Ανησυχητικά μηνύματα από τον Baltic Dry Index

Ανησυχητικά μηνύματα από τον Baltic Dry Index

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δυσοίωνα μηνύματα για το παγκόσμιο εμπόριο και κατ’ επέκταση τις προοπτικές των ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές ξηρού φορτίου εκπέμπει η υποχώρηση του δείκτη Baltic Dry Index σε νέα ιστορικά χαμηλά όλων των εποχών. Ο δείκτης-βαρόμετρο της ναυλαγοράς για τα φορτηγά πλοία έχει κατακρημνιστεί στο επίπεδο των 500 μονάδων, το χαμηλότερο από το 1985. Η τρέχουσα ένδειξη σημαίνει πως η συντριπτική πλειονότητα του παγκόσμιου στόλου έχει ημερήσια έσοδα σημαντικά χαμηλότερα από τα λειτουργικά του έξοδα, χωρίς καν να συμπεριλαμβάνεται το κόστος εξυπηρέτησης του δανεισμού για την απόκτηση των πλοίων. Υπογραμμίζεται πως η εικόνα αυτή αφορά τα φορτηγά πλοία και όχι τα δεξαμενόπλοια, όπου ναύλοι και αξίες βρίσκονται σε καλά επίπεδα. Το χειρότερο; Τα θεμελιώδη μεγέθη της προσφοράς και της ζήτησης δεν δικαιολογούν αισιοδοξία για ανάκαμψη μεσοπρόθεσμα. Και όλα αυτά ενώ το 2016 είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν τα περισσότερα νεότευκτα πλοία εδώ και πολύ καιρό, ενώ η ζήτηση για μεταφορές αναμένεται να παραμείνει ασθενική καθώς η κινεζική οικονομία επιβραδύνεται, περιορίζοντας την ανάγκη για εισαγωγή πρώτων υλών, όπως σιδηρομετάλλευμα για την παραγωγή χάλυβα, βασικό φορτίο για τον συγκεκριμένο τύπο πλοίων. Η κατάσταση αυτή έχει υπονομεύσει ήδη και τις αξίες των φορτηγών πλοίων, με αποτέλεσμα ναυτιλιακές να οδηγούνται σε παραβίαση των όρων χρηματοδότησής τους, προκαλώντας πρόσθετα προβλήματα στις συμβατικές υποχρεώσεις τους με τους πιστωτές.

Σε συνέχεια των παραπάνω, να σημειώσουμε εδώ ότι σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Lorentzen & Stemoco οι ημερήσιοι ναύλοι για τα μεγαλύτερα εκ των φορτηγών πλοίων, τα capesize, κυμαίνονται γύρω από τα επίπεδα των 5.000 δολαρίων τη στιγμή που τα ημερήσια λειτουργικά τους έξοδα είναι 7.500 δολάρια. Η Golden Ocean, συμφερόντων John Fredriksen, με στόλο 60 φορτηγών πλοίων, εκτιμάται πως θα ζημιώνεται ημερησίως 200.000 δολάρια το 2016, εφόσον η αγορά δεν βελτιωθεί δραστικά.

Ο Ντάισελμπλουμ εναντίον της… Ε.Ε.

Tην πολιτική της Ολλανδίας να εξακολουθήσει να προσφέρει ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς στους πολυεθνικούς κολοσσούς, όπως η Starbucks, προασπίζεται σθεναρά ο υπουργός Οικονομικών της χώρας, Γερούν Ντάισελμπλουμ. Τον Οκτώβριο είχε αποφανθεί η Κομισιόν ότι οι φορολογικές συμφωνίες της Ολλανδίας με τη Starbucks και του Λουξεμβούργου με τη Fiat είναι παράνομες, ζητώντας από τις αντίστοιχες κυβερνήσεις να αιτηθούν τους μη καταβληθέντες φόρους. Η Starbucks, συγκεκριμένα, πρέπει να καταβάλει στην Ολλανδία έως και 30 εκατ. ευρώ. Ωστόσο η κυβέρνηση της χώρας διά μέσου του κ. Ντάισελμπλουμ διαμηνύει πως θα ασκήσει έφεση στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία αποκλίνει από την ολλανδική νομοθεσία. «Η πρακτική της Ολλανδίας είναι νόμιμη και συμβαδίζει με το διεθνές σύστημα του ΟΟΣΑ», δήλωσε ο υπουργός Oικονομικών.

Κήρυξαν «πόλεμο»

Η επιβολή της φορολογίας των 5 λεπτών σε όλες τις στήλες των παιγνίων του ΟΠΑΠ ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι των Τσέχων μετόχων του οργανισμού. Είχε προηγηθεί η ασυνεννοησία μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης για τον διαδικτυακό αθλητικό στοιχηματισμό, αλλά και η ακύρωση του έργου των VLTs («φρουτάκια») με εκατέρωθεν κατηγορίες. Η διοίκηση του ΟΠΑΠ και ο βασικός μέτοχός της, η Emma Delta, φυσιολογικά αισθάνθηκαν ανεπιθύμητοι, παρά τα 650 εκατ. ευρώ που έριξαν στην απόκτηση του οργανισμού πριν από δύο χρόνια. Και φυσικά αντέδρασαν στις συνεχείς επιθέσεις, κυρίως της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή