Ευκαιρίες αγορών εξαιτίας της κρίσης και στη ναυτιλία

Ευκαιρίες αγορών εξαιτίας της κρίσης και στη ναυτιλία

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πάνω από 2,3 δισ. δολάρια έχουν δαπανήσει Ελληνες εφοπλιστές το τελευταίο 12μηνο για την αγορά μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων. Το μεγαλύτερο μέρος επενδύθηκε τους τελευταίους μήνες, περίοδο κατά την οποία οι τιμές των ποντοπόρων περιήλθαν σε ιστορικά χαμηλά, εξαιτίας της παρατεταμένης και βαθιάς κρίσης στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου.

Μόνον οι έξι πιο δραστήριες σε αγορές μεταχειρισμένων φορτηγών ναυτιλιακές έχουν αποκτήσει το τελευταίο 12μηνο 45 πλοία έναντι 1,049 δισ. δολαρίων, ενώ ο συνολικός αριθμός των φορτηγών που έχουν αγοραστεί από ελληνικά συμφέροντα στο ίδιο διάστημα ανέρχεται στα 165. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε για λογαριασμό της «Κ» η VesselsValue, συμβουλευτική εταιρεία που ειδικεύεται στις αποτιμήσεις και στις αγοραπωλησίες ποντοπόρων πλοίων παγκοσμίως.

Ρευστότητα και πρόσβαση σε χρηματοδότηση

Ναυλομεσιτικές πηγές τονίζουν πως αυτόν τον καιρό όσοι επιχειρηματίες διαθέτουν ρευστότητα ή και πρόσβαση σε χρηματοδότηση έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ποιοτικό τονάζ. Μόνον που μέχρι να αντιστραφεί η πορεία της αγοράς θα πρέπει να επιδοτούν με ίδια κεφάλαια την εκμετάλλευσή τους. Για να γίνει καλύτερα αντιληπτή η έκταση της πτώσης των αξιών των πλοίων, αρκεί ίσως να αναφερθεί πως, σύμφωνα με υπολογισμούς του ναυλομεσιτικού οίκου Barry Rogliano Salles, το 2015 εξανεμίστηκε αξία ύψους 65 δισ. δολ. από τον παγκόσμιο στόλο. Σύμφωνα όμως με την Clarkson Research Services, η τελευταία φορά που τα ποντοπόρα φορτηγά ήταν τόσο φτηνά ήταν το 1999, χρονιά κατά την οποία όσοι αγόρασαν πλοία είδαν την επόμενη δεκαετία την επένδυσή τους να αποδίδει 26,6% ετησίως.

Πωλήσεις

Από την άλλη πλευρά, ελληνικών συμφερόντων είναι και ναυτιλιακές που το τελευταίο 12μηνο πούλησαν φορτηγά πλοία. Σύμφωνα πάντα με τη VesselsValue, Ελληνες πούλησαν 105 ποντοπόρα έναντι 1,17 δισ. δολ. Οι μεγαλύτερες σε αξία αγορές φορτηγών έγιναν από την Anangel Maritime Services, συμφερόντων Γ. Αγγελικούση (10 πλοία έναντι 379 εκατ. δολ.), τη Seanergy Maritime Corp, συμφερόντων οικογένειας Ρέστη (6 έναντι 167 εκατ.), την EastMed, συμφερόντων οικογένειας Θανάση Μαρτίνου (6 έναντι 165 εκατ.), την Diana Shipping, συμφερόντων Σ. Παλιού (6 έναντι 129 εκατ.), την Thenamaris, συμφερόντων οικογένειας Ντίνου Μαρτίνου (6 έναντι 106 εκατ.) και τη Sea Traders, συμφερόντων Γ. Προκοπίου (11 έναντι 103 εκατ.). Στη δεύτερη θέση της λίστας των μεγαλύτερων αγοραστών, μετά τους Ελληνες, βρίσκονται οι Κινέζοι με 69 φορτηγά αξίας 575 εκατ. δολ. Οι μεγαλύτεροι πωλητές είναι οι Ιάπωνες με 104 πλοία αξίας 1,2 δισ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή