ΕΛΛΑΔΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ:

Ειδομένη: Ανησυχία για τον παρατεινόμενο αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής

ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΖΙΜΑΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΕΙΔΟΜΕΝΗ - ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ. Για ενδέκατη ημέρα συνεχίζεται ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη δια της οποίας διεξάγεται η μεταφορά φορτίων με τρένα προς και από την Ευρώπη.

Οι αστυνομικές αρχές επιχείρησαν το μεσημέρι να απομακρύνουν μερικές δεκάδες άτομα που έχουν καταλάβει τις ράγες, πλην όμως υπήρξε αντίδραση από άλλους συγκεντρωμένους πρόσφυγες και η προσπάθεια δεν τελεσφόρησε.

Μάλιστα κάποιοι εξ αυτών επενέβησαν δυναμικά και “απελευθέρωσαν” μια Γερμανίδα ακτιβίστρια που είχε προσαχθεί από άντρες των ΜΑΤ.

Κατόπιν τούτου ο αποκλεισμός συνεχίζεται και παραμένει άγνωστο πότε θα αποκατασταθεί η κυκλοφορία, με τις εμπορικές αμαξοστοιχίες έμφορτες με εμπορεύματα, πετρελαιοειδή και μεταλλεύματα να παραμένουν ακινητοποιημένες στην Γευγελή, αλλά και την Θεσσαλονίκη περιμένοντας ν ανοίξουν τα σύνορα.

Κάποιοι από τους συρμούς αλλάζουν δρόμο και κινούνται μέσω Βουλγαρίας πλην όμως η διαδρομή είναι πολύ μεγαλύτερη και το κόστος υψηλό. «Το ναύλο είναι αυξημένο κατά 22% μέσω Βουλγαρίας σε σχέση με την διαδρομή μέσω Σκοπίων και η αύξηση μετακυλίεται αναγκαστικά στον καταναλωτή», λέει στην “Κ” ο ιδιοκτήτης μεταφορικής εταιρίας από την Θεσσαλονίκη κ. Ανεστης Σαχπελίδας.

Στο προηγούμενο κλείσιμο, πάλι από πρόσφυγες, που διήρκησε είκοσι τρεις μέρες, ο Σαχπελίδας, πήγαινε καθημερινά στην Ειδομένη όπου στηνόταν με τις ώρες περιμένοντας να φανεί το τρένο που μετέφερε από την Γερμανία φορτία ζάχαρης και χημικών.

«Πάθαμε μεγάλη ζημιά και αν συνεχιστεί για κάμποσο ακόμα ο αποκλεισμός θα είναι καταστροφή για το εμπόριο και την οικονομία γενικότερα», προσθέτει.

Κατά τον σταθμάρχη του ΟΣΕ στην Ειδομένη κ. Γιάννη Μπούρα η σιδηροδρομική μεταφορά μέσω Βουλγαρίας μειονεκτεί και για τον επιπλέον λόγο ότι δεν υπάρχει ηλεκτροκίνηση και οι ντηζελομηχανές έχουν πολύ μικρότερη ελκτική δύναμη.

Πρόσφατα ο ΟΣΕ είχε δρομολογήσει και πάλι επιβατική αμαξοστοιχία στην γραμμή Θεσσαλονίκης-Σκοπίων-Βελιγραδίου που είχε πάψει να λειτουργεί πριν τέσσερα χρόνια καθώς είχε κριθεί ασύμφορη. Ωστόσο, η διακοπή είχε προκαλέσει αναστάτωση στα Σκόπια και ειδικά στους έφηβους που χρησιμοποιούσαν το τρένο ως φτηνό μεταφορικό μέσα για να κατεβαίνουν στην Θεσσαλονίκη για διασκέδαση και να επιστρέφουν το πρωί.

Μάλιστα είχε οργανωθεί στην κεντρική πλατεία των Σκοπίων και διαδήλωση με αίτημα την επαναλειτουργία της γραμμής.

Τούτες τις μέρες με τις καταλήψεις ο ΟΣΕ μεταφέρει με λεωφορεία επιβάτες στην Γευγελή όπου επιβιβάζονται στο τρένο για Σκόπια και Βελιγράδι και αντιστρόφως.   

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ