Μαθητές διαπρέπουν στη ρομποτική έρευνα

Μαθητές διαπρέπουν στη ρομποτική έρευνα

3' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η 15χρονη Λία Γκαγκά είχε αρχίσει να δακρύζει φοβούμενη ότι η ομάδα της, Robotgang, δεν θα διακρινόταν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής Ερευνας και Καινοτομίας FLL (First Lego League), που πραγματοποιήθηκε αρχές Μαρτίου στη Θεσσαλονίκη. «Οσο προχωρούσε η αντίστροφη ανακοίνωση των νικητών και δεν άκουγα το όνομά μας, με είχαν ζώσει τα φίδια» διηγείται η έφηβη από την Κομοτηνή στην «Κ». Στο άκουσμα της ομάδας της στην πρώτη θέση μεταξύ ογδόντα συμμετεχόντων, τα δάκρυα αγωνίας έγιναν δάκρυα συγκίνησης. Τον εν λόγω διεθνή διαγωνισμό έφερε στην Ελλάδα ο εκπαιδευτικός οργανισμός Eduact, ο οποίος τον υλοποιεί για τρία συναπτά έτη. «Στόχος μας είναι μέσω του παιχνιδιού να ανιχνεύσουμε τα ταλέντα των παιδιών, να ανακαλύψουμε τις ηγετικές φυσιογνωμίες, δημιουργώντας διαύλους επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών» σημειώνει ο επικεφαλής, κ. Κώστας Βασιλείου, «βάσει αυτής της φιλοσοφίας έχουμε διοργανώσει και καλοκαιρινή κατασκήνωση».

Η 15χρονη είναι από τα παλαιότερα μέλη της ομάδας ρομποτικής του 1ου Γενικού Λυκείου Κομοτηνής, που έχει ήδη αποκτήσει δύο βραβεία. «Ετσι είχαμε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε στην Παμπλόνα της Ισπανίας και στο Γιοχάνεσμπουργκ, όπου συμμετείχαμε στον διεθνή διαγωνισμό» διευκρινίζει η Λία, που ονειρεύεται να σπουδάσει πληροφορική. Η Λία, ο Μουσταφά και ο Στέλιος, τρεις εκ των δέκα της ομάδας, είχαν αναλάβει την κατασκευή και τον προγραμματισμό του ρομπότ, που όφειλε σε 2,5 λεπτά να υλοποιήσει μια σειρά «αποστολών». Οι δοκιμασίες των μαθητών γίνονται και σε δύο άλλα επίπεδα, το ερευνητικό και το αξιακό. Ο διαγωνισμός απαιτεί την εκπόνηση μιας ερευνητικής μελέτης και την ολιγόλεπτη παρουσίασή της, όπως και την τήρηση οκτώ κανόνων, που στόχο έχουν την ενίσχυση του ομαδικού πνεύματος. «Στηριχθήκαμε πολύ στις χορηγίες, συγκεντρώσαμε περί τα 900 ευρώ για την αγορά των απαραίτητων υλικών αλλά και για το δικαίωμα συμμετοχής» αναφέρει η υπεύθυνη καθηγήτρια, κ. Ελένη Κοκοβίδου, «δυστυχώς η μετάβαση των μαθητών στις ΗΠΑ για την επόμενη φάση του διαγωνισμού ξεπερνά τις οικονομικές μας δυνατότητες, αφού το κόστος κυμαίνεται στα 2.000 ευρώ ανά μαθητή». Ως εκ τούτου, η πολυμήχανη ομάδα σκέφτεται τρόπους για να πάει στο Αρκάνσας των ΗΠΑ.

Καθώς το φετινό αντικείμενο της έρευνας ήταν τα απορρίμματα και η ανακύκλωση, οι μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Καίσαρη, κέρδισαν το δεύτερο βραβείο στον προγραμματισμό ρομπότ, καταπιάστηκαν με το πλαστικό. «Ασχολήθηκαν με το “μέλλον” των πλαστικών μπουκαλιών, από την ανακύκλωση των οποίων μπορεί να παραχθεί πετρέλαιο» εξηγεί στην «Κ» ο υπεύθυνος καθηγητής της ομάδας i-robot, κ. Γιώργος Καπνίτης. Ετσι, το ρομπότ που κατασκεύασαν οι μαθητές «μάζευε», μεταξύ άλλων, τα ανακυκλώσιμα σκουπίδια και τα πήγαινε στους κάδους ανακύκλωσης. «Εχω ορισμένους μαθητές που είναι αστέρια στη ρομποτική, συναρμολογούν σε 1 ώρα κατασκευές που απαιτούν 4 ώρες» λέει με καμάρι ο καθηγητής τους, «εγώ μαθαίνω από εκείνους». Στο σχολείο λειτουργεί εδώ και χρόνια όμιλος ρομποτικής, ενώ πλέον ο κλάδος έχει ενταχθεί ως project στο ωρολόγιο πρόγραμμα. «Για τον διαγωνισμό ενημερωθήκαμε αργά, οπότε πήγαμε περισσότερο για “την εμπειρία”» επισημαίνει ο ίδιος. «Απαλλαγμένοι, λοιπόν, από το άγχος της επιτυχίας, περάσαμε όμορφα και το βραβείο ήρθε ως μια ευχάριστη έκπληξη!».

Tις ημέρες που βρέχει και τα παιδιά του Ειδικού Σχολείου Νέας Προποντίδας δεν μπορούν να παίξουν στην αυλή, ένας προτζέκτορας «παίζει» τις φωτογραφίες από τις ημέρες του διαγωνισμού, που έχουν χαραχθεί με τα πιο φωτεινά χρώματα στη μνήμη των μαθητών. Το εν λόγω δημοτικό και νηπιαγωγείο δήλωσε με μεγάλο δισταγμό συμμετοχή και εν τέλει έδωσε ένα ηχηρό «παρών» στη Θεσσαλονίκη με μια 9μελή ομάδα, αποτελούμενη από μαθητές με ημιπληγία και αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας. «Βλέποντας τα σκουπίδια στην παραλία των Νέων Μουδανιών μελέτησαν το θέμα της ανακύκλωσης, αποφάσισαν, μάλιστα, να δημιουργήσουν με ανακυκλώσιμα υλικά ένα αμαξίδιο για μια συμμαθήτριά τους, της οποίας είχε χαλάσει» διηγείται ο υπεύθυνος καθηγητής, κ. Χρήστος Βουλιώτης. Το ρομπότ των νεαρών μαθητών, που κινούνταν εξίσου πάνω σε αμαξίδιο, έλαβε την 20ή θέση στη γενική κατάταξη. Οι ίδιοι βρέθηκαν στην 18η θέση στην τήρηση των οκτώ αρχών, ενώ έλαβαν Βραβείο «Ενάντια στις συνθήκες», ως μια ομάδα που παρόλες τις ιδιαιτερότητες ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις του διαγωνισμού. «Η εικόνα των μαθητών μας που πανηγύριζαν και αγκαλιάζονταν, αλλά και η επιθυμία τους να ξαναπάνε στο τουρνουά είναι το καλύτερο δώρο για εμάς, τους δασκάλους τους» καταλήγει ο κ. Βουλιώτης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή