Xu Lirong: «Οι κινεζικές εταιρείες βλέπουν μεγάλες ευκαιρίες για επενδύσεις στην Ελλάδα»

Xu Lirong: «Οι κινεζικές εταιρείες βλέπουν μεγάλες ευκαιρίες για επενδύσεις στην Ελλάδα»

6' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Μέσω της στενότερης συνεργασίας, η Ελλάδα μπορεί να έχει οφέλη από την αυξανόμενη επιρροή και ισχύ της Κίνας στην παγκόσμια αγορά, ενώ η ανάπτυξη του Λιμένα Πειραιά θα αποτελέσει βασικό παράγοντα για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας και θα δημιουργήσει περισσότερες θέσεις εργασίας», τονίζει μιλώντας στην «Κ» ο κ. Xu Lirong, πρόεδρος της China COSCO Shipping Corporation Limited.

«Οι κινεζικές εταιρείες βλέπουν μεγάλες ευκαιρίες για επενδύσεις στην Ελλάδα και αυτό είναι κάτι που υποστηρίζει και η κινεζική κυβέρνηση», προσθέτει, εξηγώντας επίσης πως στόχος του ομίλου είναι να καταστεί ο Πειραιάς το πιο ανταγωνιστικό λιμάνι στη Μεσόγειο. Παράλληλα αποκαλύπτει πως σχεδιάζει μεγάλες επενδύσεις από την κρουαζιέρα και τον σταθμό αυτοκινήτων μέχρι τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη αλλά και την ακτοπλοΐα.

Ο Xu Lirong, που υπέγραψε την Παρασκευή τη συμφωνία αγοράς του 67% του ΟΛΠ, είναι ο επικεφαλής ολόκληρου του ομίλου που προέκυψε από την πρόσφατη συγχώνευση της Cosco με την China Shipping.

– Ποια οφέλη προβλέπετε ότι θα αποφέρει ο Λιμένας Πειραιά σε σας και πώς μπορεί να συμβάλλει η επένδυσή σας στην ελληνική οικονομία;

– Η επένδυση και οι δραστηριότητες της China COSCO Shipping Corporation στον Λιμένα Πειραιά έχουν πετύχει πολλά. Αφού ολοκληρωθεί η εξαγορά, αναμένουμε ότι η πλήρης ενσωμάτωση των εργασιών σε μια οντότητα θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο την παραγωγική ικανότητα. Η συναλλαγή προωθεί τις επενδύσεις και την εμπορική συνεργασία μεταξύ Κίνας και Ελλάδας, αλλά επίσης ενισχύει τις διμερείς σχέσεις και την επικοινωνία σε πεδία όπως ο τουρισμός, τα χρηματοοικονομικά, ο πολιτισμός, η παιδεία και η τεχνολογία, έτσι ώστε οι δεσμοί Κίνας και Ε.Ε. να γίνουν στενότεροι και ισχυρότεροι. Ο Λιμένας Πειραιά αποτελεί σύνδεσμο-κλειδί για τον νέο «Δρόμο του Μεταξιού». Καθώς η Κίνα καταβάλλει συνεχείς προσπάθειες να προωθήσει τις πρωτοβουλίες της στο πλαίσιο «Μία Ζώνη, Ενας Δρόμος», η ανάπτυξη του λιμένα θα αποτελέσει βασικό παράγοντα για την οικονομική ανάπτυξη στην Ελλάδα και θα δημιουργήσει περισσότερες θέσεις εργασίας, αλλά θα μεταδώσει και θετικό μήνυμα στους διεθνείς επενδυτές. Το γεωγραφικό πλεονέκτημα του Λιμένα Πειραιά σε συνδυασμό με την ηγετική θέση της China COSCO Shipping Corporation στον τομέα ναυτιλίας θα αποτελέσει σίγουρα ισχυρό παράγοντα για την οικονομική ανάπτυξη στην Ελλάδα, καθώς και για την ανάπτυξη του Πειραιά και άλλων δήμων.

– Η πώληση του ΟΛΠ έχει αναδειχθεί σε εμβληματική συμφωνία τόσο για τους υπέρμαχους όσο και για τους πολέμιους των ιδιωτικοποιήσεων. Πιστεύετε ότι θα αλλάξουν οι αρνητικές απόψεις στο μέλλον;

– Η οικονομία της Ελλάδας αντιμετωπίζει προκλήσεις τα τελευταία χρόνια. Αντιλαμβανόμαστε πόσο σημαντικός είναι ο Λιμένας Πειραιά για την Ελλάδα και τον ελληνικό λαό, και έχουμε υποσχεθεί ότι θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στο λιμάνι και να αυξάνουμε την ικανότητα διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων και μεγάλων πλοίων. Θα αποδείξουμε ότι είμαστε ιδανικός εταίρος για τον Λιμένα Πειραιά και η στενή συνεργασία μας θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού. Η επένδυση θα ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση που επιφέρει ο αυξανόμενος όγκος εμπορικών συναλλαγών μεταξύ Κίνας και Ε.Ε. και θα δημιουργήσει μεγάλα πλεονεκτήματα για τη χώρα. Πιστεύουμε ότι τα έσοδα του λιμένα θα βοηθήσουν τη χώρα να εξέλθει από την κρίση. Εκμεταλλευόμενη τη μεγάλη εμπειρία και το διεθνές δίκτυό της, η China COSCO Shipping Corporation θα συνεχίσει να επενδύει στον λιμένα και να συμβάλλει στην ανάπτυξη της Ελλάδας. Η China COSCO Shipping Corporation είχε δεσμευθεί εξαρχής για την προώθηση αρμονικής ανάπτυξης σε ένα πλαίσιο όπου και οι δύο ενδιαφερόμενοι κερδίζουν. Στο μέλλον θα προωθήσει περισσότερο την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων και της κερδοφορίας, εκπληρώνοντας σε συνεχή βάση τις μακροπρόθεσμες υποσχέσεις της προς την ελληνική οικονομία.

– Μπορεί να αποτελέσει η επένδυσή σας εδώ έναυσμα για την έλευση και άλλων κινεζικών εταιρειών;

– Μέσω της στενότερης συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών, η Ελλάδα μπορεί να έχει οφέλη από την αυξανόμενη επιρροή και ισχύ της Κίνας στην παγκόσμια αγορά. Η επένδυση της China COSCO Shipping Corporation στην Ελλάδα καταδεικνύει τις μεγάλες δυνατότητες της χώρας, και θα μπορούσαν πράγματι να προσελκυσθούν και άλλες διεθνείς επιχειρήσεις. Οι κινεζικές εταιρείες βλέπουν μεγάλες ευκαιρίες για επενδύσεις στην Ελλάδα, και αυτό είναι κάτι που υποστηρίζει και η κινεζική κυβέρνηση. Πάντως, όταν αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε στον διαγωνισμό, ο κύριος λόγος ήταν ότι ο ΟΛΠ είναι ένα ελκυστικό στοιχείο που εντάσσεται στο πλαίσιο της διεθνούς αναπτυξιακής στρατηγικής μας.

– Μπορεί ο Πειραιάς υπό τη διαχείρισή σας να καταστεί άμεσα παγκοσμίου βεληνεκούς εμπορικός κόμβος;

– Εξαρχής έχουμε δεσμευθεί να μετατρέψουμε τον Λιμένα Πειραιά σε διεθνή λιμένα πρώτης κατηγορίας. Από τότε που ο ΣΕΠ, η ήδη παρούσα θυγατρική μας στην Ελλάδα, ανέλαβε τη διαχείριση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ πολλές πολυεθνικές θεωρούν τον λιμένα το βασικό τους κέντρο παροχής υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και πύλη διακίνησης φορτίων από και προς την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Η China COSCO Shipping Corporation θα συνεχίσει να μεγιστοποιεί αυτές τις ροές πελατών και στο μέλλον. Η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων μέσω του ΣΕΠ είναι ο βασικός παράγοντας που οδηγεί την ανάπτυξη του Πειραιά τα τελευταία χρόνια. Αφού ολοκληρώσουμε την εξαγορά του πλειοψηφικού μεριδίου στον ΟΛΠ, η China COSCO Shipping Corporation θα συνεχίσει τις επενδύσεις της με σκοπό ο Πειραιάς να καταστεί το πιο ανταγωνιστικό λιμάνι στη Μεσόγειο.

– Ποιες επενδύσεις σχεδιάζετε να προτάξετε; Θα αυξηθεί η απασχόληση;

– Η China COSCO Shipping Corporation καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες για την οικοδόμηση μεγάλων διαδρόμων ναυτιλίας και επιμελητειακής υποστήριξης, ώστε να ενισχύσει τον ρόλο της Κίνας στην παγκόσμια οικονομία. Θα ενδυναμώσει έτσι τη διοίκηση και λειτουργία του λιμανιού και θα συνεργάζεται στενά με την ελληνική κυβέρνηση και τους εμπλεκόμενους θεσμούς, ώστε να μετατρέψει τον Πειραιά σε πρώτης κατηγορίας λιμάνι διεθνώς. Θα επενδύσουμε στη βελτίωση των υποδομών και την αναβάθμιση του εξοπλισμού, ενώ θα εφαρμόσουμε σύγχρονες μεθόδους διοίκησης για τη διαχείριση κάθε επιχειρηματικού τομέα στο λιμάνι. Θα μετατρέψουμε τον σταθμό Φορτοεκφόρτωσης Αυτοκινήτων (Roll-on-Roll-off) σε σταθμό που θα επιτρέπει περισσότερες εισαγωγές και εξαγωγές. Επίσης θα ενισχύσουμε την κατασκευή υποδομών, logistics και αποθηκευτικών και θα εκμεταλλευτούμε τις πρόσφορες συνθήκες που παρέχει η στρατηγική «Μία Ζώνη, Ενας Δρόμος» της Κίνας, ώστε το λιμάνι να καταστεί διεθνές κέντρο επιμελητειακής υποστήριξης και διανομών στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και η νότια πύλη προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Θα επενδύσουμε και θα ανακατασκευάσουμε τις εγκαταστάσεις ναυπηγοεπισκευής και θα δημιουργήσουμε συνθήκες που θα παρέχουν περισσότερες θέσεις εργασίας για Ελληνες εργαζόμενους. Επίσης, θα αναπτύξουμε τις δραστηριότητες στον τομέα των διεθνών σταθμών για κρουαζιερόπλοια και θα συνεχίσουμε να λειτουργούμε τις γραμμές της ακτοπλοΐας, ώστε να εξασφαλίζεται ότι τα ελληνικά νησιά συνδέονται στενά με την ηπειρωτική χώρα.

Υπεγράφη η συμφωνία πώλησης του 67% του ΟΛΠ

Ως πόλος έλξης για περισσότερες επενδύσεις από την Κίνα ευελπιστεί η κυβέρνηση να λειτουργήσει η υπογραφή της συμφωνίας πώλησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ στην China Cosco Shipping Corporation, η οποία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή στο Μέγαρο Μαξίμου. «Οι επενδυτικές δραστηριότητες, και μάλιστα αυτές που μπορούν να προσελκύσουν και άλλες σημαντικές επενδύσεις, έχουν για μας ιδιαίτερη σημασία», ανέφερε ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας.

Ανεξάρτητα με το εάν θα επαληθευθούν οι προσδοκίες αυτές, το σίγουρο είναι πως ο κινεζικός όμιλος εμφανίστηκε αποφασισμένος να προχωρήσει με ταχύτατα βήματα στην υλοποίηση των επενδύσεων που έχει αποφασίσει για να αναπτύξει όλες τις δραστηριότητες του λιμανιού. Αυτό σημείωσε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της China Cosco Shipping Corporation, Xu Lirong, στη σχετική τελετή που έγινε στο Ζάππειο. Από την τελετή αυτή έλαμψε διά τη απουσίας του ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, που παρέστη πάντως στην υπογραφή στο Μαξίμου. Η συνολική αξία της συμφωνίας πώλησης του ΟΛΠ, ανέρχεται σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, σε 1,5 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την προσφορά των 368,5 εκατ. για την απόκτηση του 67%, τις υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 350 εκατ., τα έσοδα του Δημοσίου από τη σύμβαση παραχώρησης εκτιμώμενου ύψους 410 εκατ. και μερίσματα συν τόκους που θα εισπραχθούν. Το ΙΟΒΕ υπολογίζει πως η ιδιωτικοποίηση αυτή μπορεί να αποφέρει σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα στην οικονομία έως και 4 δισ. ευρώ ετησίως. Αν μάλιστα συμπεριληφθούν οι επιδράσεις σε κλάδους που αναμένεται να ενισχυθούν από τη βελτίωση των υποδομών και οι πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας, τότε η συνολική συνεισφορά στο ΑΕΠ αναμένεται να φτάσει τα 4,0 δισ. το 2025.

Για να ολοκληρωθεί πάντως η συναλλαγή, πρέπει να ψηφιστούν η συμφωνία και η σύμβαση παραχώρησης από τη Βουλή, κάτι που τοποθετείται χρονικά όχι αργότερα από τον Μάιο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή