Ξανά 90 λεπτά η διάρκεια ισχύος των εισιτηρίων

Ξανά 90 λεπτά η διάρκεια ισχύος των εισιτηρίων

1' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την επαναφορά της διάρκειας ισχύος των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών στα 90 λεπτά (από 70 σήμερα) μετά την επιβολή της αύξησης της τιμής στο 1,40 ευρώ ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης. Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι θα παραμείνουν αμετάβλητες οι τιμές των μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών. Η αύξηση επιβάλλεται από την 1η Ιανουαρίου 2016 διότι διαπιστώθηκε στην πορεία ότι οι συγκοινωνιακές εταιρείες δεν ήταν σε θέση να απορροφήσουν το κόστος της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ (από 13% σε 23%) που επιβλήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, καταδεικνύοντας τον ανύπαρκτο σχεδιασμό που ακολουθείται στον τομέα των μέσων μαζικής μεταφοράς. Ετσι, η τιμή του εισιτηρίου θα διαμορφωθεί ξανά στο 1,40 ευρώ, επιστρέφοντας στα επίπεδα προ Σεπτεμβρίου 2014, οπότε και μειώθηκε στο 1,20 ευρώ.

« Παρότι τα εισιτήρια αυξάνονται, λόγω του ΦΠΑ και όχι γιατί αυξάνουμε τα εισιτήρια –άρα το κόστος λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών– μένει σταθερή η κάρτα, την οποία χρησιμοποιεί ο κόσμος που πηγαίνει στο μεροκάματό του, μένει ανέγγιχτη η πρόβλεψη που είχαμε κάνει για τη μετακίνηση των ανέργων δωρεάν. Και αυτό είναι σωστό», δήλωσε ο κ. Σπίρτζης. Σημειώνεται ότι η οριζόντια δωρεάν μετακίνηση όλων των εγγεγραμμένων στον ΟΑΕΔ ανέργων κοστίζει στον ΟΑΣΑ μηνιαίως 3 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον πρώην πρόεδρο του Οργανισμού Γρ. Δημητριάδη, ενώ οι συγκοινωνιακοί φορείς επιβαρύνονται με 2 εκατ. ευρώ μηνιαίως από την απορρόφηση της αύξησης του ΦΠΑ, που έχει τεθεί σε ισχύ από τον Σεπτέμβριο.

Τη δυσχερή εικόνα των οικονομικών των αστικών συγκοινωνιών, που αδυνατούν πλέον να εξυπηρετήσουν τις καθημερινές ανάγκες συντήρησης του στόλου τους (κυρίως στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ) επιβάρυνε σημαντικά και η δωρεάν μετακίνηση των πολιτών κατά τις δύο πρώτες εβδομάδες επιβολής των capital controls, που κόστισαν στον ΟΑΣΑ 9,5 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, οι εταιρείες καλούνται να αντιμετωπίσουν τη μείωση της κρατικής επιδότησης, σε συνδυασμό με το διογκωμένο πλέον πρόβλημα της μειωμένης καταβολής των οφειλών των υπουργείων προς τον Οργανισμό (για παροχή μειωμένου εισιτηρίου σε ειδικές ομάδες πληθυσμού) κατά 20,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2014.

Αλεξανδρα Κασσιμη

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή