Τι ζητoύν και πώς επιλέγουν προορισμούς οι τουρίστες παγκοσμίως

Τι ζητoύν και πώς επιλέγουν προορισμούς οι τουρίστες παγκοσμίως

3' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι Ελληνες θα περιορίσουν τις δαπάνες τους για ταξίδια το 2016, σύμφωνα με τη μεγαλύτερη παγκόσμια έρευνα για τις ταξιδιωτικές τάσεις διεθνώς που πραγματοποίησε το TripAdvisor, η μεγαλύτερη ταξιδιωτική ιστοσελίδα στο κόσμο.

Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότερα από 34.000 άτομα από 32 αγορές, κι εκεί το ένα τρίτο των ταξιδιωτών (προφανώς όχι… Ελληνες) δήλωσε ότι θα αυξήσει τα ταξιδιωτικά του έξοδα για το 2016. Για ποιο λόγο;

Επειδή «είναι κάτι  που αξίζει σε εμένα και στην οικογένειά μου», «θέλω να πραγματοποιήσω ένα από τα ταξίδια των ονείρων μου», «σχεδιάζω πλέον περισσότερα ταξίδια μεγάλης διάρκειας» ή επειδή «έχω μαζέψει αρκετά χρήματα». Μάλιστα, εφτά στους δέκα ταξιδιώτες θέλουν να δοκιμάσουν κάτι καινούργιο το 2016, με τις κρουαζιέρες να αποτελούν αρκετά δημοφιλή επιλογή και για τις νέες γενιές. Σχεδόν ένας στους πέντε ταξιδιώτες σχεδιάζει να πάει κρουαζιέρα για πρώτη φορά.

Η άλλη όψη

Από την άλλη πλευρά του νομίσματος βρίσκεται το 13% των συμμετεχόντων στην έρευνα, οι οποίοι δήλωσαν ότι θα μειώσουν τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες επικαλούμενοι κυρίως οικονομικούς λόγους. Ο μέσος προϋπολογισμός για ταξίδια, όπως προέκυψε από τις απαντήσεις των ερωτηθέντων, θα ανέλθει σε 5.100 δολάρια. Αυτοί που θα ξοδέψουν τα περισσότερα φέτος είναι οι Αυστραλοί (10.800 δολ.) Στη 2η θέση βρίσκονται οι Ελβετοί με 10.100 δολ., στην 3η οι Αμερικανοί με 8.400 δολ., στην 4η οι Βρετανοί με 8.200 δολ. και στην 5η οι Νεοζηλανδοί με 7.900 δολάρια. Οι Ελληνες από την 20ή θέση το 2015 πέφτουν στην 23η θέση το 2016, με τις πάσης φύσεως ταξιδιωτικές δαπάνες τους να δηλώνουν ότι θα φθάσουν τις 2.500 ευρώ.

Τι θα επηρεάσει τα ταξίδια του 2016; Κυρίως οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και των καταλυμάτων, η δυνατότητα των τουριστών να μάθουν κάτι καινούργιο, ο καιρός και βεβαίως ο φόβος για ενδεχόμενο τρομοκρατικό χτύπημα. Ενας στους πέντε ταξιδιώτες έχει επισκεφθεί έναν προορισμό που είδε σε τηλεοπτική εκπομπή. Για παράδειγμα, 20% των Κινέζων επηρεάζονται από κινηματογραφικές ταινίες. Επίσης, οι τηλεοπτικές εκπομπές επηρεάζουν το 33% των ταξιδιωτών από την Ιαπωνία.

Αλλο παράδοξο; Σχεδόν δύο στους τρεις ταξιδιώτες θεωρούν τον κλιματισμό στα ξενοδοχεία απαραίτητη προϋπόθεση για να κάνουν κράτηση, ενώ περίπου οι μισοί θα ψάξουν αλλού εάν το Wi-Fi δεν περιλαμβάνεται στην τιμή δωματίου. Σχεδόν το ένα τρίτο των ταξιδιωτών θα αναζητήσει αλλού να μείνει εάν το κατάλυμα δεν διαθέτει… βραστήρα, με τους Ινδούς, τους Αυστραλούς και τους Ινδονήσιους να δείχνουν τη μικρότερη ανοχή στην έλλειψη αυτής της παροχής. Οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ, τη Βρετανία και την Ιταλία περιλαμβάνουν τους περισσότερους χρήστες online καναλιών κράτησης, ενώ οι Κινέζοι έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να κάνουν κράτηση μέσω εφαρμογών για κινητές συσκευές. Οι λαοί με τις περισσότερες πιθανότητες να πάρουν μαζί τους φωτογραφική μηχανή είναι οι Ρώσοι, οι Καναδοί και οι Γάλλοι. Μεγαλύτεροι λάτρεις των ταξιδιωτικών αγορών είναι οι Ινδονήσιοι, οι Αργεντίνοι, οι Κινέζοι, οι Μαλαισιανοί και οι Μεξικανοί.

Οι παροχές

Σε επίπεδο ξενοδοχείων, τα ελληνικά περιλαμβάνονται στα πρώτα 10 της παγκόσμιας ξενοδοχειακής κοινότητας που θα συμπεριλάβουν νέες παροχές στην τιμή του δωματίου το 2016. Αναλυτικά, στην 1η θέση βρίσκονται οι ξενοδόχοι από την Ινδονησία και ακολουθούν οι ξενοδόχοι από την Τουρκία, τη Νότια Αφρική, την Ινδία, την Ταϊλάνδη, τις ΗΠΑ, το Μεξικό, την Ελλάδα, την Αργεντινή και την Καραϊβική. Οι μισές από τις επενδύσεις των ξενοδόχων για το 2016 θα έχουν στόχο τη βελτίωση των καταλυμάτων τους, καθώς και το μάρκετινγκ.

Σχεδόν το ένα τέταρτο των ξενοδόχων σκοπεύει να προβεί σε νέες προσλήψεις και περίπου οι μισοί σχεδιάζουν να επενδύσουν περισσότερα στην εκπαίδευση του προσωπικού τους. Τα δύο τρίτα των ξενοδοχείων παγκοσμίως προσφέρουν στους πελάτες κλιματισμό και το ένα πέμπτο, πρωινό και εξυπηρέτηση δωματίου με επιπλέον χρέωση. Τέλος, να σημειωθεί ότι η Ευρώπη είναι η γεωγραφική ζώνη όπου οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων πιστεύουν πως οι ειδικές προσφορές είναι πιο σημαντικές για τους πελάτες απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα.

TripAdvisor κατά ψευδών κριτικών

Πόλεμο εναντίον των εταιρειών που εξαπατούν μέσω της «μεθοδευμένης προώθησης» ή της «βελτιστοποίησης» της εικόνας τουριστικών καταλυμάτων, καταχωρίζοντας ψευδείς κριτικές για λογαριασμό τους, κήρυξε το TripAdvisor. Οι εταιρείες βελτιστοποίησης προσεγγίζουν τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων με την ψευδή υπόσχεση ότι μπορούν να χειριστούν τις βαθμολογίες στο TripAdvisor μέσω υποβολής θετικών κριτικών ή κατάργησης των αρνητικών, με αντάλλαγμα χρήματα. Το TripAdvisor ανακοίνωσε ότι η πολιτική του σε περιπτώσεις απάτης προβλέπει μηδενική ανοχή. Η ομάδα διερεύνησης περιπτώσεων απάτης που έχει συστήσει διαθέτει τεχνικές και μέσα προηγμένης τεχνολογίας παρόμοια με εκείνα που χρησιμοποιούνται στον κλάδο των τραπεζικών επιχειρήσεων, ώστε να παρακολουθεί τη δραστηριότητα των εταιρειών βελτιστοποίησης σε ολόκληρο τον κόσμο. Εντός του 2015 εντόπισε και διερεύνησε περισσότερες από 30 περιπτώσεις ιστοτόπων βελτιστοποίησης, καταστέλλοντας τη λειτουργία τους. Επίσης, το TripAdvisor ανέφερε ότι τιμωρεί και τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που προσλαμβάνουν τέτοιου είδους εταιρείες, προσθέτοντας έως και ειδική ειδοποίηση στο προφίλ των παρανομούντων.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή