Η αύξηση της τιμής εισιτηρίων δεν αρκεί για να σώσει τις δημόσιες συγκοινωνίες

Η αύξηση της τιμής εισιτηρίων δεν αρκεί για να σώσει τις δημόσιες συγκοινωνίες

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υψηλό το κόστος της άσκησης «λαοφιλούς» πολιτικής του υπουργείου Υποδομών, το οποίο έχει επιβαρύνει τις, υπό καθεστώς οικονομικής κατάρρευσης, συγκοινωνιακές εταιρείες με 10 εκατ. ευρώ. Μεταξύ των επιταγών του τρίτου μνημονίου ήταν και η αύξηση του συντελεστή έμμεσης φορολόγησης στις μεταφορές. Από τον Σεπτέμβριο κάθε μεταφορική υπηρεσία που παρέχεται στη χώρα επιβαρύνεται με 23% αντί 13% που ίσχυε μέχρι και το καλοκαίρι.

Για αδιευκρίνιστο –οικονομοτεχνικά τουλάχιστον– λόγο ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης αποφάσισε να μην προχωρήσει στην επιβολή της ανάλογης αύξησης στα κόμιστρα των αστικών συγκοινωνιών, με αποτέλεσμα οι φορείς του ΟΑΣΑ να κληθούν να επωμιστούν το βάρος της απορρόφησης της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ. Οι εταιρείες, έχοντας να αντιμετωπίσουν τη μειωμένη κρατική επιδότηση για το 2015, την αύξηση της λαθρεπιβίβασης, τη μείωση των πωλήσεων, το κόστος δωρεάν μετακίνησης κατά την επιβολή των capital controls, «φορτώθηκαν» ακόμη ένα βάρος, το οποίο υπολογίζεται σε περίπου 10 εκατ. ευρώ από τον Σεπτέμβριο του 2015 έως και τον Ιανουάριο του 2016.

Υστερα από έντονη διαμάχη που είχε ξεσπάσει μεταξύ του πρώην προέδρου του ΟΑΣΑ Γρ. Δημητριάδη και του πολιτικού του προϊσταμένου, ο κ. Σπίρτζης παραδέχθηκε ότι τα εισιτήρια των ΜΜΜ θα αναπροσαρμοστούν. Οι τελευταίες δηλώσεις του ιδίου τοποθετούσαν την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου από 1,20 ευρώ σε 1,40 ευρώ από την Πρωτοχρονιά. Ωστόσο, αυτές δεν επιβλήθηκαν ποτέ με τη δικαιολογία της αλλαγής στη διοίκηση του ΟΑΣΑ, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η οικονομική επιβάρυνση των συγκοινωνιακών φορέων. Τελικώς η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου θα διαμορφωθεί στο 1,40 ευρώ (από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα) από αύριο, 1η Φεβρουαρίου. Ταυτόχρονα, επιμηκύνεται η διάρκεια ισχύος του εισιτηρίου στα 90 λεπτά από 70 λεπτά που ισχύει σήμερα, ενώ στα 0,60 ευρώ παραμένει η τιμή του μειωμένου ενιαίου εισιτηρίου. Στο μεταξύ, χωρίς καμία προειδοποίηση επιβλήθηκαν αυξήσεις σε ορισμένους τύπους μαζικών προϊόντων (κάρτες απεριορίστων διαδρομών). Συγκεκριμένα, η 6μηνιαία κάρτα για όλα τα μέσα (εκτός αεροδρομίου) κοστίζει πλέον 170 ευρώ από 165 ευρώ και η ετήσια από 320 ευρώ φτάνει τα 330 ευρώ. Οι αντίστοιχες μειωμένες κάρτες έχουν αυξηθεί σε 85 ευρώ (από 83) και 165 ευρώ (από 160).

Ειδικότερα, πλέον η τιμή της μηνιαίας κάρτας για όλα τα μέσα και το αεροδρόμιο ανέρχεται σε 49 ευρώ, από 45 ευρώ (25 ευρώ από 23 ευρώ η μειωμένη), η 3μηνιαία σε 142 ευρώ από 130 ευρώ (71 ευρώ από 65 ευρώ η μειωμένη), η 6μηνη σε 250 ευρώ από 230 ευρώ (125 ευρώ από 115 ευρώ) και η αντίστοιχη ετήσια κάρτα σε 490 ευρώ από 450 ευρώ (245 ευρώ από 230 ευρώ η μειωμένη). Η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών θα παραμείνει σταθερή στα 30 ευρώ, όπως επίσης και η αντίστοιχη μειωμένη κάρτα στα 15 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, η οικονομική αιμορραγία των συγκοινωνιακών εταιρειών έχει φθάσει σε δυσθεώρητα επίπεδα θέτοντας σε κίνδυνο τη λειτουργία τους και την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων. Οι φορείς έχουν υποστεί την επιβάρυνση (9,5 εκατ. περίπου) από την ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών κατά την επιβολή των ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων το καλοκαίρι. Παράλληλα, φέτος είναι αντιμέτωπες οι εταιρείες και με την κατά 14 εκατ. μείωση της κρατικής επιδότησης στον ΟΑΣΑ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή