Πρόκληση η ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Πρόκληση η ανάπτυξη της κρουαζιέρας

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεγάλη πρόκληση για την Ελλάδα, έναν από τους πλέον αγαπημένους προορισμούς τουριστών παγκοσμίως, αποτελεί η δυνατότητά της να εκμεταλλευτεί τους υψηλούς ρυθμούς που σημειώνει η κρουαζιέρα διεθνώς. Mε σχεδόν 24 εκατομμύρια επιβάτες, οι οποίοι αναμένεται να ταξιδέψουν παγκοσμίως το 2016, o κλάδος της κρουαζιέρας δεν δείχνει σημάδια κόπωσης. Παρουσιάζει αντιθέτως κατακόρυφη αύξηση συγκριτικά με τα 15 εκατ. επιβατών μόλις 10 χρόνια πριν ή ακόμη και το 1,4 εκατ. το 1980, όταν η Διεθνής Ενωση Κρουαζιέρας (CLIA) άρχισε να παρακολουθεί την επιβατική κίνηση. Η CLIA σημειώνει ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας που είναι μέλη της θα δρομολογήσουν 27 νέα ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια, ποταμόπλοια και άλλα ειδικά κρουαζιερόπλοια το 2016, μια επένδυση συνολικού ύψους άνω των 6,5 δισ. μόνο για τα ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια.

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες δέχονται επίσης πολύ μεγαλύτερη ζήτηση για τα ταξίδια κρουαζιέρας. Οκτώ στους δέκα ταξιδιωτικούς πράκτορες, μέλη της CLIA, δήλωσαν πως αναμένουν αύξηση στις πωλήσεις κρουαζιέρας το 2016 σε σχέση με πέρυσι. «Σε μια προσπάθεια να γίνει η κρουαζιέρα η καλύτερη δυνατή εμπειρία διακοπών, ο κλάδος συνεχίζει να εξελίσσεται, ενισχύοντας την άποψη ότι υπάρχει πραγματικά μια κρουαζιέρα για κάθε στυλ ταξιδιώτη και προϋπολογισμό», δήλωσε ο Cindy D’ Aoust, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της CLIA. «Δημιουργώντας μοναδικά πλοία, νέες εμπειρίες και πρόσβαση σε προορισμούς σε όλο τον κόσμο, η εξέλιξη, το ενδιαφέρον και η αξία της κρουαζιέρας συνεχίζουν να οδηγούν στη συνολική ανάπτυξη του κλάδου». Η κρουαζιέρα έχει θετικό αντίκτυπο στην οικονομία σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οι δαπάνες του κλάδου της κρουαζιέρας ανήλθαν στα 119,9 δισ. παγκοσμίως κατά την τελευταία χρήση, προσφέροντας πλήρη απασχόληση σε 939.232 υπαλλήλους, με συνολικό εισόδημα 39,3 δισ., εκτιμά η CLIA. Το 2014 τα συνολικά έσοδα της Ελλάδας από την κρουαζιέρα άγγιξαν μετά βίας τα 506 εκατ. ευρώ, κατατάσσοντάς την 8η σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όταν η Ισπανία εισέπραξε άνω του 1,2 δισ. ευρώ. Η Ιταλία που διατηρεί την πρωτοκαθεδρία της ευρωπαϊκής αγοράς, με μερίδιο 21,3%, έβαλε στα ταμεία της 4,6 δισ. ευρώ, όπως δημοσιοποίησε πριν από μερικούς μήνες η CLIA, στην ετήσια έκθεση «Contribution of Cruise Tourism to the Economies of Europe 2015 Edition». Να σημειωθεί πως η CLIA έχει εκφράσει επανειλημμένως στην ελληνική πολιτεία την επιδίωξή της να αναλάβει βελτιωτικά έργα για τις λιμενικές υποδομές υπό δημόσια διαχείριση, το οποίο χαρακτηρίζεται το μεγαλύτερο πρόβλημα για τις εταιρείες κρουαζιέρας.

Το 2015 έκλεισε με συνολικά 471 κρουαζιερόπλοια, μέλη της CLIA, στις θάλασσες, ενώ επιπλέον 27 ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια, ποταμόπλοια και άλλα ειδικά κρουαζιερόπλοια προγραμματίζεται να βρεθούν εν ενεργεία φέτος. Οδηγός της ανάπτυξης είναι η Ασία όπου πριν από πέντε χρόνια τα ταξίδια κρουαζιέρας ήταν σχεδόν άγνωστα και σήμερα η περιοχή είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη. Μεταξύ 2012 και 2014, ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε από 775.000 σε περίπου 1,4 εκατ., μέσο ετήσιο ποσοστό αύξησης 34%. Και η Αυστραλία σημειώνει όμως αύξηση-ρεκόρ, καθώς μέσα σε δέκα χρόνια, οι επιβάτες κρουαζιέρας της Αυστραλίας έχουν αυξηθεί κατά έξι φορές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή