Φιλοδοξίες για αύξηση από 23.000… σε 300.000 επιβάτες προς Λαύριο

Φιλοδοξίες για αύξηση από 23.000… σε 300.000 επιβάτες προς Λαύριο

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την εξυπηρέτηση 300.000 επιβατών καθημερινά «βλέπει», σύμφωνα με παλαιότερες μελέτες –καθώς δεν υπάρχουν πρόσφατες– το υπουργείο Υποδομών μέσω της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο. Το παράδοξο έγκειται στο γεγονός ότι το σύνολο του προαστιακού σιδηροδρόμου της χώρας (περιλαμβάνει τα τμήματα Αεροδρόμιο – Κιάτο, Πειραιάς – Χαλκίδα, Θεσσαλονίκη – Λάρισα, Θεσσαλονίκη – Φλώρινα και την Πάτρα) εξυπηρετεί καθημερινά 22.739 επιβάτες κατά μέσο όρο (σύμφωνα με τα στοιχεία του 2014). Παρά το γεγονός ότι το υπουργείο Υποδομών έχει το βλέμμα στραμμένο στο πακέτο Γιούνκερ, στο οποίο φιλοδοξεί να εντάξει, μεταξύ άλλων, την επέκταση του προαστιακού στο Λαύριο, αδυνατεί να καταγράψει τον αριθμό των επιβιβάσεων στο σύνολο του δικτύου του για το 2015. Τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία καταδεικνύουν πτωτική πορεία της επιβατικής κίνησης με παράλληλη μείωση των εσόδων. Συγκεκριμένα, το 2014 επιβιβάστηκαν στους συρμούς του προαστιακού 22.739 επιβάτες, έναντι 23.561 το 2013. Παρ’ όλα αυτά, οι μελέτες της επέκτασης από το Κορωπί έως το λιμάνι του Λαυρίου θέλουν τον προαστιακό να κερδίζει επιπλέον 300.000 επιβάτες ημερησίως. Η εκτίμηση αυτή, βέβαια, περιλαμβάνει και την αναβάθμιση του λιμανιού του Λαυρίου, ώστε να μετατοπιστεί τμήμα των κρουαζιερόπλοιων από τον Πειραιά στο Λαύριο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το προαστιακό δίκτυο μετρά περισσότερους επιβάτες (8,3 εκατ. επιβάτες) από ό,τι το εθνικό δίκτυο, το οποίο το 2014 εξυπηρέτησε 7,4 εκατ. επιβάτες.

Στο μεταξύ, στο δίκτυο του προαστιακού, το οποίο μετρά σήμερα συνολικά 260 χλμ., κινούνται σε καθημερινή βάση λιγότεροι από 23.000 επιβάτες, ενώ η φιλοδοξία του υπουργείου Υποδομών είναι τα 32 χλμ. της επέκτασης προς το Λαύριο να φέρουν 300.000 νέους επιβάτες στον προαστιακό.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Θάνο Βούρδα, η επέκταση του προαστιακού περιλαμβάνει την κατασκευή υποδομής, επιδομής, ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης της γραμμής από το Κορωπί έως το Λαύριο, ενώ θα συνδυαστεί με την παράλληλη επέκταση της Αττικής Οδού και την αναβάθμιση του λιμανιού του Λαυρίου, ώστε να μπορεί να φιλοξενεί πλοία κρουαζιέρας και επιβατικά από το Βόρειο και Κεντρικό Αιγαίο.

140 εκατ. ευρώ

Το κόστος του σιδηροδρομικού έργου, το οποίο επιχειρείται να ενταχθεί στο πακέτο Γιούνκερ, χωρίς τις απαλλοτριώσεις υπολογίζεται σε 140 εκατ. ευρώ. Το τμήμα της επέκτασης μετά το Κορωπί θα περιλαμβάνει σταθμούς και στάσεις στις περιοχές Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικό, Λαύριο και λιμάνι Λαυρίου.

Η ΕΡΓΟΣΕ εκτιμά ότι το λιμάνι, σε συνδυασμό με τον προαστιακό και την Αττική Οδό, θα δημιουργήσει συνέργειες και προστιθέμενη αξία στην όλη επένδυση, έτσι ώστε να προσελκύσει επενδυτές από την κατασκευαστική και τουριστική βιομηχανία. Σε περίπτωση που ο εν λόγω σχεδιασμός «λάβει σάρκα και οστά», θα είναι η πρώτη φορά που το Λαύριο θα εξυπηρετηθεί από τον σιδηρόδρομο μετά την κατάργηση του λαυρεωτικού σιδηροδρόμου (γραμμή Λαυρίου – Αγίων Αναργύρων) σταδιακά μεταξύ των ετών 1957 και 1962.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή