Αλλαγές στους φόρους Ι.Χ. και στα τεκμήρια διαβίωσης

Αλλαγές στους φόρους Ι.Χ. και στα τεκμήρια διαβίωσης

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη στιγμή που η αγορά αυτοκινήτου περίμενε τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για την παράταση της απόσυρσης έως τα τέλη Ιουνίου, το υπουργείο Οικονομικών προχώρησε στη σύσταση ειδικής επιτροπής που θα εξετάσει τη φορολογία αυτοκινήτων και τα τέλη κυκλοφορίας. Και όπως όλα δείχνουν, τα μέτρα δεν θα είναι ευνοϊκά για τους φορολογουμένους, δεδομένου ότι το δημοσιονομικό κενό δεν έχει κλείσει ακόμα. Μάλιστα το πρώτο δείγμα των προθέσεων της κυβέρνησης φάνηκε τις προηγούμενες μέρες, με ορισμένα κυβερνητικά στελέχη να αναφέρουν ότι έρχεται αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη βενζίνη.

Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτου, συστήνεται ειδική επιτροπή, η οποία θα καταθέσει προτάσεις για νομοθετικές ρυθμίσεις σχετικά με την τροποποίηση και τον εξορθολογισμό των νομοθετικών διατάξεων που αφορούν στη φορολόγηση των οχημάτων και στα τέλη κυκλοφορίας.

Στα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών είναι η κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού του αυτοκινήτου ως βάση φορολόγησής του. Η εμπορική αξία των οχημάτων θα αποτελέσει τη βάση για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, των τεκμηρίων διαβίωσης και του φόρου πολυτελούς διαβίωσης. Σύμφωνα με πληροφορίες, για τα τέλη κυκλοφορίας θα εξεταστεί ένα νέο σύστημα υπολογισμού, το οποίο θα βασίζεται στην πραγματική αξία των αυτοκινήτων.

Η ειδική επιτροπή θα πρέπει να παραδώσει τις προτάσεις της στα αρμόδια υπουργεία έως τις 29 Απριλίου, ενώ το νέο μοντέλο φορολόγησης των Ι.Χ. που θα αποφασισθεί θα ενεργοποιηθεί εντός του 2016. Ειδικότερα και σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών:

1. Τέλος ταξινόμησης. Καταργείται το κριτήριο του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορολόγησή τους. Για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης θα λαμβάνεται υπ’ όψιν η λιανική τιμή (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης. Δηλαδή η φορολόγηση των καινούργιων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα προκύπτει από την αξία λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου. Αυτό εκτιμάται ότι θα επιφέρει μείωση της τιμής στα χαμηλού κυβισμού και χαμηλής αξίας, και αύξηση στα ακριβά αυτοκίνητα μεσαίου και υψηλού κυβισμού.

2. Τέλη κυκλοφορίας. Στο υπουργείο επιθυμούν τα τέλη κυκλοφορίας να συνδέονται με την αξία των οχημάτων, αλλά, σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες, αυτό αποτελεί δύσκολη εξίσωση, καθώς η αξία των αυτοκινήτων μειώνεται σημαντικά κάθε χρόνο, οπότε θα είναι εξαιρετικά δύσκολος ο υπολογισμός της απομείωσης των τελών. Πρόθεση της κυβέρνησης είναι μεταφέρει το φορολογικό βάρος από τα φθηνά Ι.Χ. στα πιο ακριβά αυτοκίνητα.

3. Τεκμήρια διαβίωσης – φόρος πολυτελούς διαβίωσης. Σήμερα τα τεκμήρια διαβίωσης υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του αυτοκίνητου και τα έτη παλαιότητας. Το σύστημα αυτό θα αλλάξει και τα τεκμήρια θα υπολογίζονται με βάση τις λιανικές τιμές των Ι.Χ., και με συντελεστές που θα οδηγούν στην απομείωση της αξίας του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή