Για καλά διαβασμένους τα θέματα των Πανελλαδικών

Για καλά διαβασμένους τα θέματα των Πανελλαδικών

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

 

Απαιτούνταν «αυξημένη μαθηματική ικανότητα» και «ιδιαίτερη προσοχή», με το τρίωρο «να επαρκεί οριακά» για να απαντήσουν σωστά. Οι αναφορές της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) αποτυπώνουν τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων στα Μαθηματικά Προσανατολισμού, που εξετάστηκαν χθες στο πλαίσιο των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τα ΑΕΙ. Επίσης, στα Αρχαία Προσανατολισμού το αδίδακτο κείμενο από τον «Ευθύδημο» του Πλάτωνα δυσκόλεψε τους υποψηφίους της θεωρητικής κατεύθυνσης. Ενδεικτικό είναι ότι για πρώτη φορά εδόθη στους υποψηφίους επεξηγηματικό σχόλιο του περιεχομένου του κειμένου, το οποίο είχε και σπάνιες λέξεις, που δεν εξηγήθηκαν, προκαλώντας την αντίδραση της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων (ΠΕΦ). Ετσι, ενώ το 15-16 θα ήταν… εύκολο για τους πολλούς, οι βαθμολογικές περιοχές πάνω από 16 θα είναι δύσκολα προσβάσιμες για τους μέτρια προετοιμασμένους. Μαθηματικά και Αρχαία είναι μαθήματα βαρύτητας για τις σχολές ανθρωπιστικών επιστημών, οικονομίας-διοίκησης και θετικών επιστημών, και η επίδοση σε αυτά θα είναι καθοριστική για τη διαμόρφωση των βάσεων εισαγωγής.

Πιο συγκεκριμένα, η ΕΜΕ ανέφερε ότι «τα θέματα στα Μαθηματικά κάλυπταν σχεδόν το σύνολο της ύλης και παρουσίαζαν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία. Ωστόσο ο διατιθέμενος χρόνος ήταν οριακός», ενώ για το θέμα Δ σημείωσε: «Η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει πολύ καλή γνώση της θεωρίας, αυξημένη μαθηματική ικανότητα, ιδιαίτερη προσοχή και ευχέρεια σε λεπτούς χειρισμούς και απευθύνεται σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους». Σχολιάζοντας στην «Κ» τα θέματα, ο μαθηματικός των φροντιστηρίων Πουκαμισάς, Πάνος Παπαναγιώτου, ανέφερε ότι «η δυσκολία του 3ου θέματος εμπόδισε πολλούς υποψήφιους να φτάσουν εγκαίρως στο 4ο θέμα, το οποίο ήταν στα καθιερωμένα πλαίσια».

Για τα Αρχαία, επελέγησαν κείμενα από τον Αριστοτέλη και τον Πλάτωνα. «Το διδαγμένο από τα “Ηθικά Νικομάχεια” και οι ασκήσεις δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία», ανέφερε η ΠΕΦ, τονίζοντας, ωστόσο, ότι ζητήθηκε «να ετυμολογηθεί από τους μαθητές η αμφισβητούμενης και κατ’ άλλους άγνωστης ετυμολογίας λέξη εσθλός». Για το αδίδακτο κείμενο του Πλάτωνα, η ΠΕΦ παρατήρησε ότι «θα έπρεπε να δοθεί στους μαθητές η σημασία των λέξεων έχις (=η έχιδνα, οχιά) και φαλάγγιον (=δηλητηριώδης αράχνη, το σφαλάγγι), λόγω της εξαιρετικής σπανιότητάς τους στα κείμενα της αττικής διαλέκτου». Η Γεωργία Μακρή, ακαδημαϊκή υπεύθυνος των Αρχαίων Ελληνικών των φροντιστηρίων Πουκαμισάς, επισήμανε στην «Κ» ότι «το αδίδακτο κείμενο ήταν αρκετά απαιτητικό ως προς το λεξιλόγιό του».

Τέλος, η ΠΕΦ επισήμανε την εξάντληση των προς εξέταση κειμένων στο μάθημα των Αρχαίων, ζητώντας η ύλη να εμπλουτισθεί με τον «Επιτάφιο» και τον «Οιδίποδα Τύραννο».

 

Η «Κ» σε συνεργασία με το Ακαδημαϊκό Τμήμα των Φροντιστηρίων Πουκαμισάς δημοσιεύει τα θέματα και τις λύσεις και στα δύο μαθήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή