Η νεοελληνική νοοτροπία μέσα από «Το τάβλι», στο Θέατρο Μουσούρη

Η νεοελληνική νοοτροπία μέσα από «Το τάβλι», στο Θέατρο Μουσούρη

1' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Το τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη πρωτοανέβηκε στο Θέατρο Τέχνης τον Φεβρουάριο του 1972, μεσούσης της δικτατορίας, σε σκηνοθεσία του Καρόλου Κουν, με πρωταγωνιστές τον Νικήτα Τσακίρογλου ως Φώντα και τον Γιάννη Μόρτζο ως Κόλια. Από τότε, το μονόπρακτο ανεβαίνει συχνά στις θεατρικές σκηνές, γεγονός που καταδεικνύει την οξυδερκή ματιά του συγγραφέα στη νεοελληνική νοοτροπία. Φέτος, παρουσιάζεται στο Θέατρο Μουσούρη, σε σκηνοθεσία του Νίκου Κουρή και του Μάκη Παπαδημητρίου, οι οποίοι και ερμηνεύουν τους δύο ρόλους. Η επιτυχία της παράστασης οδηγεί τους συντελεστές στη συνέχισή της, από τις 6 έως τις 15 Μαΐου. «Το τάβλι» πραγματεύεται την πορεία των κοινωνικών πραγμάτων της Ελλάδας, αλλά και την αλλαγή των ίδιων των Ελλήνων. Η υπόθεση εκτυλίσσεται με φόντο μια λαϊκή αυλή, ένα ζεστό καλοκαιρινό απόγευμα. Ο Φώντας και ο Κόλιας, φίλοι και συγγενείς, διαφορετικοί χαρακτήρες μεταξύ τους, παίζουν τάβλι στην αυλή του σπιτιού τους και συζητούν τους τρόπους για να πιάσουν «την καλή». Πρόκειται για μια κωμωδία χαρακτήρων, μέσα από την οποία αποδίδεται γλαφυρά η νεοελληνική πραγματικότητα και το ενδόμυχο όνειρο του νεοέλληνα «να τη βγάλει καθαρή». «“Το τάβλι” ήταν από τα πρώτα έργα που διαβάσαμε και αγαπήσαμε ως μαθητές στη δραματική σχολή, και από τότε υπήρχε η επιθυμία κάποια στιγμή να το κάνουμε παράσταση. Θεωρούμε ότι είναι από τα πιο ολοκληρωμένα και καλογραμμένα νεοελληνικά έργα και το ανεβάζουμε με αγάπη και σεβασμό, χωρίς εντυπωσιασμούς, εστιάζοντας στο κείμενο και στους χαρακτήρες και προσπαθώντας να αποφύγουμε τις επικαιροποιήσεις και τον υπέρμετρο ρεαλισμό», σημειώνουν οι δύο σκηνοθέτες και πρωταγωνιστές της παράστασης.

​​Πλ. Καρύτση 7, Αθήνα,

τηλ. 210-33.10.936

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή