«Βουτιά» 6,6% στις λιανικές πωλήσεις τον Φεβρουάριο

«Βουτιά» 6,6% στις λιανικές πωλήσεις τον Φεβρουάριο

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υποχώρησε κατά 6,6% τον Φεβρουάριο του 2016, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ο γενικός δείκτης όγκου λιανικών πωλήσεων, ενώ κατά 7,7% μειώθηκε ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών, σαφής ένδειξη της ύφεσης στην οποία παραμένει η ελληνική οικονομία. Η υποχώρηση των δεικτών του λιανικού εμπορίου είναι σημαντική ακόμη και αν αφαιρεθεί η επίδραση των καυσίμων και φθάνει το -5,5% σε όρους όγκου και το -5,4% σε όρους κύκλου εργασιών.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πτώση που καταγράφεται τα δύο τελευταία χρόνια και είναι ενδεικτική του κλίματος που επικρατεί στην αγορά, η οποία αναμένει την ενίσχυση της ζήτησης τις ημέρες του Πάσχα. Σήμερα Μεγάλη Παρασκευή και αύριο Μεγάλο Σάββατο το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων είναι από τη 1 μ.μ. έως και τις 7 μ.μ. και από τις 9 π.μ έως τις 3 μ.μ. αντίστοιχα. Επόμενο ραντεβού της αγοράς με το καταναλωτικό κοινό είναι αμέσως μετά την αργία της Πρωτομαγιάς που μεταφέρθηκε στις 3 Μαΐου, ημέρα κατά την οποία θα ξεκινήσουν και οι ενδιάμεσες εκπτώσεις και θα διαρκέσουν έως και τις 11 Μαΐου. Προαιρετικά ανοιχτά, σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, θα είναι τα εμπορικά καταστήματα και την Κυριακή 8 Μαΐου.

Σε ό,τι αφορά την κίνηση στην αγορά τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία που δημοσίευσε η ΕΛΣΤΑΤ, πτώση καταγράφεται και από τη σύγκριση των δεικτών του όγκου και του κύκλου εργασιών στο λιανεμπόριο σε σχέση με τον αμέσως προηγούμενο μήνα, τον Ιανουάριο του 2016.

Συγκεκριμένα, ο γενικός δείκτης όγκου εργασιών τον Φεβρουάριο σημείωσε μείωση κατά 4,3% σε σχέση με τον Ιανουάριο, ενώ κατά 4,8% υποχώρησε το ίδιο διάστημα ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών. Χωρίς την επίδραση των καυσίμων, η μείωση διαμορφώνεται στο -4% και -3,5% αντίστοιχα. Από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι η μεγαλύτερη μείωση στον δείκτη όγκου του λιανεμπορίου, σε σχέση με πέρυσι, προκύπτει από την υποχώρηση των πωλήσεων σε διαρκή αγαθά, όπως τα έπιπλα, τα ηλεκτρικά είδη και ο οικιακός εξοπλισμός, που υποχώρησαν κατά 11,1%, ενώ η δεύτερη μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται σε πωλήσεις βιβλίων, χαρτικών και λοιπών ειδών δώρων, που υποχώρησαν κατά 9,8%. Ακολουθεί η υποχώρηση κατά 7,9% των πωλήσεων σε καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων, κατά 6,4% του τζίρου στα λοιπά καταστήματα, κατά 5,8% των πωλήσεων ένδυσης και υπόδησης και κατά 5,4% των πωλήσεων σε μεγάλα καταστήματα τροφίμων, ενδεικτικό της αυτοσυγκράτησης που δείχνουν τα νοικοκυριά ακόμη και για βασικά αγαθά διατροφής.

Αντίθετα, ωφελημένα τον Φεβρουάριο ήταν τα πολυκαταστήματα, ο τζίρος των οποίων ενισχύθηκε κατά 9,4% εξαιτίας προφανώς και των εκπτώσεων που διήρκεσαν έως και τον δεύτερο μήνα του έτους, ενισχύοντας την κατανάλωση στα συγκεκριμένα σημεία πώλησης. Από τη σύγκριση του δείκτη τον Φεβρουάριο σε σχέση με τον αμέσως προηγούμενο μήνα, προκύπτει μείωση σε όλους τους επιμέρους κλάδους, μεταξύ των οποίων και τα πολυκαταστήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή