Τρίπτυχο ή επί το διεθνές: Triple Bill

Τρίπτυχο ή επί το διεθνές: Triple Bill

1' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ε! Το είδαμε πάλι κι αυτό- για την ακρίβεια και το ακούσαμε- επιστροφή στο απώτερο παρελθόν: μεγάφωνα και ηχογραφημένη μουσική επένδυση. Πού; Στα πέριξ της σκηνής της Εθνικής μας Λυρικής Σκηνής για την παράσταση του μπαλέτου «Links» (δεσμοί, σύνδεσμοι, κρίκοι αλυσίδας, αλλά και πόντοι, θηλιές πλεκτού, μανικετόκουμπα!). Πώς αλλιώς; Με ‘ζωντανή’ χορωδία και ορχήστρα οι αλλοιωμένες ηλεκτρονικές όψεις και απόψεις των μεγάλων χορωδιακών αποσπασμάτων έργων των δύο κορυφαίων Μπαρόκ συνθετών; Με Μπαχ και Χαίντελ μεταλλαγμένων από τους ηλεκτρονικούς ήχους και απόηχους δημιουργημάτων του στενού συνεργάτη του χορογράφου Αντώνη Φωνιαδάκη, του Ζυλιέν Ταρρίντ;

Τρίπτυχο, λοιπόν. Τρία χορευτικά έργα, που συναντώνται συχνά στους διεθνείς προγραμματισμούς και το οποίο σαν ‘είδος’ (genre) καθιερώθηκε στις αρχές του 20ου αι. από τα Ρωσικά Μπαλέτα του Ντιάγκιλεφ. Μέχρι τότε τα 2 ή 3 μπαλετάκια είχαν τη μορφή ανάλαφρου divertissement  και επίδειξη γοητευτικών χορευτών αλλά και υψηλής τεχνικής. Τώρα πια τα «Τρίπτυχα» μπορεί να είναι αφιερώματα σε έναν χορογράφο ή ένα συνθέτη, σε κάποια πιθανή επέτειο. Δεν κατάλαβα αν τα «Links» του Αντώνη Φωνιαδάκη – πρόλογος στην ανάληψη της Καλλ/ικής Δ/νσης του Μπαλέτου της ΕΛΣ; – αν ήταν αφιερωμένα στους μεγάλους συνθέτες ή τι άλλο; Προσφορά ποικίλων χορογραφικών απόψεων, επίδειξη των ικανοτήτων των χορευτών μας; Αν κάτι ήταν αδιαμφισβήτητα αξιέπαινο ήταν ότι αυτό το έξοχο σώμα των υπεράνω των 30 χορευτών απέδωσε– με διαφορετικά κοστούμια (του εναρκτήριου «Selon Desir» ήταν αποτρόπαια)– τους ίδιους βηματισμούς, τις ίδιες φιγούρες, τα πανομοιότυπα γυμναστικά/αθλητικά, φλύαρα ‘κολπάκια’ χαρακτηριστικά του χορογράφου, υπέροχα. Διεθνές σύνολο.

Οι εξαιρετικοί – για άλλα έργα, άλλο ύφος, άλλες απόψεις – φωτισμοί ήταν όσο σκοτεινοί χρειάζονταν, για να μην μπορεί κανείς να ξεχωρίσει (έστω και από την 7η σειρά) τους χορευτές. Αν κάποιοι διακρίθηκαν ήταν για… το σουλούπι τους: ο πανύψηλος Θανάσης Σολωμός π.χ. Και αν το «Link», που ένωσε τον … «Πόθο» της έναρξης με τα … «Links» του φινάλε ήταν το «Air»,  που φωτίστηκε σε ενδυμασίες, σχεδιασμούς βηματισμών και χοροκινήσεις στις pointes, αν αυτή η «Άρια» ξεχώρισε, μεταξύ άλλων οφείλεται και στη χρονική της διάρκεια. Συμπέρασμα: μπράβο στα παιδιά! Κληρονομιά του απελθόντος Ρενάτο Τζανέλα (ΕΛΣ, 03/04).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή