Παρασημοφόρηση του Καλλ. Διευθυντή της ΕΛΣ από τη Γαλλική Δημοκρατία

Παρασημοφόρηση του Καλλ. Διευθυντή της ΕΛΣ από τη Γαλλική Δημοκρατία

5' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Πρέσβης της Γαλλίας στην Ελλάδα κ. Christophe Chantepy,  εκπροσωπώντας την Υπουργό Πολιτισμού και Επικοινωνίας της Γαλλικής Δημοκρατίας, επέδωσε την Τρίτη 24 Μαΐου 2016, τα διάσημα του Ιππότη του Τάγματος Γραμμάτων και Τεχνών στον κ. Μύρωνα Μιχαηλίδη.

Το Τάγμα Γραμμάτων και Τεχνών επιβραβεύει εκείνους που διακρίνονται για τις δημιουργίες τους στον καλλιτεχνικό ή λογοτεχνικό χώρο ή για την συμβολή τους στην ανάδειξη των Γραμμάτων και των Τεχνών στη Γαλλία και τον κόσμο.

Το Τάγμα Γραμμάτων και Τεχνών επιβραβεύει εκείνους που διακρίνονται για τις δημιουργίες τους στον καλλιτεχνικό ή λογοτεχνικό χώρο ή για την συμβολή τους στην ανάδειξη των Γραμμάτων και των Τεχνών στη Γαλλία και τον κόσμο.

Ο Έλληνας αρχιμουσικός Μύρων Μιχαηλίδης, καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής από το 2011, είναι από τους πλέον προικισμένους μαέστρους με διεθνές ρεπερτόριο, πολύ σημαντικές συνεργασίες με μεγάλες ορχήστρες ανά τον κόσμο και εκτενή δισκογραφία.

Η ομιλία του κου Μ. Μιχαηλίδη,

«Αξιότιμε κύριε Πρέσβη,

Είναι μεγάλη τιμή για εμένα η απονομή του τίτλου του Ιππότη του Τάγματος των Γραμμάτων και των Τεχνών. Η συγκίνηση που αισθάνομαι είναι ακόμα μεγαλύτερη, καθώς αυτή η τιμητική διάκριση αντιπροσωπεύει για μένα την αναγνώριση της απόλυτης αφοσίωσης μου στην τέχνη της μουσικής και στην όπερα. Αυτός είναι ένας επιπλέον λόγος κύριε Πρέσβη για να σας ευχαριστήσω, εσάς και την Υπουργό Πολιτισμού και Επικοινωνιών της Γαλλίας κυρία Audrey Azoulay, για την τιμή που μου κάνετε με αυτή την διάκριση.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Έλληνα Υπουργό Πολιτισμού κο Αριστείδη Μπαλτά για την εμπιστοσύνη του και την στήριξη του.

Θα ήθελα επίσης να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου προς τον πρώην Διευθυντή του Γαλλικού Ινστιτούτου Olivier Descotes, για την εποικοδομητική μας συνεργασία, αλλά και γιατί δική του ήταν η πρόταση για την βράβευση αυτή. Είμαι σίγουρος ότι η ανάληψη των καθηκόντων του Διευθυντή του Μουσείου Μπενάκη θα εγκαινιάσει μια νέα εποχή για τις καλές τέχνες και για τα μουσεία στην Ελλάδα.

Θα ήθελα να απευθύνω τις ευχαριστίες μου και στον νέο Διευθυντή του Γαλλικού Ινστιτούτου κύριο Mikäel  Hautchamp, ο οποίος αν και έχει λίγο χρόνο στην Αθήνα έχει επιδείξει μεγάλο ενδιαφέρον για τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό. Είμαι πεπεισμένος οτι μαζί θα αναπτύξουμε ενδιαφέροντα σχέδια και θα εμβαθύνουμε στις σχέσεις μεταξύ των δύο φορέων.

Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω την οικογένεια μου και κυρίως τη σύζυγο μου Μαρία, που είναι πάντα δίπλα μου στα καλά και στα δύσκολα στην προσωπική και την επαγγελματική μου ζωή.

Η πρώτη μου επαφή με την Γαλλική κουλτούρα έλαβε χώρα όταν ο αείμνηστος πατέρας μου με έστειλε στο Γαλλικό Ινστιτούτο του Ηρακλείου της Κρήτης για να μάθω την πρώτη μου ξένη γλώσσα, η οποία για εκείνον, δεν μπορούσε να είναι άλλη από την γαλλική.

Από εκείνη την εποχή χρονολογείται επίσης το ζωντανό ενδιαφέρον μου για τη γαλλική μουσική, που εξελίχθηκε στη συνέχεια, κατά την διάρκεια των σπουδών μου στην Νομική Αθηνών,  και κυρίως κατά η διάρκεια των μουσικών μου σπουδών στην Μουσική Ακαδημία του Βερολίνου -όπου έλαβα τον τίτλο της διεύθυνσης ορχήστρας με τον Χανς-Μάρτιν Ράμπενστάϊν-, και έως την Ανώτατη Μουσική Σχολή Καρλ Μαρία φον Βέμπερ όπου παρακολούθησα σεμινάρια του Μιλτιάδη Καρύδη. Το έργο των συνθετών όπως των Γκουνό,  Ντεμπισύ,  Μασνέ,  Ρεβέλ, Μπιζέ, Φωρέ, Μπερλιόζ,  Ραμώ και τόσων άλλων με οδήγησε σε  νέους τρόπους σκέψης στην τέχνη μου και επηρέασε δραστικά την αισθητική μου και την προσωπικότητά μου.

Αλλά, μέσα από τη ματιά ενός σπουδαίου καλλιτέχνη, έζησα σε βάθος την εμπειρία της γαλλικής κουλτούρας και ζωής: Πρόκειται για τον Aldo Ciccolini, τον σπουδαίο ιταλικής καταγωγής πιανίστα, πολιτογραφημένο Γάλλο, με τον οποίο δούλεψα για μεγάλο διάστημα στο Παρίσι, όταν ηχογραφήσαμε με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, της οποίας ήμουν Καλλιτεχνικός Διευθυντής, τα "Κονσέρτα 3 & 4" για πιάνο του Μπετόβεν, τα οποία κυκλοφορούν διεθνώς από την emi classics.

Είχα λοιπόν με τη Γαλλία μια σχέση συμβολική και σταθερή, καθώς πραγματοποίησα έναν από τους βασικούς στόχους μου σε αυτό το σημαντικό στάδιο της καριέρας μου: να εισάγω την ΚΟΘ στην διεθνή δισκογραφία.

Έτσι, για όλους αυτούς τους λόγους, όταν το 2011 μου προτάθηκε από τον Υπουργό Πολιτισμού η θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της ΕΛΣ, ενός από τους σημαντικότερους πολιτιστικούς φορείς και το μοναδικό λυρικό θέατρο της χώρας, μια από τις προτεραιότητες μου ήταν να αναπτύξω τον προγραμματισμό γαλλικών έργων όπερας.

Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάσαμε στην γαλλική βερσιόν, τον Φάουστ του Γκουνό, έργο το οποίο διεύθυνα ο ίδιος και το οποίο αποτέλεσε μια τεράστια επιτυχία για την ΕΛΣ και μία προσωπική κατάκτηση για μένα. Είμαι επίσης πολύ ευτυχής, που η παραγωγή αυτή έχει καταγραφεί και κυκλοφορεί σε DVD – το πρώτο DVD στην ιστορία της ΕΛΣ.

Η επιτυχία του Φάουστ, έφερε την πολύ επιτυχημένη παρουσίαση του αριστουργήματος του Ζυλ Μασνέ Βέρθερος, σε σκηνοθεσία του Σπύρου Ευαγγελάτου.

Θα ήθελα εδώ να αποτίσω φόρο τιμής σε μια άλλη σημαντική προσωπικότητα που σημάδεψε την σχέση μου με την γαλλική κουλτούρα και η οποία ισχυροποίησε τους δεσμούς μου με το Γαλλικό Λυρικό Θέατρο των ημερών μας, τον διάσημο σκηνοθέτη και σκηνογράφο της όπερας Γιάννη Κόκκο, ο οποίος ζει και εργάζεται στο Παρίσι, έχοντας επιτύχει μια πολύ σημαντική διεθνή καριέρα. Ο Γιάννης Κόκκος είναι επίτιμος καλλιτεχνικός σύμβουλος της ΕΛΣ και είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ μαζί του σε σπουδαίες δημιουργίες: τον Οθέλλο του Βέρντι, τον Ιπτάμενο Ολλανδό και τον Τριστάνο και Ιζόλδη του Βάγκνερ, ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της ΕΛΣ, το οποίο είχα την τιμή και τη χαρά να διευθύνω.

Για να κλείσω, όσον αφορά το ρεπερτόριο της γαλλικής όπερας, είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω το ανέβασμα της αριστουργηματικής όπερας Πελλέας και Μελισσάνθη του Ντεμπισύ, για πρώτη φορά από την ΕΛΣ, στις νέες μας εγκαταστάσεις, στο ΚΠΙΣΝ.

Παράλληλα, μέσα στο πλαίσιο της εξωστρέφειας μας στην κοινωνία, οργανώσαμε βραδιά Γαλλικής όπερας στην ταράτσα του Γαλλικού Ινστιτούτου με μεγάλη επιτυχία. Υπολογίζουμε να συνεχίσουμε τη συνεργασία μας με το Ινστιτούτο, βασιζόμενοι στην κοινή μας επιθυμία για την διάδοση της γαλλικής όπερας.

Επιπλέον, οι διεθνείς συνεργασίες είναι ένα πολύ βασικό κομμάτι της στρατηγικής της ΕΛΣ, σε αυτή την κρίσιμη στιγμή της μετάβασης της στο ΚΠΙΣΝ, την κατασκευή και τον εξοπλισμό του οποίου έχει αναλάβει το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και το οποίο και θα παραδώσει στην Ελληνική Πολιτεία.

Στο πλαίσιο αυτό, συνεργαζόμαστε με την Πρεσβεία της Γαλλίας και το Γαλλικό Ινστιτούτο για μια εξαιρετική διοργάνωση. Σε σύμπραξη με την "La Folle Journee de Nantes" και την Πόλη της Νάντης η Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ, θα δημιουργήσει ένα νέο φεστιβάλ κλασσικής μουσικής, την "Folle Journee (Τρελή Ημέρα) της Αθήνας".

Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που μου απονέμεται αυτή η διάκριση, από την Γαλλική Δημοκρατία, μια χώρα με την οποία η πατρίδα μου συνδέεται με ισχυρούς δεσμούς, πολιτικούς και πολιτιστικούς. Η τιμή είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς η χώρα αυτή είναι η Γαλλία, που αντιπροσωπεύει πάντα για μένα το πνεύμα του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού, τις αξίες της σύγχρονης δημοκρατίας και τα πραγματικά ευρωπαϊκά ιδεώδη.»

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή