Δύσκολοι καιροί για τα ιδιωτικά τζετ

Δύσκολοι καιροί για τα ιδιωτικά τζετ

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών στη Βραζιλία, την Ινδία, τη Ρωσία και την Κίνα σε συνδυασμό με τις αναταραχές στη Μέση Ανατολή και την Αφρική επηρεάζει και την αγορά των ιδιωτικών αεροσκαφών. Η κάμψη σε αυτή την κατηγορία των ιδιωτικών τζετ αντικατοπτρίζει τις επιπτώσεις από την επιβράδυνση των αναδυόμενων αγορών, οι οποίες ασκούν πιέσεις ακόμη και στην αγοραστική δύναμη των εύπορων ομάδων.

Οι παραδόσεις και παραγγελίες ιδιωτικών τζετ παρουσιάζουν άνοδο μόνο στις αγορές της Βόρειας Αμερικής, με τις μακροπρόθεσμες προοπτικές για τις υπόλοιπες αγορές να διαφαίνονται δυσοίωνες.

Σύμφωνα με έρευνα για την αγορά των πολυτελών τζετ της κατασκευάστριας κινητήρων για μικρά αεροσκάφη Honeywell International, οι παραδόσεις ιδιωτικών αεροσκαφών για την 11ετία που λήγει το 2025 υπολογίζονται στα 270 δισ. δολάρια ή 253,45 δισ. ευρώ. Πρόκειται για πτώση 3,6% από τα αντίστοιχα περυσινά δεδομένα, αντιστρέφοντας την ανοδική πορεία που ακολουθούνταν από την τελευταία ύφεση στις ΗΠΑ, το 2009. Μέσα στην επόμενη πενταετία, οι παραδόσεις τζετ εκτιμάται πως θα υποχωρήσουν κατά 2,6% στα 9.200 αεροσκάφη.

Η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας, με τον ρυθμό ανάπτυξης να διαμορφώνεται στο 6,9%, που είναι το χαμηλότερο επίπεδο από το 2009, προκαλεί επιπτώσεις σε όλη την Ασία, σχολιάζει ο Τσαρλς Παρκ, επικεφαλής μάρκετινγκ και σχεδιασμού στη μονάδα αεροναυπηγικής της Honeywell. Προσέθεσε, επίσης, πως αρνητικό ρόλο διαδραματίζουν το δημοσιονομικό πρόγραμμα λιτότητας στην Ευρωζώνη και τα μέτρα καταπολέμησης της διαφθοράς που εφαρμόζει η κινεζική κυβέρνηση.

Πάντως, τα περισσότερα αεροσκάφη πωλούνται στις αμερικανική αγορά. Αναλυτικότερα, οι ΗΠΑ καλύπτουν το 80% των παραδόσεων της αμερικανικής Cessna και το 70% της βραζιλιάνικης Embraer για το τρέχον έτος. Θετικό σημάδι για την αγορά των ιδιωτικών τζετ είναι η εξάντληση των μεταχειρισμένων αεροσκαφών, επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς. Η προσφορά των μεταχειρισμένων ιδιωτικών τζετ, τα οποία αποσπούν το αγοραστικό ενδιαφέρον από την παραγωγή των κατασκευαστών, έχει μειωθεί στο 9% του συνολικού στόλου από το 16% που ίσχυε το 2009.

Μέσα στο τρέχον έτος, οι παραδόσεις ιδιωτικών αεροσκαφών θα διαμορφωθούν στα 675 με 725 αεροσκάφη, ενώ το 2016 αναμένεται να υπάρξει πτώση, σύμφωνα με τη Honeywell. Σε κάθε περίπτωση, οι παραδόσεις είναι αισθητά χαμηλότερες από τις 1.136 που είχαν καταγραφεί το 2008.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή