andy Warhol ―1985

Όλοι για έναν-5

Woman with Flowered Hat, Roy Lichtenstein ―1963.

 

Στο Παρίσι, το GrandPalais φιλοξενεί την έκθεση Picasso.mania, συνδυάζοντας αντιπροσωπευτικά και πασίγνωστα έργα του με δημιουργίες καλλιτεχνών που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο «συνομίλησαν» μαζί του, ένα επίμονοφαινόμενο στο οποίο οι διοργανωτές αποδίδουν με χιουμοριστικό τρόπο διαστάσεις μανίας. Φαίνεται στο διαφημιστικό βίντεο, όπου γυναικεία χέρια προσπαθούν σε παροξυσμό να σκίσουν τη μαρινιέρα ενός άντρα που θα μπορούσε να είναι ροκ σταρ, για να αποκαλυφθεί ο γυμνόςκορμός του Picasso στη φωτογραφία της αφίσας. Μαρινιέρα φοράει επίσης ένα γλυπτό του MaurizioCattelan με ύψος μεγαλύτερο από δύο μέτρα, που παρουσιάζει έναν Picasso υδροκέφαλο και βλοσυρό, σαν υβρίδιο μεταξύ Μεσσία και actionhero, δίπλα στο οποίο ποζάρουν οι επισκέπτες για selfies. Από σταθερή αξία στο χρηματιστήριο της τέχνης και σημείο αναφοράς για μελετητές και δημιουργούς, μέχρι συστατικό της σύγχρονης pop κουλτούρας, το όνομαPicasso δεν έχει πάψει ποτέ να είναι επίκαιρο.

Picasso Sculpture: Έως 07/02/2016, www.moma.org | Picasso.mania: Έως 29/02/2016, www.grandpalais.fr

 

Photos: Andre Morin, Copyright Yan Pei-Ming, Adagp, Paris 2015. Courtesy Massino De Carlo, Milan/LondresEtGalerie Thaddeus Ropac, Paris/Salzbourg. Chair 1961, Musee National Picasso-Paris/2015 Estate of Pablo Picasso/Artists Rights Society (Ars), New York. Beatrice Hatala/Succession Picasso 2015. Collection Of Thaddaeus Ropac/The Andy Warhol Foundation For The Visual Arts, Inc./Adagp, Paris 2015. Estate Of RoyLichtensteinNewYork/Adagp, Paris, 2015

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή