Υποβολείο

2' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενάμιση μήνα πριν (21/2), • μόλις είχε αναγγελθεί η μεγάλη επιτυχία του επιτυχούς και στον Πολιτισμό Μπαλτά, σημείωνα στη στήλη: • «Αυτός ο “αντισυμβατικός” Βέλγος πολυκαλλιτέχνης Γιαν Φαμπρ που επέλεξε ο Μπαλτάς ως αντικαταστάτη του Γιώργου Λούκου στην ηγεσία του Φεστιβάλ Αθηνών • δεν θα φτουρήσει. • Εχει να γίνει το έλα να δεις ούτως ή άλλως». • Εν τω άμα και το θάμα. • Ούτε εγώ δεν περίμενα ότι θα συμβεί τόσο γρήγορα. •

Μπήκε στη μέση όμως το «Κόμμα» • το οποίο στην ανεκδιήγητη ανακοίνωσή του για το θέμα, • όπου άδειαζε κανονικά τον υπουργό του, • ανέφερε μεταξύ άλλων: • «Οφείλει κάποια στιγμή το υπουργείο Πολιτισμού να εστιάσει όχι στα πρόσωπα αλλά στους θεσμούς και να παρουσιάσει μια συγκροτημένη πρόταση πολιτιστικής πολιτικής (…) • που θα εμπνέεται από το αριστερό όραμα και το υπάρχον πρόγραμμα για τον πολιτισμό • και δεν θα δίνει λευκή επιταγή σε εγχώριους ή εισαγόμενους σταρ» • – γαργάρα ότι την επιλογή Φαμπρ είχε επικροτήσει ο ίδιος ο Τσίπρας. •

Το «αριστερό όραμα» λοιπόν. • Που δεν θα δίνει «λευκή επιταγή» στον επιλεγμένο καλλιτεχνικό διευθυντή • – τουτέστιν θα κάνει ό,τι του λέει το κόμμα. • Και απάντησε ο δυστυχής, ουχί του κόσμου τούτου, Μπαλτάς: • «καταρράκωσαν (…) κάθε έννοια ελευθερίας στην καλλιτεχνική έκφραση». • Μόνο στην «καλλιτεχνική»; • Πρόβλημα οράσεως κ. καθηγητά. •

Είχε θιγεί βεβαίως και το ιθαγενές καλλιτεχνικό σινάφι • – με το δίκιο του ώς ένα σημείο μπροστά στον διαφαινόμενο φετινό περιορισμό του. • Οπου το τι ακούστηκε στη σχετική του μάζωξη, ου φωνητόν καλύτερα. •

Μερικοί -και μάλιστα «της πρωτοπορίας», ομοϊδεάτες του Φαμπρ- • έφτασαν στο σημείο να ειρωνευτούν και το έργο του. • Η σκηνοθέτις λ.χ. Αντζελα Μπρούσκου δεν δίστασε να εκστομίσει και τα εξής: • «Γιατί δεν βάζουμε παλλόμενα πέη σε όλα τα υπουργεία…». • Η ίδια βεβαίως διεκδικεί για τον εαυτό της το ελεύθερο να βάζει στις «αποδομητικές» παραστάσεις της • -σε κρατικές σκηνές μιλάμε ή στην Επίδαυρο- • ό,τι κατεβάσει η μεταμοντέρνα κούτρα της. •

Και ενώ το νέο συριζανελικό Δ.Σ. του Φεστιβάλ αποφάσιζε • «να συγκροτηθεί άμεσα μια επιτροπή που θα επεξεργαστεί • -υπό καθεστώς απόλυτης διαφάνειας- • τις (ελληνικές) προτάσεις» • (Μάλιστα: Επιλογή καλλιτεχνικών προτάσεων, όπου χωρεί αναμφισβήτητα το υποκειμενικό στοιχείο, «υπό καθεστώς απόλυτης διαφάνειας» • – και μάλιστα συριζαϊκής) • ήρθε η παραίτηση του Φαμπρ • και ο αστραπιαίος διορισμός του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στην ηγεσία του Φεστιβάλ. •

Καλό παιδί, δεν λέω, ο Θεοδωρόπουλος • -δήλωσε κιόλας ότι σχεδόν θυσιάστηκε για να γίνει φέτος το Φεστιβάλ-, • σκηνοθέτης και δημιουργός του καλού Θεάτρου του Νέου Κόσμου, • αλλά αναρωτήθηκε κανείς κατά πόσο κατέχει και το διεθνές καλλιτεχνικό γίγνεσθαι • δεδομένου του διεθνούς χαρακτήρα του Φεστιβάλ 60 χρόνια τώρα. • Παρέλκει, θα μου πεις, αφού είναι ποοολύ ΣΥΡΙΖΑ – πιο πολύ είσαι ο Λαζόπουλος. •

Φίλος ο Βαγγέλης, • αλλά τον άκουσα από τη συριζαϊκή ΕΡΤ την Κυριακή του δημοψηφίσματος όχι απλώς να υπερασπίζεται την άποψή του • αλλά και να καθυβρίζει όσους υποστήριζαν το «Ναι». • Και δεν τον είδα μετά την εν μια νυκτί μετατροπή του Οχι σε Ναι • να ξεροκαταπίνει κομμάτι. • Πιο ΣΥΡΙΖΑ, Λαζόπουλος. •

Και άκουσα σε μια εκπομπή να αναρωτιούνται «γιατί ένας επιτυχημένος καλλιτέχνης δέχεται να αναλάβει τέτοιες θέσεις μάνατζερ». • «Είναι η διάθεση προσφοράς ίσως», είπε ο ένας. • «Είναι και η φιλοδοξία», είπε η άλλη. • Είναι η Εξουσία στον χώρο, ανόητε, • θα μπορούσε κάποιος να προσθέσει, χωρίς -προς θεού!- να παρεξηγηθεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή