Σε ελληνικά χέρια ο στόλος με τη μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως

Σε ελληνικά χέρια ο στόλος με τη μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι Ελληνες πλοιοκτήτες, παρά την υποχώρηση των αξιών των φορτηγών πλοίων, κατά τη διάρκεια του τελευταίου 12μήνου, διαθέτουν τον μεγαλύτερης αξίας στόλο, παγκοσμίως. Σύμφωνα με σχετικά στοιχεία που συνέλεξε η εταιρεία VesselsValue, η συνολική αξία του ελληνόκτητου στόλου διαμορφώνεται σήμερα σε 95 δισ. δολάρια (περί τα 85 δισ. ευρώ), παρότι σημειώθηκε πτώση της τάξεως του 11% σε σχέση με πριν από έναν χρόνο, όταν η σχετική τιμή είχε ανέλθει σε 105,6 δισ. δολάρια.

Ενδιαφέρον

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι η αξία των δεξαμενόπλοιων των Ελλήνων πλοιοκτητών είναι υπερδιπλάσια σε σχέση με κάθε άλλη χώρα. Συγκεκριμένα, ο ελληνόκτητος στόλος των δεξαμενόπλοιων αξίζει σήμερα 39,6 δισ. ευρώ (44,3 δισ. δολάρια), όταν η αξία των δεξαμενόπλοιων της αμέσως επόμενης χώρας, δηλαδή των ΗΠΑ, δεν ξεπερνά τα 18,1 δισ. ευρώ (20,3 δισ. δολάρια). Στον αντίποδα, ο ελληνόκτητος στόλος φορτηγών πλοίων κοστίζει σήμερα 18,9 δισ. ευρώ (21,1 δισ. δολάρια), όντας ο δεύτερος ακριβότερος ύστερα από τον αντίστοιχο της Ιαπωνίας, που αξίζει 22 δισ. ευρώ (24,7 δισ. δολάρια). Επιπλέον 10,25 δισ. ευρώ (11,47 δισ. δολάρια) είναι η αξία του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων των Ελλήνων, που μάλιστα υπολείπεται πλέον του αντίστοιχου μεγέθους των πλοίων μεταφοράς LNG (Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο), τα οποία κοστίζουν σχεδόν 12 δισ. ευρώ (13,4 δισ. δολάρια), δείγμα των σημαντικών επενδύσεων που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια από ελληνικής πλευράς. Τα δε πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG) αγγίζουν σήμερα σε αξία τα 4,2 δισ. ευρώ (4,7 δισ. δολάρια). Από ελληνικής πλευράς, σύμφωνα με τους αναλυτές, η έμφαση αυτήν την περίοδο δίνεται στην αγορά μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων, ενώ στις νέες ναυπηγήσεις η προτίμηση είναι σαφώς υπέρ των δεξαμενόπλοιων.

Μετά την Ελλάδα, στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία, της οποίας ο στόλος αξίζει σήμερα 72,3 δισ. ευρώ (80,8 δισ. δολάρια), από 89,7 δισ. δολάρια (80,2 δισ. ευρώ), σημειώνοντας επίσης πτώση κατά 11% σε ετήσια βάση. Τρίτη έρχεται η Κίνα, με στόλο αξίας 60,38 δισ. ευρώ (67,5 δισ. δολάρια) και ετήσια πτώση κατά 5%. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται από τη Γερμανία (43,6 δισ. δολάρια) και τη Σιγκαπούρη (37 δισ. δολάρια), με τον στόλο των εν λόγω χωρών να καταγράφει απώλειες της τάξεως του 14% και 4% αντίστοιχα.

Τα στοιχεία

Από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι η πτώση είναι γενικευμένη φέτος. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στη γενικότερη πτώση των αξιών των πλοίων, τόσο των φορτηγών που αποτελούν και μεγάλο τμήμα της δραστηριότητας των Ελλήνων πλοιοκτητών όσο και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ως αποτέλεσμα της γενικότερης κάμψης της ναυλαγοράς και της υπερπροσφοράς πλοίων, σε σχέση με τη ζήτηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 10 χώρες με τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο, μόνον η Δανία κατέγραψε αύξηση κατά 18%, κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, από τα 18,86 δισ. δολάρια πέρσι σε σχεδόν 23 δισ. δολάρια φέτος. Η άνοδος αυτή αποδίδεται κυρίως στην ενίσχυση του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο οποίος καταλαμβάνει μερίδιο σχεδόν 50% επί της συνολικής αξίας των πλοίων της Δανίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή