«Τα ΑΕΙ δεν είναι χώροι για κουβέντα ή για σαχλαμάρα»

«Τα ΑΕΙ δεν είναι χώροι για κουβέντα ή για σαχλαμάρα»

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στα μέσα της δεκαετίας του 2000, πανεπιστημιακοί πρότειναν στο υπουργείο Παιδείας την ίδρυση Τμήματος στον τίτλο του οποίου θα υπήρχε η περιγραφή του βασικού αντικειμένου και… «κ.λπ.». Αυτό αποκάλυψε χθες στη Βουλή η κ. Μαριέττα Γιαννάκου, καθώς συνέβη κατά τη διάρκεια της θητείας της στον υπουργικό θώκο της παιδείας. Η κ. Γιαννάκου, προσκεκλημένη από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για την παιδεία, κατέθεσε την εμπειρία της, κατορθώνοντας να καταδείξει την ουσία των προβλημάτων στον χώρο της ελληνικής εκπαίδευσης.

«Ατομική ευθύνη»

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η πρόταση για το Τμήμα έγινε από επιστήμονες των ανθρωπιστικών – κοινωνικών επιστημών και ο προτεινόμενος τίτλος ήταν τόσο μεγάλος, ώστε κρίθηκε αναγκαίο να προστεθεί και το «κ.λπ.». Παράλληλα, η κ. Γιαννάκου μίλησε για φωτογραφικές προκηρύξεις θέσεων διδασκόντων στα ΑΕΙ, με στόχο να καλυφθούν από συγκεκριμένους υποψηφίους, και ευρύτερα για καθεστώς μη εφαρμογής του νόμου σε πολλές περιπτώσεις. «Τα πανεπιστήμια δεν έκαναν τα βήματα που έπρεπε για την εφαρμογή του νόμου του 2007. Ενδεικτικά, προτείναμε Πρότυπο Εσωτερικό Κανονισμό, αλλά ιδρύματα όπως το Παν. Αθηνών δεν έχουν ακόμη συστήσει Εσωτερικό Κανονισμό. Η αλήθεια είναι ότι τα ΑΕΙ θέλουν την αυτονομία εκεί που τα συμφέρει. Υπάρχει αυτονομία αλλά και ευθύνη, ατομική ευθύνη», είπε η κ. Γιαννάκου. «Τα πανεπιστήμια και η ανώτατη εκπαίδευση είναι χώροι εκπαίδευσης, έρευνας και επιστήμης, δεν είναι χώροι για κουβέντα ή για σαχλαμάρα, όπως πολλές φορές λένε ορισμένοι», τόνισε προς πάσα κατεύθυνση.

Ταυτόχρονα, η κ. Γιαννάκου ζήτησε να δίνεται χρόνος στους νόμους να δοκιμάζονται στην πράξη πριν αλλαχθούν, ωστόσο ο νυν υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης αντέτεινε το ζήτημα της εφαρμογής του προγράμματος κάθε κυβέρνησης. Ο κ. Φίλης μίλησε για μία εκπαίδευση που θα προσφέρει τα ακαδημαϊκά εφόδια που πρέπει να λαμβάνουν οι μαθητές παράλληλα με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους. «Να σκεφτούμε την επαναλειτουργία των Ενιαίων Πολυκλαδικών Λυκείων», είπε, εξαίροντας τη στάση της κ. Γιαννάκου στο ζήτημα των αντιδράσεων που υπήρξαν για το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού της Μαρίας Ρεπούση. «Κρατήσατε υποδειγματική στάση για την εποχή», είπε ο κ. Φίλης, επαινώντας το βιβλίο για «αντικειμενική εξιστόρηση και κοινωνική προσέγγιση σε ζητήματα Ιστορίας». Τον ίδιο τόνο υιοθέτησε για το βιβλίο και η ιστορικός, αναπληρώτρια υπουργός Σία Αναγνωστοπούλου. Η ίδια μίλησε «για ανεξέλεγκτο τοπίο στα μεταπτυχιακά προγράμματα και τις συνεργασίες των ελληνικών με ξένα ΑΕΙ/ΤΕΙ», επαναδιατυπώνοντας τις ισχυρές ενστάσεις της για την ύπαρξη διδάκτρων στα μεταπτυχιακά, λέγοντας ότι ο χάρτης των ΑΕΙ/ΤΕΙ πρέπει να αναμορφωθεί με ακαδημαϊκά και όχι μόνο οικονομικά κριτήρια.

Την ίδια στιγμή, για απόπειρα υποβάθμισης του Εθνικού Συμβουλίου Ερευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας (ΕΣΕΤΑΚ) κατηγορούν την κυβέρνηση ο Θεόδωρος Φορτσάκης και η Μαρία Αντωνίου, υπεύθυνοι στη Ν.Δ. για τους τομείς Παιδείας και Ερευνας. «Το ΕΣΕΤΑΚ είναι το ανώτατο γνωμοδοτικό όργανο της Πολιτείας και ανέκαθεν αποτελείτο από αναγνωρισμένους επιστήμονες, διεθνούς κύρους και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις το χρησιμοποιούσαν ως συμβουλευτικό όργανο κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με τον απαιτούμενο σεβασμό στον θεσμικό του ρόλο. Παρ’ όλα αυτά, η κυβέρνηση και ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Ερευνας φαίνεται ότι αγνοούν επιδεικτικά τον ρόλο του», αναφέρουν σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή