Στα 26 εκατ. ευρώ η κερδοφορία της Cosco, αυξημένη κατά 18,1%

Στα 26 εκατ. ευρώ η κερδοφορία της Cosco, αυξημένη κατά 18,1%

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνέχισε και το 2015 την τροχιά ανάπτυξης στην οποία έχει εισέλθει τα τελευταία χρόνια η θυγατρική της Cosco στην ελληνική αγορά, καθώς, όπως ανέφερε χθες ο κινεζικός όμιλος κατά την ανακοίνωση των ετήσιων αποτελεσμάτων του παγκοσμίως, οι κινήσεις βελτιστοποίησης και ενίσχυσης της αποδοτικότητας του τρόπου λειτουργίας των εγκαταστάσεων στον Πειραιά επέδρασαν θετικά. Συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. (ΣΕΠ Α.Ε.), της εταιρείας που εκμεταλλεύεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ για λογαριασμό της Cosco, ανήλθαν το 2015 στα 28,84 εκατ. δολάρια (περίπου 26 εκατ. ευρώ), σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 18,1% σε όρους ευρώ. Ωστόσο, λόγω της αρνητικής συναλλαγματικής ισοτιμίας με το δολάριο, επί του οποίου υπολογίζονται τα αποτελέσματα της Cosco, προέκυψε εντέλει μικρή υποχώρηση της τάξεως του 0,5%.

Ανάλογο συμπέρασμα προκύπτει και από την πορεία των εσόδων του κινεζικού ομίλου. Οπως αναφέρει η διοίκηση της Cosco, τα συνολικά έσοδα από τη διαχείριση λιμένων ανά τον κόσμο υποχώρησαν πέρυσι κατά 5,8% σε ετήσια βάση, με κύριο υπαίτιο το λιμάνι του Πειραιά. Ειδικότερα, τα έσοδα του ΣΕΠ από την εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων εμπορευματοκιβωτίων του ελληνικού λιμανιού ανήλθαν το 2015 στα 140,5 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο κατά 4,2% σε σχέση με το 2014, οπότε είχαν διαμορφωθεί στα 134,9 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, σε όρους δολαρίου, προέκυψε πτώση της τάξεως του 12,5% (156 εκατ. δολάρια, έναντι 178,46 εκατ. δολαρίων το 2014), επιβαρύνοντας και το συνολικό αποτέλεσμα του κινεζικού ομίλου παγκοσμίως.

Υπενθυμίζεται πως το 2015 από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ διακινήθηκαν 3,034 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 2,98 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων το 2014, μέγεθος που συνιστά άνοδο της τάξεως του 1,6%. Ηταν η πρώτη φορά από το 2010 που η σχετική δραστηριότητα αυξάνεται με μονοψήφιο ποσοστό, καθώς η εταιρεία κλήθηκε να διαχειριστεί την πτώση του εμπορίου ανάμεσα στην Απω Ανατολή και τη Μεσόγειο. Πάντως, το 2016 έχει ξεκινήσει με σαφώς ταχύτερο ρυθμό, καθώς το φετινό πρώτο δίμηνο ο ΣΕΠ έχει διαχειριστεί 531,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος αυξημένο κατά 13,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό δίμηνο, οπότε είχαν διακινηθεί συνολικά 469,8 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Παράλληλα, το 2015 ολοκληρώθηκε σε μεγάλο βαθμό η λειτουργική αναβάθμιση του προβλήτα ΙΙ, με αποτέλεσμα πλέον να έχει αυξηθεί η ετήσια δυναμικότητα του ΣΕΠ στα 4,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως. Παράλληλα, στις αρχές του 2015 ξεκίνησαν και οι εργασίες για την κατασκευή του νέου δυτικού προβλήτα ΙΙΙ, ο οποίος όταν ολοκληρωθεί θα αυξήσει ακόμα περισσότερο την ετήσια δυναμικότητα των εγκαταστάσεων που διαχειρίζεται ο ΣΕΠ στα 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Ο νέος προβλήτας αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2021, αν και δεν αποκλείεται, εφόσον κριθεί αναγκαίο, να επισπευσθεί η σχετική διαδικασία, καθώς ήδη από τον φετινό Ιούνιο ο νέος προβλήτας θα έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 70%. Επίσης, έως το τέλος του 2017 θα έχουν παραληφθεί και οι 15 γερανογέφυρες που έχει παραγγείλει ο ΣΕΠ για τον συγκεκριμένο προβλήτα, δείγμα ίσως ότι σχεδιάζει την ταχύτερη έναρξη λειτουργίας του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή