Τέχνη σε σούπερ μάρκετ και άλλα από το μέλλον

Τέχνη σε σούπερ μάρκετ και άλλα από το μέλλον

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορείτε να φανταστείτε έναν διάσημο πίνακα του Πικάσο από μια δημόσια συλλογή έργων τέχνης μέσα σε ένα πολυκατάστημα της Αθήνας, συγκεκριμένα στο τμήμα με τις ακριβές τσάντες; Ή ένα μουσείο που να μπορεί να απαντήσει ακόμα και στις πιο τρελές σας απορίες σχετικά με την τέχνη, όπως γιατί τα περισσότερα αιγυπτιακά αγάλματα έχουν σπασμένες μύτες; Πόσο δε μάλλον, μια πινακοθήκη σε μια ελληνική πόλη να διαθέτει δική της επιχειρηματική θερμοκοιτίδα, μέσα από την οποία θα καταφέρετε να κάνετε τη δική σας startup πραγματικότητα. Το συνέδριο που έγινε εχθές στο Μουσείο Μπενάκη με τίτλο «Τα μουσεία είμαστε εμείς» έφερε εικόνες από το μέλλον. Ισως όχι το δικό μας κοντινό μέλλον στην Ελλάδα, όπου ακόμα παλεύουμε για τα αυτονόητα, αλλά από τις προηγμένες χώρες της Δύσης, από τις οποίες φαίνεται να μας χωρίζει πια μια ολοένα και μεγαλύτερη απόσταση.

Η συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε χάρη στη στήριξη του Βρετανικού Συμβουλίου, της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα αλλά και του Μουσείου Μπενάκη, έφερε στην Αθήνα τρεις προσωπικότητες από τον διεθνή χώρο της τέχνης. Πρώτη μίλησε η Κάρεν Γουόνγκ υποδιευθύντρια στο New Museum στο Μανχάταν, το οποίο φαίνεται να απλώνει τη δράση του όχι μόνον στην κοινότητα της Νέας Υόρκης, αλλά και σε διάφορες άλλες πόλεις ανά τον κόσμο, σε μια προσπάθεια να αντιληφθεί τις μεγάλες προκλήσεις στην κοινωνία. Ο στόχος είναι η στενότερη επαφή με ομάδες και φορείς που μπορούν να δράσουν θετικά προς όφελος της κοινωνικής συνοχής και της προώθησης νέων ιδεών. Ταυτόχρονα το μουσείο έχει ήδη αναπτύξει μια θερμοκοιτίδα με 80 συμμετέχοντες από όλους τους χώρους της δημιουργίας στη Νέα Υόρκη (αρχιτεκτονική, ντιζάιν, τεχνολογία κ.λπ.) για να βοηθήσει χαρισματικούς ανθρώπους να υλοποιήσουν το όραμά τους.

Η Εσμέ Γουόρντ, επικεφαλής προγραμμάτων για το κοινό από την Πινακοθήκη Ουίτγορθ στο Μάντσεστερ, εξήγησε πώς αποφάσισαν να τοποθετήσουν μερικά από τα ωραιότερά τους αποκτήματα σε γειτονικά πολυκαταστήματα και σούπερ μάρκετ, ξαφνιάζοντας ευχάριστα τον κόσμο. Το πείραμα είχε εξαιρετικά αποτελέσματα, και άνθρωποι που δεν είχαν πατήσει το πόδι τους στο μουσείο άλλαξαν γνώμη γι’ αυτό. (Στην Αθήνα ακόμα ψάχνουμε να βρούμε ποιος μας πήρε τον Πικάσο από την Εθνική Πινακοθήκη, οπότε δεν θα μας περνούσε από το μυαλό να κάνουμε τέτοια εγχειρήματα.)

Ενδιαφέρουσα ήταν και τοποθέτηση της Ανίτα Κοντίνι, υπεύθυνης του Ιδρύματος Μπλούμπεργκ για την τέχνη: Ο φορέας της έχει χρηματοδοτήσει πολλά μουσεία στην Αμερική και την Ευρώπη για να αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες επικοινωνίας με το κοινό, και έτσι να απαντούν άμεσα στην ερώτηση γιατί τα αγάλματα έχουν σπασμένες μύτες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή